پیام خراسان

آخرين مطالب

به جوانان اعتماد کنید گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- سعید محسنی نیک، ایده پردازی که مدت 17 سال است در زمینه پرورش زنبور عسل فعالیت دارد و در حال حاظر دانشجوی رشته پرورش زنبور عسل است، اظهار کرد: در آذرماه سال 1396 ایده خود را تحت عنوان "تولید خوراک فصلی زنبور عسل" در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ثبت کردم و به دوره پیش رشد وارد شدم و سپس شرکت فرآورده‌های کندوی چوبی کویر را تاسیس کردم و در حال حاظر در مرحله رشد پارک علم و فناوری هستم.

این جوان بیرجندی بیان کرد: کار تحقیقاتی خود را در مدت هشت سال بر روی تولید و بررسی تاثیر خوراک  زنبور عسل انجام داده و با مطالعه مقالات مختلف و بررسی عملکرد و تجربه عملی به نتایجی در زمینه تولید خوراک زنبور عسل با ترکیبات طبیعی با فرمولاسیون جدید دست پیدا کردم.

محسنی نیک اظهار کرد: مدت چهار سال به صورت کارگاه خانگی کار تولید خوراک زنبور عسل را انجام دادم و بعد از آن با تاسیس شرکت و ارائه ایده خود به پارک علم و فناوری در پارک مستقر شدم.

وی با بیان اینکه اولین و تنها دارنده مدرک اصلاح نژاد در استان هستم، افزود: همواره در حال جستجوی نقاط قوت و ضعف صنعت پرورش زنبور عسل بوده‌ام و همیشه راهکارهای مدیریتی و آسان با بازدهی بالا را بر روش‌های سخت و نفس گیر ترجیح داده‌ام.

این ایده پرداز با بیان اینکه اگر مدیریت صحیح باشد هر شخص می‌تواند به تنهایی دویست کلنی زنبور عسل را مدیریت کند، تصریح کرد: مدیریت در هر کاری در کنار تخصص می‌تواند به نتیجه برسد و اگر هر کدام از این دو نباشند، کار و یا استارتاپ رشد نخواهد کرد.

محسنی نیک اظهار کرد: انگیزه من تولید خوراکی است که براساس پوشش گیاهی و هر فصل بتواند نیازهای زنبور را تامین کند و در عین حال وارد سیستم هضم و جذب زنبور شده و عسل تولیدی دستخوش تغییرات نشود.

وی افزود: انگیزه‌های مثبت دیگری نیز در زمینه زنبور عسل دارم که فقط به جنبه معنوی آن فکر می‌کنم و دوست دارم از این طریق منبع درآمدی ایجاد کرده و هم به افراد بسیاری کمک کنم.

این ایده پرداز بیان کرد: کارآفرینان و افراد نوآور در ابتدا باید در خود اعتماد به نفس ایجاد کنند و از هیچ تلاش و کوششی دست نکشند و با تمام قدرت هر روز برای شاخ و برگ دادن به ایده خود پرداخته و زمان و انرژی بگذارند تا همیشه برگ برنده برای پیشبرد اهداف خود داشته باشند.

محسنی نیک خاطرنشان کرد: اولین مشکلی که در خصوص کارآفرینان و ایده پردازان وجود دارد این است که نمی‌دانند برای آغاز کار و ایده خود از چه راهی باید اقدام کنند و  به کجا باید مراجعه کنند و این امر به این علت است که واحدهای حمایتی در کشور ما معرفی نشده‌اند در حالی که ایران، چندین واحد حمایتی دارد.

وی ادامه داد: تبلیغ در رسانه‌های جمعی و سطح شهر برای جذب و معرفی افراد نوآور می‌تواند بسیار موثر باشند که متاسفانه وجود ندارد.

این ایده پرداز بیان کرد: فرآیند ثبت اختراع و طرح صنعتی برای کارآفرینان و صاحبان ایده بسیار سخت و پر هزینه تصویرسازی شده است و شرکت‌های خصوصی هزینه بسیاری برای ثبت اختراع و طرح دریافت می‌کنند و همچنین بی اعتمادی به حق کپی که در ایران وجود دارد بسیاری شده خیلی از ایده‌ها در ذهن باقی بماند و یا اینکه به کلی فراموش شود.

محسنی نیک خاطرنشان کرد: می ‌توان با ایجاد دوره‌های آموزشی و ایجاد کارگاه‌های ثبت اختراع به صاحبان ایده جرات و جسارت ثبت اختراع را داد که من نیز می‌توانم خود ایده خودم را ثبت کنم و این کار را می‌توانم با حداقل هزینه در ابتدای کار انجام بدهم.

وی افزود: وجود حس رقابتی و یا حسادت در سازمان‌ها و اداراتی که با کارآفرینان و ایده پردازان رابطه دارند، نیز یکی دیگر از مشکلات است.

این ایده پرداز تصریح کرد: صحبت ‌ها و جملاتی با انرژی منفی که بر دل و جان کارآفرینان و جوان‌های خلاق جامعه می‌نشیند، چیزی جز دلسردی با خود به همراه نمی ‌آورد.

محسنی نیک ادامه داد: این در حالی است که هزاران شرکت معتبر در دنیا در ابتدا فقط یک ایده بوده‌اند و در سال‌های اول فروش کمی داشته‌اند.

ایده ‌هایی که خاموش می‌شوند

وی افزود: تسهیلاتی که برای تولید نمونه اولیه داده می‌شود بسیار اندک است و فاصله زمانی برای پرداخت تسهیلات بعدی بسیار طولانی است که این امر باعث می‌شود کسب و کار و یا ایده در همان ابتدا خاموش شود و شاخ و برگ نگیرد.

این ایده پرداز تصریح کرد: تا زمانی که افراد نوآور از نظر مالی حمایت نشوند، نمی‌توان انتظار داشت آن ها بتوانند با خیال آسوده کسب و کار خود را گسترش دهند، این جوانان باید حمایت شوند تا بتوانند ثابت کنند این کسب و کار جواب داده و زمینه تولید ملی و صادرات را فراهم می‌آورد.

محسنی نیک با اشاره به پتانسیل ثروت آوری خراسان جنوبی، یادآور شد: این ظرفیت ‌ها بدون استفاده رها شده و از سویی دیگر جوانان بیکار هستند، بنابراین باید به جوئانان اعتماد کرد تا از این ظرفیت ‌ها به بهترین صورت بهره برداری کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/140207/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

خانه‌ دار کردن مردم به سبک دولت سیزدهم

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

رشد 50 درصدی گردشگری در بخش «کَن»

صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود

جمع آوری 254 معتاد متجاهر در مشهد

شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است

بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد

آبگیری 3 میلیون و 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران

تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود

بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان

مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است

نقش بارز کارگران و کارفرمایان در جهاد اقتصادی

برنامه امسال دولت سیزدهم برای عبور موفق از اوج بار تابستان

نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر

(ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی

سالن ورزشی استاندارد در شهرستان بجستان نداریم

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

حمایت یک هزار و 127 میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان

به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

جمع آوری254 معتاد متجاهر در مشهد

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

واردات قهوه 75 درصد افزایش یافت

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید

علما حافظان مرزهای دینی هستند

57 سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال 1403

تامین سوخت کشاورزان جغتای با فناوری نوین

انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟

کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد

دستگیری 5 متهم حفاری غیرمجازو کشف 2 دستگاه گنج‌یاب در نیشابور

محمدسیفی بار دیگر طلای ووشو جهان را تصاحب کرد

ایجاد سامانه اعلام بار مجازی راهگشای مشکلات حمل‌ و نقلی مهریز است

داورزن هزار و 700 نفر شتر دارد

بارش شدید باران در بردسکن

8200 خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند

پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر

انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

کشف 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی

پایان آزمون سراسری با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است