چرا ترس از ریاضی؟
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - محققان دریافتند که اضطراب در درس ریاضی واقعی است و والدین و معلمان در این مورد همیشه به دانشآموزان کمک نمیکنند و گاهی در افزایش این اضطراب نقش دارند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از مدیکال اکسپرس، دانشمندان دانشگاه کمبریج در گزارشی، عوامل موثر بر اضطراب در درس ریاضی در میان دانشآموزان ابتدایی و متوسطه را بررسی کردند و دریافتند که معلمان و والدین ممکن است که به طور ناخواسته در تشدید این وضعیت نقش داشته باشند و البته دختران بیش از پسران از این وضعیت آسیب میبینند.
ریاضیات اغلب به عنوان یک موضوع سخت در نظر گرفته میشود، اما همیشه مشکل نیست و گاهی این دشواری، به دلیل وجود اضطراب، تنش و ناراحتی ایجاد میشود.
این بررسی در بین هزار دانشآموز ایتالیایی انجام شد و محققان دریافتند که دختران، اضطراب بیشتری برای درس ریاضی داشتند و همین موضوع احتمالا در کاهش روند یادگیری آنها موثر است.
نتایج بررسیها در بین 1700 دانشآموز در انگلستان نشان داد که اضطراب کودکان از ریاضی منجر به از دست دادن اعتماد به نفس در آنها میشود.
بعضی دانشآموزان اظهار کردند: روشهای مختلف تدریس و گیج شدن، از مهمترین عوامل ایجاد اضطراب در ریاضیات است.
پژوهشگران گفتند: معلمان، والدین، دوستان و همکلاسیها نقش مهمی در ایجاد اضطراب ریاضی در دانشآموز دارند.
والدین و معلمان باید توجه داشته باشند که چگونه ممکن است ناخواسته باعث ایجاد اضطراب در درس ریاضی در دانشآموز شوند، زیرا باورهای آنها در این درس میتواند به وی منتقل شود.
اضطراب در درس ریاضی اغلب در سن نوجوانی ایجاد میشود، اما ممکن است که با رشد فرد این اضطراب هم تشدید شود.
یافتههای این بررسی میتواند یک نگرانی جدی برای معلمان باشد تا روشهایی برای کاهش این اضطراب در نظر بگیرند.
در نظرگرفتن مشکل اضطراب در درس ریاضیات در بین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان مانع یادگیری در آنها میشود و باید با کاهش اضطراب در افراد فرصتی برای شکوفایی به آنها بدهیم.
اگر بتوانیم رفتار فردی را در مواجه با ریاضیات بهبود بخشیم، اضطراب در او کاهش مییابد و در نتیجه عملکرد بهتری خواهد داشت.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۴۸
-
۱۲۴ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/143622/