پیام خراسان

آخرين مطالب

150میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در سال 97 در شهرستان خوسف پرداخت شده است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - فرماندار شهرستان خوسف در شورای اداری شهرستان گفت: : در شهرستان میزان 150 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده است و میزان 800 میلیارد ریال طرح پس از تصویب در کارگروه اشتغال استان در بانک های عامل منتظر پرداخت می باشد
محمد شفیعی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی با انتقاد از نحوه تخصیص تسهیلات اشتغالزایی روستایی در بانک های عامل اظهار داشت: متاسفانه بانک های عامل بدون توجه به اولویت های شهرستان نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کرده اند.
فرماندار خوسف با بیان اینکه با برگزاری سه جشنواره گل نرگس و انعقاد تفاهم نامه های مرتبط هم در بحث معرفی این محصول و هم توجه و حمایت از بخش کشاورزی مصوبات خوبی داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه با انعقاد تفاهم نامه با شرکت آب منطقه ای استان میزان حق آبه نرگس کاران افزایش پیدا کرده و میزان 8 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با تفاهم نامه با صندوق کارآفرینی امید استان به کشاورزان پرداخت شد هاست.
وی افزود شهرداری نیز میزان 7 میلیارد ریال تسهیلات از محل سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور دریافت کرده است که امیدواریم هر چه زودتر در بحث فرآوری گل نرگس ورود پیدا کند.
فرماندار خوسف اظهار داشت: با برگزاری جشن شکرگزاری برداشت عناب یکی دیگر از محصولات استراتژیک شهرستان برای اولین بار کد آیسیک برای این محصول اخذ شد که ایجاد انبارهای نگهداری عناب در مزارع در فرایندی کمتر امکان احداث آن فراهم شده است.
شفیعی یادآور شد: از ابتدای سالجاری تعداد 73 رشته قنات و چشمه در روستاهای کمتر برخوردار شهرستان با همکاری مردم مرمت و احیا شده است که میتواند در زمینه مهاجرت معکوس مردم در این روستاها تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی ادامه داد: بذرپاشی و نهالکاری بیش از 2 هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان و ایجاد 153 بند و پشته خاکی که با بارندگی های اخیر اکثر آنها پر از آب شده است و ایجاد بزرگترین سازه ابخیزداری شرق کشور در منطقه آرک و بین آباد از دیگر پروژه های انجام شده در سال 97 در شهرستان خوسف بوده است.
شفیعی یکی از مهمترین راه های درآمدی و افزایش درآمد مردم این شهرستان را گردشگری دانست و افزود: با اقدامات خوبی که در سالجاری انجام شده امیدواریم تحولی در بحث گردشگری در نورورز 98 در شهرستان اتفاق بیفتد.
فرماندار خوسف اظهار داشت: هم در بحث گردشگری مذهبی همچون مزار حضرت ابوالقاسم (ع) روستای نصرآباد، مجتمع فرهنگی و مذهبی بلنجیر و مزار شاه سلیمان علی و هم در بحث گردشگری طبیعی همچون روستاهای هدف گردشگری خور ، آرک و منطقه گردشگری دق و کویراکبراباد ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد.
شفیعی ادامه داد: احداث کمپ عشایری و گردشگری در منطقه گواب ، احداث دهکده گردشگری خوسف و ارامگاه شاعر مشهور شهرستان ابن حسام خوسفی از دیگر ظرفیت های گردشگری در شهرستان می باشد که در سالجاری برنامه های بسیار متنوعی جهت اجرا در انها پیش بینی شده است.
فرماندار خوسف از هزینه کرد 20 میلیارد ریالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در روستای هدف گردشگری خور خبر داد و افزود: احداث مجتمع کارگاهی سنگ قیمتی و نیمه قیمتی و بازدید از این بافت تاریخ این روستا ظرفیت بسیار خوبی می باشد که می تواند چهت جذب گردشگری بیشتر از آن استفاده کرد.
.
فرماندار خوسف گفت: در راستای تکمیل چرخه تولید مجوز احداث سه کشتارگاه در شهرستان اخذ شده است و امیدواریم با احداث این کشتارگاه ها در بحث افزایش درآمد دامداران شهرستان تحولی رخ دهد.
شفیعی از سرمایه گذاری خارجی 3 هزار میلیارد ریالی در شهرستان خبر داد و افزود: بارزترین این پروژه ها نیروگاه خورشیدی ده گاواتی با سرمایه گذاری از کشور آفریقای جنوبی بوده که در مدت 6 ماه به بهره برداری رسیده است.
فرماندار خوسف با اشاره به ظرفیت معدن به عنوان یکی از ظرفیت های شهرستان که می تواند در بحث اشتغالزایی مهم باشد افزود: معدن طلای شادان ، کودکانمعادن با ذخایر بسیار خوبی هستند که امیدواریم هر چه سریعتر با رفع مشکلات زیرساختی این معادن زمینه بهره برداری کامل از آنها را فراهم نماییم.
وی اظهار داشت: از دو سال گذشته که 68 پروژه نیمه تمام در شهرستان وجود داشته است که از مهمترین آنها بیمارستان ، استخر سرپوشیده و مجتمع فرهنگی، مذهبی استاد ناقوس در شهر خوسف بود که جهت تکمیل این پروژه های کارهای بسیار خوبی صورت پذیرفته است.
شفیعی ادامه داد: در راستای تکمیل استخر سرپروشیده شهر خوسف میزان 5 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبارات شهرستانی و همچنین با قول مساعد بنیاد مستضعفان جهت تخصیص اعتبار به این پروژه امیدواریم تا پایان سال 98 این پروژه به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به مطالبه مردمی در خصوص بیمارستان شهر خوسف گفت: با پیگیری های نماینده عالی دولت در استان ، نماینده مردم شهرستان های بیرجند ، خوسف و درمیان در مجلی شورای اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان ردیف ملی برای احداث این بیمارستان تخصیص یافته است و مناقصه آن برگزار و اجرای عملیات ساختمانیبزودی آغاز خواهد شد.
فرماندار خوسف در زمینه مجتمع فرهنگی و مذهبی استاد ناقوس نیز گفت: عملیات عمرانی طبقه اول این پروژه تکمیل شده است و اجرای سایر طبقات آن نیز شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: علیرغم اینکه شهرستان خوسف نزدیک ترین شهرستان به مرکز استان بوده است متاسفانه یکی پایین ترین نرخ گاز رسانی به روستاها طی دو سال گذشته داشته است که با پیگیری های انجام شده گاز رسانی به 48 روستا در هفته دولت و دهه مبارک فجر امسال آغاز شده است و تنها دهستانی که عملیات گاز رسانی به آن شروع نشده است دهستان قلعه زری می باشد که امیدواریم این پروژه نیز در سال آتی آغاز شود.
در این جلسه علیرضا شاهی گیو به سمت سرپرست امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان منصوب و از خدمات محمد حسین بهالگردی که مدت سه سال در این سمت بود تقدیر و تشکر گردید.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/143465/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران

جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند/ ویدئو

وضعیت بحرانی و سیل‌زده حاجی‌آباد از زبان شهردار این شهر

فرونشست زمین و ایجاد گودال ٢ متری خیابان کلاهدوز مشهد

سیل امروز 20 دقیقه محور بردسکن به طبس را مسدود کرد!

کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد

رهاسازی 7 هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

صادرات 500 میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته

قیمت گوشت مرغ 239 هزار تومان شد!

کتاب کامبوزیا خط مقاومت در ایران را نشان می‌دهد

مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی 116 درصد افزایش یافت

شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند

قیمت رانا به کانال 600 میلیونی بازگشت

یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

رایان گیگز در 50 سالگی برای سومین‌بار پدر می‌شود

محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی

جاری شدن سیل در بعضی از مناطق بردسکن

آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی163 نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به 16 نفر متاثر از سیلاب

قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ 12 میلیارد تومان ناقابل!

باران های رگباری بیرجند

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد

وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد

آلزایمر ارزی دولتمردان

باران‌های رگباری در بیرجند

تولید 2 هزار و 600 متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت

دستاورد گواهی 30 درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

جنگل فندقلو میزبان گردشگران و اردوهای دانش آموزی

تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

بی‌توجهی راننده پژو در محور فرعی صفی‌آباد حادثه آفرید

کتاب شام برفی به چاپ نهم رسید

روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه

رقابت 15هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور