پیام خراسان

آخرين مطالب

رسولیان خبر داد؛

پرداخت سپرده‌های تا سقف یک میلیارد تومان موسسه بدرتوس اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خصوص تجمع امروز سپرده‌گذاران بدرتوس مقابل استانداری، گفت: با پیگیری استاندار از نمایندگان سران سه قوه در خصوص موسسه مالی اعتباری بدر توس، قرار بر این شد که بدر توس نیز تعیین تکلیف شده و سپرده‌های تا یک میلیارد تومان پرداخت شود.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، علی رسولیان در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز تفاهم‌نامه‌های 54 و 55 معین اقتصاد مقاومتی برای دو بخش مرکزی و نصرآباد شهرستان تربت جام امضا شد. برای اینکه کار عملیاتی در شهرستان‌ها انجام شده و معین‌های اقتصادی وارد مرحله عمل شوند، باید گام‌هایی را بردارند. 
وی افزود: اولین گام شناخت منطقه، کسب اطلاعات، مطالعه و شناخت ظرفیت‌های منطقه است. بسیاری از معین‌ها این کار را شروع کردند و وارد مرحله آموزش نیز شدند.در این مرحله ما90 تسهیلگر را برای این موضوع در مشهد آموزش داده و به مناطق مختلف فرستادیم تا صندوق‌های کارگشایی را ایجاد کنند. 
رسولیان بیان کرد: از روز شنبه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی در استان ایجاد و دبیر آن مشخص شد که کار خود را شروع کرده و امیدواریم در بازه بسیار کوتاهی گزارش عملیاتی و قابل اندازه‌گیری را تقدیم مردم کنیم. در کنار کاری که معین‌ها انجام می‌دهند، ما پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها را نیز احصا کردیم. تفاهم‌نامه‌ها امضا شد که 609 پروژه سرمایه‌گذاری امضا شده است. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با مشارکت تمام مردم استان، کمکی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد و مشارکت خوبی که هم ائمه جمعه به عنوان ناظران این طرح دارند و هم بخش خصوصی که از این طرح دفاع می‌کند، همه ورود پیدا کرده و شرکت کنند. هنوز نیز این معین‌ها افزایش پیدا خواهند کرد و ما محدودیتی برای معین شدن نداریم. ما مشارکت تمام شرکت‌های توانمند استان را جلب کردیم تا روستاها و شهرها را بسازند. باید از ظرفیت شرکت‎های عمده استان استفاده کنیم تا طرح مثلث اقتصادی و فرهنگی در استان توانمندسازی و توسعه استان را در پی داشته باشد. 
وی با بیان اینکه طرح مثلث اقتصاد را کمتر از 4 ماه است که شروع کردیم، عنوان کرد: مشخص شدن 55 معین اقتصاد مقاومتی برای استان در کمتر از 4 ماه، نشان‌‎دهنده اقبالی است که وجود دارد. تمام تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری و معین‌ها توسط ائمه جمعه، روسای دادگستری‌ها و بخش خصوصی امضا شده که این به نحوه فعالیت و مدیریت ما و حمایت تمام ارکان برمی‌گردد. ما از برنامه خود بسیار جلوتر هستیم. مطالعه و آموزش بازه زمانی 6 ماهه نیاز دارد اما قبل از این بازه کار عملیاتی شروع شده است.
رسولیان ادامه داد: ما بهترین سازمان‌های توانمند ملی را پای کار آوردیم. ستاد فرامین حضرت امام فردا در درگز حضور پیدا می‌کنند. بانک‌های صنعت و معدن و رسالت، موسسه مالی و اعتباری ملل و اتاق بازرگانی ایران وارد کار شده و بقیه نیز سازمان‌ها و شرکت‌های توانمندی هستند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گزارشی را از معین‌ها گرفتیم که ظرف 3 ماه گزارش اولیه‌ای را از مجموعه اقدامات انجام شده، قبل از تیرماه به صورت شفاف خواهیم داد که هر معینی چه کاری انجام داده است. در هر کاری عدد و رقم داریک و کیفی کار نمی‌کنیم. 
وی اضافه کرد: در شهر مشهد نیز شهرداری کار بسیار خوبی انجام داده، شهردار دفاتر تسهیلگری را ایجاد کرده وشروع کردند. شهردار می‌تواند کارنامه عملیاتی شهر مشهد را تا یک ماه دیگر ارائه دهد. هر دو سه روز یک دفتر ایجاد می‌شود. مناطق محروم اولویت مهمی دارد. یکی از روش‌های مبارزه با حاشیه‌نشینی این است که در شهرستان‌ها و روستاها شغل ایجاد کنیم تا برگشت مهاجر را داشته باشیم. شهردار برای حاشیه شهر اقدامات خوبی انجام داده است. 
رسولیان در خصوص تجمع صبح امروز سپرده‌گذاران موسسه مالی اعتباری بدرتوس مقابل استانداری، تصریح کرد: با پیگیری استاندار از نمایندگان سران سه قوه در خصوص این موسسه، قرار بر این شد که بدر توس نیز تعیین تکلیف شده و سپرده‌های تا یک میلیارد تومان پرداخت شود. این مطالبه ما نیز هست. مکاتبات متعددی انجام دادیم. انتظار از بانک مرکزی است که به مصوبه ستاد نمایندگان سران سه قوه در حوزه موسسات مالی و اعتباری عمل کرده و پرداخت بدرتوس انجام شود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: ما اعتقاد داریم، همان‎‌طور که سایر موسسات زیرمجموعه کاسپین و سایر موسسات مالی اعتباری مشکل داشتند و برطرف شده، باید مشکلات بدر توس نیز برطرف شود. متولیان این موسسه و مقصران حتما رسیدگی خواهد شد و دستگاه قضایی پای کار خواهد آمد. موافقت کتبی اعلام شده و قرار بود که پرداخت شود، کارت‌ها را اعلام کردند اما هنوز شارژ نشده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/148913/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی

برتری خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

کمک هزینه 118 میلیاردی برای بیماران صعب‌العلاج خراسان جنوبی

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

برداشت غیرمجاز سالانه 30 میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

جهش حوزه بهداشت و درمان خراسان شمالی در دولت سیزدهم

تکمیل بیمارستان عطار نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

(تصاویر) مسابقات فوتشال در کلات

خدمت حدود 8 هزار جهادگر در ماه رمضان به مردم خراسان رضوی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

بیش از 50 اثر گرافیکی درباره واقعه صحرای طبس تولید شد

هدیه بیش از 15 میلیون متر مکعبی آسمان به کویر

قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر کرد

معرفی برگزیدگان کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری

گلچیینی از صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه‌های کشور چین

میدان ورودی شهر بیرجند از زباله پاکسازی شد

پیش بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام در خراسان جنوبی تا فردا

حمایت کمیته‌امداد خراسان‌جنوبی از دو هزار و864 بیمار صعب‌العلاج

رونمایی از آثار گرافیکی در خصوص واقعه صحرای طبس

500 میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد خراسان شمالی شد

هشدار فوری درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا/ اعلام جزئیات جدید از حمله به پایگاه حشدالشعبی/ آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی/ هشدار دبیرکل سازمان ملل درباره تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

تقدیر استاندار خراسان شمالی از عملیات وعده صادق سپاه

آغاز شمارش معکوس اعزام به سرزمین وحی پس از وقفه‌ای 9 ساله

نحوه رفتار یک قاضی با مردی 100 ساله در دادگاه (فیلم)

برخورد دو خودروی ایسوزو و کامیون در جاده بجنورد-آشخانه

امکان افزایش 2 برابری تولید گندم در خوزستان

سوغات مشهد چیست؟

نوسازی و ساخت 4هزار کلاس درس در خراسان رضوی

اهدای عضو به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدای اعضای بانوی بجنوردی به 4 بیمار نیازمند

شیوع 3 بیماری از داخل افغانستان به ایران/ زنگ هشدار در خراسان رضوی به صدا درآمده است

150 هکتار از اراضی کشاورزی «رُخ» تربت‌حیدریه زیر کشت کلزا رفت

300 کیلومتر از راههای تایباد خراسان رضوی خط‌کشی شد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

هوای ناسالم برای مشهدی‌ها

توقیف تریلی حامل شیشه و هروئین در مرز تایباد

فرمانده کل ارتش سالروز تأسیس سپاه را تبریک گفت

7860 جهادگر به مردم خراسان رضوی خدمت کردند

سامانه پیامکی سلامت برای اولین بار در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

یک مهمانپذیر در مشهد دچار آتش‌سوزی شد

حریق در یک مهمانپذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد

وضعیت‌جوی خراسان رضوی در هفته پیش‌رو ناپایدار است

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

هوای بجنورد برای گروه‌های حساس ناسالم شد

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

آتش‌سوزی یک مهمانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی

بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی