پیام خراسان

آخرين مطالب

سوت پایان جشنواره مجسمه‌های نمکی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی عصر روز گذشته 30 فروردین، با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان در سال گذشته با وجود ارائه فراخوان، به دلیل خشکسالی و مساعد نبودن شرایط جوی برگزار نشد و اکنون در پی بارش باران و آماده شدن تالاب، دومین جشنواره با حضور ٢٥ گروه از استان‌های مختلف کشور در تالاب کجی نهبندان برگزار شد.
سید مجتبی حسینی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: این رویداد با هنر دستان توانا و ذهن خلاق هنرمندان به پیامی رسا و زیبا تبدیل شده است، پیامی که زبان هنر، آن را به فصیح‌ترین بیان در طول قرن‌ها بازگفته است.
وی با بیان اینکه رازی که هنر بیان می‌کند راز وحدت و امید است، افزود: ایران ما سرزمین اقوام و اقلیم‌های مختلف است، سرزمین گویش‌ها، آئین‌ها و سنت‌های مختلف که اگر آهسته و پیوسته در آن سیاحت کنیم می‌توانیم شاهد چندین و چند سرزمین باشیم.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اگر ایران را با اکثر کشورهای جهان قیاس کنیم به نکته مهمی خواهیم رسید چرا که پیشینه اغلب کشورها یا به یک قوم می‌رسد یا به اقوامی به تعداد کمتر از انگشتان یک دست و کمتر کشوری وجود دارد که همانند ایران 4 فصل و قوم‌ها و اقلیم‌های گوناگونی داشته باشد با این حال با وجود این حجم از تنوع ما همواره یکدل هستیم.
حسینی یکی از اصلی‌ترین دلایل وحدت را فرهنگ عنوان کرد و گفت: انسان ایرانی نه تنها پیوند دهنده شرق و غرب بوده است بلکه پیوسته کوشیده تا زمین و آسمان را از مسیر دشوار و دلپذیر فرهنگ و هنر به هم نزدیک کند.
ناصر نبی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این مراسم اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های محیطی به این شکل سختی‌های بسیاری دارد و به همین خاطر نیز از تمامی کسانی که در برگزاری این جشنواره به ما کمک و پشتیبانی کردند تشکر می‌کنم.
وی با اشاره به حضور هنرمندان خودآموخته بومی در این جشنواره، یادآور شد: امسال هنرمندان بومی و اهالی روستای تالاب نیز در کنار ما در این جشنواره حضور داشتند و پا به پای هنرمندان آثاری را به زیبایی خلق کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره‌های مجسمه‌های نمکی از هر جهت رویداد خوبی است که مهم‌ترین پیامدهای برگزاری آن‌ها می‌تواند توجه به داشته‌های بومی و رونق اقتصادی و توریستی این مناطق باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزایی، امام جمعه نهبندان نیز با اشاره به اینکه جشنواره مجسمه‌های نمکی از سطح استانی به ملی رسیده است، اظهار کرد: اینکه چنین جشنواره‌ای بتواند از سطح استانی و منطقه‌ای به سطح ملی برسد، طبیعتاً نیازمند زحمات زیادی است که باید از دست‌اندرکاران آن تشکر کرد.
وی تصریح کرد: تالاب کجی روزهای زیبایی را در این چند روز اخیر به خود دیده است و سال‌های سال بود که کسی به این روستا سر نمی‌زد و حداقل کاری که انجام می‌شد این بود که از اینجا نمک ببرند و اصلاً هیچکس به ظرفیت این منطقه توجهی نداشت اما برگزاری جشنواره مجسمه‌های نمکی توانست جذابیتی در این تالاب ایجاد کند که به واسطه آن نه تنها بازدیدکنندگان از سطح کشور بلکه حتی بومیان منطقه نیز برای چند روز ترغیب به حضور در این منطقه شده‌اند.
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه حضور بازدیدکنندگان در این مناطق پیامدهای خوبی به دنبال دارد، اظهار کرد: حضرت علی (ع) 1400 سال پیش درباره شما هنرمندان فرموده بودند که ارزش هر کسی به کارهای زیبایی است که انجام می‌دهد و شما هنرمندان مشکلات مردم را به زبان هنر مطرح می‌کنید و این کار بسیار ارزشمند است.
خزایی ضمن بیان موقعیت جغرافیایی منطقه نهبندان از معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که توجه بیشتری به فعالیت‌های فرهنگی این منطقه اعمال شود.
در جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تلاب کجی نمکزار نهبندان استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و تهران شرکت کردند.
در این جشنواره، مرتضی دستجردی از استان خراسان رضوی نفر اول و محمد جواد جعفری و علی رضا پویایی مهر از استان تهران به ترتیب به عنوان نفرات دوم و سوم از طرف هیات داوران معرفی شدند که به نفر اول ٥ میلیون تومان، نفر دوم ٤ میلیون و نفر سوم ٣ میلیون تومان اهداء شد.
همچنین بهمن چگینی و مصطفی محسنی از استان تهران در این جشنواره شایسته تجلیل شناخته شدند که به هر نفر ٢ میلیون تومان هدیه داده شد و بیش از ٣ میلیون تومان نیز در مجموع به ١٦ هنرمند بومی اهداء شد . از ١٠ نفر از اساتید مدعو برتر مجسمه سازی کشور نیز در این مراسم تجلیل بعمل آمد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/148359/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود

نخستین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند مجوز گرفت

توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری

فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد

حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس

ساخت و افتتاح 27 مدرسه طی 6 ماه در منطقه تبادکان مشهد

فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار

فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!

اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در 6 سینمای مشهد از فردا 5 اردیبهشت 1403

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

تعزیرات خراسان شمالی به هفت‌هزار و 145 پرونده رسیدگی کرد

رکود ساخت‌و‌ساز در خراسان شمالی

امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است

اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

2 هزار و 300 قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

2300 قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است

هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

دیدار 64 نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

حدود 2 هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند

راز فرار رونالدو از سفر به آمریکا چیست؟

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم

کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم

6 هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد کشف شد

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

گیتی آذرپی درگذشت

استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد

نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است

افزایش تعداد شرکت‌های دولتی از 300 به 2هزار!

ثبت نام 1618 نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم

هشدار شدید باران در 21 استان

هشدار باران شدید در 21 استان

سارق 200 دستگاه موبایل‌ در مشهد دستگیر شد

حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است

پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

متهم به 200 فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد

رئیسی اسرائیل را تهدید کرد؛ اگر بار دیگر دست از پا خطا کنید معلوم نیست دیگر چیزی از شما باقی بماند!

رقابت 1618 حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

20 هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی

پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

سکه و طلا ارزان‌تر شد