پیام خراسان

آخرين مطالب

از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تا تحول گردشگری در خوسف اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فرماندار خوسف گفت: در شهرستان میزان 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است و میزان 800 میلیارد ریال طرح پس از تصویب در کارگروه اشتغال استان در بانک‌های عامل منتظر پرداخت است.
محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی با انتقاد از نحوه تخصیص تسهیلات اشتغالزایی روستایی در بانک‌های عامل، اظهار کرد: متاسفانه بانک‌های عامل بدون توجه به اولویت‌های شهرستان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده‌اند.
وی ادامه داد: در شهرستان میزان 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است و میزان 800 میلیارد ریال طرح پس از تصویب در کارگروه اشتغال استان در بانک‌های عامل منتظر پرداخت است.
فرماندار خوسف با بیان اینکه با برگزاری سه جشنواره گل نرگس و انعقاد تفاهم‌نامه‌های مرتبط هم در بحث معرفی این محصول و هم توجه و حمایت از بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت آب منطقه‌ای استان میزان حق آبه نرگس‌کاران افزایش پیدا کرده و میزان 8 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه با تفاهم‌نامه با صندوق کارآفرینی امید استان به کشاورزان پرداخت شده‌ است.
وی افزود: شهرداری نیز میزان 7 میلیارد ریال تسهیلات از محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دریافت کرده است که امیدواریم هر چه سریع‌تر در بحث فرآوری گل نرگس ورود پیدا کند.
شفیعی بیان کرد: با برگزاری جشن شکرگزاری برداشت عناب یکی دیگر از محصولات استراتژیک شهرستان برای اولین بار کد آیسیک برای این محصول اخذ شد که ایجاد انبارهای نگهداری عناب در مزارع در فرآیندی کمتر امکان احداث آن فراهم شده است.
وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری 73 رشته قنات و چشمه در روستاهای کمتر برخوردار شهرستان با همکاری مردم مرمت و احیا شده است که می‌تواند در زمینه مهاجرت معکوس مردم در این روستاها تاثیر بسزایی داشته باشد.
فرماندار خوسف ادامه داد: بذرپاشی و نهالکاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان و ایجاد 153 بند و پشته خاکی که با بارندگی‌های اخیر بیشتر آن‌ها پر از آب شده است و ایجاد بزرگترین سازه ابخیزداری شرق کشور در منطقه آرک و بین آباد از دیگر پروژه‌های انجام شده در سال 97 در شهرستان خوسف بوده است.
شفیعی یکی از مهم‌ترین راه‌های درآمدی و افزایش درآمد مردم این شهرستان را گردشگری دانست و افزود: با اقدامات خوبی که در سال‌ جاری انجام شده امیدواریم تحولی در بحث گردشگری در نورورز 98 در شهرستان اتفاق بیفتد.
فرماندار خوسف اظهار کرد: در بحث گردشگری مذهبی همچون مزار حضرت ابوالقاسم(ع) روستای نصرآباد، مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر و مزار شاه سلیمان علی(ع) و نیز در بحث گردشگری طبیعی همچون روستاهای هدف گردشگری خور، آرک و منطقه گردشگری دق و کویر اکبرآباد ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد.
شفیعی ادامه داد: احداث کمپ عشایری و گردشگری در منطقه گواب، احداث دهکده گردشگری خوسف و آرامگاه شاعر مشهور شهرستان ابن حسام خوسفی از دیگر ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان است که در سال جاری برنامه‌های بسیار متنوعی برای اجرا در آن‌ها پیش بینی شده است.
وی از هزینه کرد 20 میلیارد ریالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در روستای هدف گردشگری خور خبر داد و افزود: احداث مجتمع کارگاهی سنگ قیمتی و نیمه قیمتی و بازدید از این بافت تاریخ این روستا ظرفیت بسیار خوبی است که می‌توان برای جذب گردشگری بیشتر از آن استفاده کرد.
فرماندار خوسف گفت: در راستای تکمیل چرخه تولید مجوز احداث سه کشتارگاه در شهرستان اخذ شده است و امیدواریم با احداث این کشتارگاه‌ها در بحث افزایش درآمد دامداران شهرستان تحولی رخ دهد.
شفیعی از سرمایه گذاری خارجی 3 هزار میلیارد ریالی در شهرستان خبر داد و افزود: بارزترین این پروژه‌ها نیروگاه خورشیدی ده مگاواتی با سرمایه‌گذاری از کشور آفریقای جنوبی بوده که در مدت شش ماه به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به ظرفیت معدن به عنوان یکی از ظرفیت‌های شهرستان که می‌تواند در بحث اشتغالزایی مهم باشد، تصریح کرد: معدن طلای شادان و کودکان معادن با ذخایر بسیار خوبی هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر با رفع مشکلات زیرساختی این معادن زمینه بهره‌برداری کامل از آنها را فراهم کنیم.
تکمیل استخر سرپوشیده خوسف
فرماندار خوسف اظهار کرد: از دو سال گذشته 68 پروژه نیمه تمام در شهرستان وجود داشته است که از مهم‌ترین آن‌ها بیمارستان، استخر سرپوشیده و مجتمع فرهنگی، مذهبی استاد ناقوس در شهر خوسف بود که برای تکمیل این پروژه‌ها کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است.
شفیعی ادامه داد: در راستای تکمیل استخر سرپوشیده شهر خوسف میزان 5 میلیارد و 700 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی تخصیص می‌یابد و همچنین با قول مساعد بنیاد مستضعفان برای تخصیص اعتبار به این پروژه امیدواریم تا پایان سال 98 این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص بیمارستان شهر خوسف، گفت: با پیگیری‌های نماینده عالی دولت در استان، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس و دانشگاه علوم پزشکی استان ردیف ملی برای احداث این بیمارستان تخصیص یافته است و مناقصه آن برگزار و اجرای عملیات ساختمانی بزودی آغاز خواهد شد.
فرماندار خوسف در زمینه مجتمع فرهنگی و مذهبی استاد ناقوس نیز گفت: عملیات عمرانی طبقه اول این پروژه تکمیل شده است و اجرای سایر طبقات آن نیز آغاز خواهد شد.
شفیعی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه شهرستان خوسف نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان است، متاسفانه یکی از پایین‌ترین نرخ‌های گازرسانی به روستاها طی دو سال گذشته را داشته است که با پیگیری‌های انجام شده گازرسانی به 48 روستا در هفته دولت و دهه مبارک فجر امسال آغاز شده است و تنها دهستانی که عملیات گاز رسانی به آن آغاز نشده است، دهستان قلعه زری است که امیدواریم این پروژه نیز در سال آتی آغاز شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/143451/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است