پیام خراسان

آخرين مطالب

دبیر هیات گلف خراسان رضوی:

برای حل مشکل زمین گلف ثامن، به کمک آبفا نیاز داریم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دبیر هیات گلف خراسان رضوی گفت: تنها راهکار ممکن برای حل مشکل زمین گلف مجموعه ثامن، استفاده از آب فاضلاب شهرک صنعتی است که پیشنهاد آن را به شرکت آبفا استان داده‌ایم.
احسان سمیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص فعالیت رشته گلف و زیرمجموعه‌های آن در خراسان رضوی اظهار کرد: رشته گلف، دارای چهار انجمن یا زیرشاخه به نام‌های مینی گلف، کروکت، وودبال و بهکاپ است. در سال گذشته مسابقات جام دوستی در رشته بهکاپ به میزبانی دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد که با استقبال خوبی نیز همراه بود.
وی افزود: وودبال و کروکت نیز در یک سال گذشته جزو هیات گلف خراسان رضوی شده‌اند. تجهیزات این دو رشته برای وسایل تمرینی در مشهد ساخته شده و مورد تایید فدراسیون نیز قرار گرفته‌است، اما تجهیزات ساخته شده دارای استاندارد لازم برای برگزاری مسابقات نیست. درخواست کلاس مربی‌گیری وودبال و کروکت را به فدراسیون ارسال کرده‌ایم و امیدواریم در این دو رشته ورزشی کلاس مربی‌گری برگزار شود.
دبیر هیات گلف خراسان رضوی در خصوص رشته مینی گلف یادآور شد: به دلیل وجود زمین‌های مینی‌ گلف از گذشته‌ای نه چندان دور در پارک ملت مشهد، این بخش از رشته گلف در مشهد شناخته‌ شده‌تر است. در 6 یا 7 سال گذشته این زمین‌ها به کمک محمد پژمان، شهردار وقت مشهد بازسازی شد و مورد استقبال بخشی از مردم مشهد واقع شد. مشهد تنها شهر ایران است که در رشته مینی گلف، فعال محسوب می‌شود.
سمیعی گفت: هتل ثامن در بلوار وکیل‌آباد 9 زمین مینی گلف دارد که بیشتر جنبه نمایشی دارند. به جد پیگیر ساخت زمین‌های مینی‌گلف در مشهد هستیم. زمین‌های مینی گلف پارک ملت مشهد، زمین‌های عمومی محسوب می‌شوند، از همین رو در تلاشیم که با حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی زمینی اختصاصی برای این رشته ورزشی ایجاد کنیم. با توجه به این که، این دسته از زمین‌های مینی گلف جنبه عمومی دارند، معمولا برای برگزاری مسابقات مختلف در این دسته از زمین‌ها، با مشکلاتی روبرو هستیم. 
وی در خصوص عدم حمایت مسئولین ورزشی و اجتماعی مشهد در رابطه با فراهم کردن فضاهای عمومی و اختصاصی مینی گلف در مشهد، خاطرنشان کرد: در زمان حضور صبوریان، مدیر کل سابق اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی یک قطعه زمین به وسعت هزار متر مربع در پشت مجموعه ورزشی تختی 2 به هیات گلف خراسان رضوی واگذار شد. کارهای نقشه ‌برداری و طراحی آن زمین نیز تمام شد، اما به دلیل مشکلات مالی و استعفای شریف جواهری، رییس سابق هیات گلف استان، اداره کل ورزش و جوانان، این قطعه زمین را در اختیار هیات‌ ورزش‌های روستایی و عشایری قرار داد. از همین رو دنبال زمین دیگری برای مینی گلف استان هستیم. مدیر کل جدید ورزش و جوانان خراسان رضوی، نیز به تازگی به استان آمده‌ و شاید برنامه دیگری برای هیات‌هایی که زمین اختصاصی ندارند، داشته باشد. درخواست زمین اختصاصی به اداره کل ورزش وجوانان استان در مجموعه‌های ورزشی کوثر یا سجاد را داده‌ایم که بتوانیم روی آن هزینه و سرمایه‌گذاری کنیم.
دبیر هیات گلف خراسان رضوی در رابطه با وضعیت مینی گلف در سایر شهرستا‌ن‌های استان ادامه داد: در زمان ریاست فریدون شریف‌جواهری، طی تعاملی که با اعضای شورای شهرهای نیشابور و درگز برقرار کردیم، اعضای شورای این دو شهر قول دادند که نقشه‌های استاندارد زمین‌‌های مینی گلفی که در اختیارشان قرار گرفته را در قسمتی از شهر پیاده کنند.
سمیعی در خصوص مشکل اصلی هیات گلف خراسان رضوی عنوان کرد: هشت هکتار زمین گلف در مجموعه ورزشی ثامن داریم، اما به دلیل مشکلاتی که در تامین آب مورد نیاز چمن این مجموعه داشتیم، نتوانستیم پوشش چمن را تکمیل کنیم. سال گذشته هزار راس درخت در اطراف این زمین قرار دادیم. اگر بتوانیم یک شاخه آب از شهرک صنعتی بگیریم، این زمین را راه‌اندازی خواهیم کرد. متاسفانه به دلیل خاکی بودن این زمین، فقط چند ورزشکار که عاشق این رشته ورزشی هستند، در زمین گلف ثامن به تمرین می‌پردازند.
وی افزود: مشکلی اصلی زمین گلف مشهد، آب است. در کل کشور فقط یک زمین گلف استاندارد داریم که آن هم زمین گلف انقلاب در تهران است. باقی زمین‌‌های گلف کشور از استاندارد لازم برخوردار نیستند، چرا که کشور با مشکل آب روبرو است. طبیعتا در شمال کشور چنین مشکلی نباید وجود داشته باشد اما آنجا هم متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.
دبیر هیات گلف خراسان رضوی تاکید کرد: زمین اختصاصی گلف، چمن است و همانطور که شهرداری مشهد به دلیل مصرف زیاد آب برای چمن‌های سطح شهر، از گراویه استفاده می‌کند. ما هم باید به دنبال گیاه جایگزین برای زمین گلف مجموعه ثامن باشیم.
سمیعی در پاسخ به این سوال که هیات گلف استان در خصوص این مشکل چه راهکاری پیشنهاد می‌کند، تصریح کرد: تنها راهکاری است که به ذهنمان رسیده، استفاده از آب فاضلاب است. یک نامه به شرکت آبفا استان زده‌ایم که اگر موافقت کنند، یک خروجی از آب فاضلاب شهرک صنعتی به ما بدهند، چرا که انتهای زمین گلف مجموعه ثامن به شهرک صنعتی متصل است.
وی در خصوص وضعیت تیم‌های گلف خراسانی در لیگ‌های کشوری اظهار کرد: در حال حاضر تیم فعالی در لیگ‌‌های کشوری نداریم. هیات استان با توجه به مسابقاتی که فدراسیون برگزار می‌کند، تیمی عازم مسابقات می‌کند، اما تیم حرفه‌ای که بخواهد در لیگ‌های کشور فعالیت کند، در خراسان رضوی نداریم. مسابقات لیگ برتر گلف کشور به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود، اما به دلیل وضعیت نامساعد زمین گلف ثامن نمی‌توانیم در مسابقات حضور یابیم.
دبیر هیات گلف خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که چرا مشهد همانند سایر شهرهایی همچون اهواز، نمی‌تواند مسابقاتش را در زمین خاکی گلف ثامن برگزار کند، خاطرنشان کرد: زمین خاکی که در خوزستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، شن زا است، اما زمین خاکی گلف مشهد بیابانی است و در آن خار و خاشاک وجود دارد. فقط چهار قسمت از زمین را با چمن مصنوعی پوشانده‌ایم که برای ضربه زدن استفاده می‌شود. بازیکنی که در لیگ برتر شرکت می‌کند باید در زمین استاندارد تمرین مستمر داشته باشد. در حال حاضر زمین خاکی گلف ثامن، برای تمرین هم مناسب نیست.
سمیعی در خصوص برگزاری انتخابات این هیات گفت: ثبت نام کاندیداها از سوی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی صورت گرفته و در حال حاضر کاندیداها در مرحله تایید صلاحیت قرار دارند. فکر می‌کنم مجمع انتخابی ریاست هیات گلف استان در فروردین ماه سال آتی برگزار شود. من برای ریاست هیات گلف خراسان رضوی ثبت نام نکرده‌ام.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/142523/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است

از تخریب 50 راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند

رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی

ساخت هزار و 500 مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

طی دو سال گذشته، 308 کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است

شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

رقابت داوطلبان کنکور در شهرستان های خراسان رضوی

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار