پیام خراسان

آخرين مطالب

مشکلات فراوان پیش روی فوتبال و فوتسال بانوان مقالات

  بزرگنمايي:

پیام خراسان- زمانی که اسم فوتبال یا فوتسال به زبان می آید همه فقط تیم های آقایان را به یاد می آورند اما فراموش کرده اند که بانوان نیز همیشه هم پای آقایان در تمام رشته ها گام برداشته اند و فوتبال و فوتسال نیز از این دست رشته هایی است که در میان بانوان نیز استقبال کنندگان فراوانی دارد. جمعی از ورزشکاران و مربیان بانوی این رشته ورزشی بیان کردند به دلیل بی توجهی ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و نیاز به توجه مسئولان و حامیان ورزشی دارند.
زمین چمن برای بازی نداریم
فاطمه عزیزی کسی است که 2 سال فوتبال بانوان را به صورت حرفه ای در بیرجند دنبال می کند و عضو تنها تیم نوجوانان فوتبال بانوان است. وی درباره مشکلات بانوان فوتبالیست در بیرجند گفت: زمین چمن طبیعی برای تمرین نداریم و زمین های چمن مصنوعی را فقط به آقایان می دهند و اکنون هم به دلیل اینکه چمن طبیعی زمان کشت و استراحت آن است تمرین نداشته ایم. به گفتۀ وی به دلیل این مشکل اکنون رو به تمرین سالنی آورده ایم که قابل مقایسه با تمرین روی چمن نیست ولی مجبور هستیم. عزیزی خاطر نشان کرد: زمین چمن غدیر را که خارج از شهر است به ما دادند و در اوایل قول دادند که ون برای رفت و آمد در اختیار ما بگذارند که کارهای آن زیاد بود و خود ما با هزینه خود به آنجا می رفتیم که دیگر بعد از چند ماه به دلیل کشت و استراحت زمین همان هم از ما گرفته شد.
شرایط برای برگزاری مسابقات استانی یا خارج استانی نداریم
این بانوی فوتبالیست استان با اشاره به اینکه الان هم که در سالن تمرین می کنیم نمی دانیم امروز که بازی می کنیم فردا چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: برای اینکه بتوانیم در هر ورزشی رشد کنیم نیاز است به مسابقات متعددی اعزام شویم ولی برای ما این شرایط فراهم نیست. عزیزی توضیح داد: در جام فجر فقط از یک شهرستان برای مسابقه به بیرجند آمدند که ما اسکانی نتوانستیم برای آنها فراهم کنیم. به گفتۀ وی همچنین هزینه ها خیلی بالا است و از آنجایی که حمایتی از فوتبال بانوان در بیرجند نمی شود باید ورودی مسابقات و باقی موارد را خود ورزشکاران پرداخت کنند که این کار قابل انجام نیست. وی با بیان اینکه مربیان خوبی داریم، عنوان کرد: ولی مربیان هم مانند ورزشکاران نیاز به انگیزه دارند تا به جلو حرکت کنند که این اتفاق در استان نمی افتد.
سالن نیم بها به بانوان دهند
طاهره دهقانی، مربی درجه یک ایران در حوزه فوتسال بانوان است که درباره مشکلات بانوان گفت: من 10 سال بازیکن فوتسال بودم ولی هیچ حمایتی ندیدم و اگر همین روند ادامه پیدا کند و از این نوجوانان هم حمایت نشود وضع از اینی هم که هست بدتر می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون یک ریال حمایت مالی نشده ایم، عنوان کرد: مشکل ما این است که سالن نداریم و نمی خواهیم که سالن را رایگان در اختیار ما بگذارند ولی حداقل می توانند نیم بها به ما بدهند تا کمی از هزینه های ما کاسته شود. به گفتۀ وی مربی مگر چه مقدار می تواند از بازیکن خود پول دریافت کند تا بتواند هم هزینه های سالن را بدهد هم مسابقه و هم باقی موارد را و این در حالی است که بازیکن ها یک لباس هم شکل هم ندارند و ما فقط پول ورودی مسابقه را بدهیم شکر می کنیم.
اجازه تبلیغات گسترده نداریم
این مربی فوتسالیست بانوان تصریح کرد: برای رشد فوتسال بانوان باید اسپانسری باشد حالا از تولیدکننده ها یا دستگاه هایی مانند فرمانداری و شهرداری و دیگر موارد که در استان های دیگر حمایت های زیادی دارند و در استان ما هم می توانند این کار را انجام دهند. دهقانی با اشاره به اینکه مدت کوتاهی است که باشگاه ها به استعداد یابی بانوان هم رو آورده اند، گفت: ولی استعدادیابی بدون حمایت فایده ای ندارد. وی افزود: استعدادهای خیلی خوبی در این سال ها داشته ایم که به دلیل نبود حمایت این ورزش را رها کرده اند. به گفتۀ وی تبلیغات هم برای جذب بازیکن و سرمایه گذار مفید است که به ما تاکنون اجازه تبلیغات گسترده را نداده اند.
هزینه بالای مسابقات
دهقانی با بیان اینکه کلاس های ارتقای مربی گری اصلا برگزار نمی شود، گفت: قول هایی فقط داده شده است که کلاس مربی گری برای بازیکن ها برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در شهرهای کوچکتر از بیرجند خیلی بیشتر به تیم ها رسیدگی می شود، عنوان کرد: ما برای مسابقات استانی حتی همیشه دعا می کنیم که میزبانی بیرجند باشد چرا که هزینه های ورودی، اسکان، ایاب و ذهاب و باقی موارد خیلی زاید است که به دلیل نبود حمایت ها بر عهده خود تیم است و به دلیل همین مشکلات توانایی شرکت در مسابقات کشوری را نداریم. به گفتۀ وی اگر وضع حمایت ها اینگونه ادامه یابد در آینده فوتسال بانوان به قهقرا خواهد رفت و رشدی نخواهد داشت.
نبود اسپانسر بزرگترین مشکل
فریبا خواجوی، مسئول کمیته بانوان هیئت فوتبال شهرستان بیرجند هم در این باره گفت: بزرگترین مشکل ما نبود اسپانسر است چرا که می خواهد دیده شود ولی در فوتبال بانوان اینگونه نیست و صدا وسیما با ما همکاری نمی کند. وی به باشگاه فوتبال هم اشاره کرد و افزود: باشگاه ها هم با وجود اینکه هزینه های بانوان خیلی کمتر از آقایان است ولی تمایلی به حمایت ندارند. به گفتۀ وی ورودی مسابقاتی مانند جام رمضان از هر تیمی 250 هزار تومان می باشد که باز هم برای بانوان زیاد است ولی هزینه اجاره سالن هم برای هر ساعت 80 هزار تومان می باشد که واقعا برای بانوان سنگین است و اگر اداره ورزش شهرستان بتواند سالنی را به صورت رایگان در اختیار بانوان قرار دهد مشکل اصلی برطرف شده است.
با پوشش هم اجازه تمرین نداریم
مسئول کمیته بانوان هیئت فوتبال شهرستان بیرجند که خود مربی تیم فوتبال استان هم است، عنوان کرد: بانوان فوتبالیست ما با مشکلات زیادی روبه رو هستند که از جمله آنها تمرین می باشد. خواجوی تصریح کرد: با وجود اینکه در تمام کشور با همین پوشش تایید شده در فضاهای باز تمرین می کنند ولی در استان ما مشکل است و حراست به ما اجازه نمی دهد و به همین خاطر چمن غدیر را به ما داده اند که به دلیل کشت و استراحت چندین ماه نمی توان از آن استفاده کرد که حتی اگر به خود آقایان بگویند از آن زمین استفاده کنند به دلیل فاصله و مشکلات دیگر قبول نمی کنند.
وی ادامه داد: به همین دلیل هر چه از آنها خواستیم زمین چمن مصنوعی سرحدی را به ما بدهند ندادند و گفتند محوطه باز است و باید دور آن را حصار کشید پس چرا در دیگر استان ها اینگونه نیست.
به گفتۀ وی حتی برای فوتسال نیز در استان های دیگر با پوشش هستند و آقایان فیلم برداری می کنند و از صدا وسیما پخش می شود و آقایان کلا حضور دارند و مشکلی نیست ولی در استان ما امکان پذیر نیست و اجازه این را هم نمی دهند. وی بیان کرد: به دلیل همین مشکلات با وجود حضور مربیان با تجربه بانوان علاقه ای به فعالیت ندارند چرا که تیم برای رقابت ندارند و حمایت هم نمی شوند و همه دلسرد شده اند و نیاز به حمایت اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه ها داریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/152191/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرصت مجدد جاماندگان کنکور در خراسان جنوبی

سیلاب در زیرکوه خسارات جانی نداشت

یک‌هزار و 500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

109 کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند

امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار

ویزیت رایگان 74 سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه

برگزاری آزمون سراسری کنکور در شهرستان بردسکن

افزایش 47 درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین

مورینیو: در فوتبال یک‌بار و به‌خاطر رئال گریه کردم

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

آغاز لایروبی 2 کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 6 اردیبهشت

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها

ماجرای غرق شدن پسر بچه 7 ساله در اردوی ازمیغان تا بهشت

سد شکسته شده در خراسان جنوبی نداریم/ سلامت سد‌ها در برابر سیل

25 اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

احیای 308 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم

سدهای خراسان‌جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

فوت جوان 21ساله بر اثر واژگونی رانا در محور بجستان به روستای مزار

ارز حج 1403 تأمین شد

صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است

نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!

اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

سیل موجب انسداد ١٠ راه روستایی در شهرستان بم شد

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

فعال بودن40 درصد معادن نیشابور

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

شهرداری مشهد 4 نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

اجرای 100درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور

مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد

درحال ساختن بودن1500 واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد

ضرورت جهادتبیین در موضوعات اقتصادی/تعیین مشوق‌های ویژه برای استان

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ساخت 1500 واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی 17 درصد افزایش یافت

ساخت 10 تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود