پیام خراسان

آخرين مطالب

مهر گزارش می‌دهد؛

مرگ تدریجی رویای جوانان در بیرجند/ورزشکاران دلشکسته شدند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- وجود مشکلات متعدد پیش روی جوانان به ویژه ورزشکاران جوان بیرجندی نه تنها آن را از رسیدن به اهدافشان دور ساخته بلکه بسیاری را با دلی شکسته متواری دیگر شهرها کرده است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها؛ جوانان و ورزشکاران بیرجندی از سال‌ها گذشته با مشکلات و موانع زیادی برای پیشرفت رو به رو به رو بوده که بنا به گفته خودشان این مشکلات را پشت تریبون‌های زیادی فریاد زده اند اما تاکنون فریادرسی برای گره گشایی به میدان نیامده و یا قول‌هایشان از سال‌ها پیش بر کاغذ مانده است.
جوانان به خصوص قشر ورزشکار بیرجندی معتقدند تاکنون جلسه‌های زیادی پیرامون به بحث گذاشتن مشکلاتشان برگزار شده اما خروجی آن تنها عملکردی برای مسئولان ذیربط و عکس یادگاری برای افراد حاضر بوده است اما با این حال باز هم فراخوان فرماندار بیرجند را لبیک گفتند تا باری دیگر مشکلات شأن را بازگو کنند به این امید که سال جدید، بهاری جدید برای خزان روزهایشان به ارمغان آورد و نگاه بخش‌های مدیریتی به این قشر تغییر کند.
از این رو پیش از ظهر دوشنبه جوانان منتخب بیرجند در نشستی با فرماندار بیرجند و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی گرد هم آمدند و به بیان مشکلاتی مانند عدم حمایت جوانان، مهاجرت ورزشکاران از بیرجند و بسیاری از مسائل فرهنگی و مالی پیش روی جوانان پرداختند.
سالن تخصصی برای رشته‌های ورزشی نداریم
نماینده اداره ورزش و جوانان در این جلسه با اشاره به مشکلات پیش روی ورزشکاران بیرجندی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از محل سهم یک درصدی بودجه ورزش، اماکن ورزشی احداث می‌کنند که در اختیار ورزشکاران نیست.
محمدرضا سمیعیان خواستار احداث مکانی مانند خوابگاه برای تجمیع ورزشکاران شد و افزود: همچنین نیازمندیم از دیگر استان‌ها مربیانی برای به روز کردن اطلاعات مربیان بومی داشته باشیم.
وی نداشتن سالن تخصصی برای بیشتر رشته‌های ورزشی در بیرجند را از دیگر مشکلات دانست و گفت: نبود وسیله ایاب و ذهاب از مهم‌ترین مشکلات تیم‌های ورزشی برای مسابقات بوده این در حالی است که اتوبوسی 500 میلیون تومانی از سال‌ها پیش در اداره ورزش خاک می‌خورد.
سمیعیان با بیان اینکه عدم همکاری نیروی انتظامی و آمبولانس در برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر مشکلات است، اظهار کرد: در بسیاری از موارد حتی با ارسال نامه فرمانداری، هم همکاری از سوی این دو ارگان نداشته ایم .

خروجی جلسات هم اندیشی عکس یادگاری است
نماینده بنیاد نخبگان هم در این جلسه هم با انتقاد از خروجی نامطلوب اینگونه از جلسه‌ها بیان کرد: خروجی این جلسه‌ها تنها خوراک رسانه‌ای و عکس یادگاری جوانان بوده است.
احمدی با بیان اینکه در گذشته هم اینگونه از جلسه‌ها برگزار شده اما خروجی نداشته است، افزود: با رویه پیش رو جوانان دانشجو تمایلی به شرکت در این جلسه‌ها را ندارند.
دبیر مجمع کانون‌های هلال احمر خراسان جنوبی در این جلسه بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در گام چهارم انقلاب فرمودند از جوانان استفاده کنید.
سید آرمان حسینی با بیان اینکه در تمامی جلسه‌ها یک سری مشکلات بیان می‌شود اما نتیجه‌ای دیده نمی‌شود، اظهار کرد: تا چقدر فرمایش رهبری در دستگاه‌های اجرایی نهادینه شده است؟؟
وی بیان کرد: باید انگیزه‌هایی درونی از سوی دستگاه‌ها و فرمانداری به جوانان داده شود تا نیروی محرکی در آنها به وجود آید.
حسینی خواستار به اشتراک گذاشتن امکانات بین دستگاه‌های اجرایی در حوزه جوانان شد و گفت: جوانان هلال احمر نیازمند برخی از امکانات هستند اما برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنند.
تولیدات جوانان منتهی به فروش نمی‌شود
دبیر هیئت کوهنوردی خراسان جنوبی هم اشتغال را از مهم‌ترین مشکلات پیش روی جوانان دانست و اظهار کرد: مشکلات اشتغال باید با استفاده از طرح‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها بررسی شود.
نیما یساری با بیان اینکه بسیاری از جوانان امروزی مسئولیت پذیر نیستند، اظهار کرد: باید طرح‌هایی از سوی بهزیستی در بین خانواده‌ها برای تربیت فرزندان اجرایی شود.
نماینده فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: تولیداتی که به فروش منتهی نمی‌شود، از مهم‌ترین مشکلات پیش روی جوانان استان است.
وحید صباغی خواستار حمایت از تولید کنندگان شد و افزود: هر تولید کننده یک فروشنده ماهر نیست بنابراین می‌طلبد سازمان صنعت معدن و تجارت تمهیداتی لحاظ کند که صادراتی به خارج استان و کشور داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در زمینه بازار کار در بیرجند ضعف داریم، گفت: باید تولید کنندگان به بازارهای بزرگ لینک شوند تا بتوانند محصولاتشان را به فروش برسانند.

جوانان ورزشکار معلول دیده شوند
نماینده جامعه بهزیستی بیرجند هم در این جلسه بیان کرد: کمبود فضای ورزشی و نبود اسپانسر از بزرگترین مشکلات پیش روی جامعه معلولان است.
عارف بابائیان با بیان اینکه معلولان نمی‌توانند در زمین‌های چمن که به خاک رسیده ورزش کنند، اظهار کرد: خواستار مکانی مانند چمن آزادی و سالن 15 هزار نفری غدیر برای تمرین هستیم.
وی اشتغال را از دیگر مشکلات پیش روی جوانان معلول دانست و افزود: تسهیلات خوبی داریم اما برای تولید نیازمند فضا هستیم.
بابائیان بیان کرد: رشته‌های ورزشی زیادی در جامعه معلولان وجود داشته که به دلیل نبود حمایت، دیده نمی‌شود.
طرح «خنده درمانی» در انتظار صدور مجوز
مجید کریمی، نماینده کانون‌های مساجد خراسان جنوبی هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت در مساجد برگزار می‌شود، افزود: برخی نهادها نسبت به در اختیار گذاشتن امکانات برای برنامه‌های اوقات فراغت با مساجد همکاری نمی‌کنند.
عرفانی، نماینده جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در این جلسه عدم اعتماد به جوانان را از مشکلات پیش روی این قشر دانست و اظهار کرد: جوانان به اسم مطرح می‌شوند اما در عمل کمتر به آنها توجه می‌شود.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی تاکنون آموزش‌های زیادی را به قشر جوان ارائه کرده و آمادگی دارد آموزش‌های مورد نیاز دستگاه‌ها را ارائه کند.
نماینده دانشگاه بیرجند هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از چالش‌های موجود در ورزش و جوانان، نشاط و شادابی جوانان است، افزود: چرا برخی از طرح‌ها مانند خنده درمانی در بسیاری از کلان شهرهای مذهبی انجام می‌شود اما در بیرجند با سنگ اندازی هایی مواجه است؟
هادی صمدی بیان کرد: طرح خنده درمانی بیرجند در اداره فرهنگ و ارشاد مطرح شده و در حال حاضر در اداره اطلاعات با مانع رو به رو شده است.

بی مهری مسئولان متواریام کرد
ورزشکار بیرجندی هم در این جلسه بیان کرد: ورزشکاران با بی مهری‌های زیادی در بیرجند رو به رو هستند.
علی اشتری با بیان اینکه دارنده هشت مدال نقره و طلا هستم اما به دلیل بی مهری‌ها به مشهد رفته ام ، افزود: در خراسان جنوبی حتماً باید مدال طلای جهان بگیری تا دیده شوی!
وی با بیان اینکه به دو اردوی تیم ملی دعوت شدم، افزود: ما نمی‌خواهیم تیشه به ریشه کسی بزنیم اما فقط حمایت می‌خواهیم.
اشتری با بیان اینکه مسئول ورزش بیرجندی به ورزشکاران وقت صحبت نمی‌دهد این در حالی است که مسئولان عالی مقام عمارات از ورزشکاران بیرجندی تعریف می‌کنند، گفت: به دلیل بی مهری‌های مسئولان، یک سال و نیم پیش دلم شکست و باعث شد از بیرجند بروم.
این ورزشکار بیرجندی بیان کرد: یک سال پیش به مدت سه بار برای بیان مشکلاتم به اداره ورزش رفتم اما پاسخگو نبودند و تا یک سال بعد حتی کسی از سوی این سازمان تماسی هم نگرفت و این امر عزم مرا برای رفتن از بیرجند جزم کرد.
اینگونه که پیداست جوانان نیازمند دلجویی‌های از سوی مسئولان هستند و نیاز است رفع مشکلات شأن در برنامه‌های متولیان جایگاهی ویژه پیدا کند در غیر این صورت در آینده‌ای نه چندان دور «اشتری» های زیادی با دلی شکسته از استان می‌روند و راه رفع مشکلات شأن را در مهاجرت جست و جو می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/148786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علی. چ در مشهد دستگیر شد/ پاتوق شیما راز تبهکاری هایشان را لو داد

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

آبگیری 3 میلیون 950هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس

بازگشایی مسیر روستای خدا آفرید_ بشرویه

نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد

حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد

برپایی 1064 شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

ارتش یمن بار دیگر «ایلات» را هدف گرفت

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون

دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود

آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر

آزادی 6 مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد

کشف 72 هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد

اعتبار 6 همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

علت انتقال 6 نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟

همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای 6 مرزبان در مرز افغانستان

بازگشت 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی