پیام خراسان

آخرين مطالب

هشتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده برگزار شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده روز دوشنبه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی در دادسرای مشهد با ادامه رسیدگی به کیفرخواست متهم ردیف اول پرونده برگزار شد.
به گزارش ایرنا، رئیس دادگاه در ابتدای این جلسه ضمن اعلام رسمیت جلسه از متهم ردیف اول، محسن پهلوان مقدم فرزند اسداله خواست تا با قرارگرفتن در جایگاه متهم، به سوالات مطروحه پاسخ دهد.
قاضی سید هادی منصوری در خصوص درخواست متهم از دادستانی مشهد، مبنی بر اعطای فرصت جهت بازگرداندن اموال و داراییهای شرکت افزود: آنچه مورد پذیرش دادگاه قرار خواهد گرفت اعطای فرصت به متهم و یا متهمان برای بازگرداندن اموال شرکت در جهت استیفای حقوق شاکیان و سهامداران است.
وی ادامه داد: در گذشته و در جریان رسیدگی به پرونده شرکت موسوم به پردیسبان نیز شاهد بودیم که متهمان آن پرونده از دادگاه درخواست اعطای مهلت کردند و در مهلت داده شده نیز به تعهدات خود عمل کردند و بر همین اساس دادگاه ویژه نیز به هنگام تعیین مجازات، متهمان را در چارچوب قانون، مستحق تخفیف دانست.
رئیس دادگاه گفت: بدیهی است که هدف اول دستگاه قضایی در این گونه پرونده‌ها، حفظ و بازگرداندن اموال و داراییها به مردم و درنهایت مجازات قانونی مجرمان در راستای اجرای عدالت و دفاع از حقوق عامه است.
منصوری افزود: هرگونه اعطای مهلت به متهمان در چارچوب قانون و در راستای حفظ حقوق سهامداران و شاکیان انجام خواهد گرفت و به تمامی شاکیان و سهامداران اطمینان خاطر می‌دهیم که مجرمان در هر صورت به کیفر اعمال خود خواهند رسید و مجازات قانونی در مورد آنها اعمال خواهد شد.
در ادامه نمایندگان سازمان بازرسی و سازمان زمین مسکن و شهرسازی با تشریح نحوه تخلفات متهمان، اجرای قانون توسط دادگاه را خواستار شدند.
رئیس دادگاه گفت: چنانچه در جریان تخلفات صورت پذیرفته توسط متهمان، مشخص شود که سازمان، اداره و یا مسئولی نیز دچار تخلف و جرمی شده است به آن جرم نیز رسیدگی خواهد شد.
منصوری افزود: باب دفاع از حقوق عامه برای دستگاه قضایی باز است و هیچ گونه خط قرمزی در این زمینه برای مجموعه قضایی وجود ندارد.
در ادامه به درخواست رئیس دادگاه، نماینده تعدادی از شاکیان گفت: اقرارهای تعدادی از متهمان که از اعضای هیات مدیره وقت این شرکت نیز بوده‌اند نشان از تخلفات متعدد متهم ردیف اول دارد و بر اساس اعتمادی که به دستگاه قضایی وجود دارد اطمینان خاطر داریم که عدالت در مورد متهمان اجراخواهد شد و دستگاه قضایی پیش از این قاطعیت خود را در پرونده‌های مشابه مانند پرونده‌های پردیسبان و تعاونی اعتباری اعتماد ایرانیان نشان داده است که جای قدردانی دارد.
در این جلسه انجام عملیات اغواگرانه و سنگین تبلیغاتی برای هجوم مردم به منظور خرید سهام با هدف رشد غیرواقعی قیمت سهام شرکت پدیده از جمله شگردهای محسن پهلوان متهم ردیف اول این پرونده عنوان شد.
به گزارش ایرنا، رسیدگی به اتهامات شرکت پدیده در صحن دادگاه با حضور 22 متهم در قالب پرونده ای 100 جلدی به ریاست قاضی سید هادی منصوری از 22 اردیبهشت ماه در مشهد آغاز شده است.
عدم رعایت الزامات قانونی، عدم توجه به تذکرات قانونی صادر شده توسط سازمانهای مسئول، عدم دریافت مجوز‌های لازم قانونی، عدم رعایت حقوق سهامداران، تبلیغات گسترده و اغواگرانه منجر به بروز مشکلات متعدد برای شهروندان و سهامداران، عدم تمکین در برابر تعهدات داده شده، ارائه دلایل غیرواقعی و واهی برای توجیه اقدامات خلاف قانون، تغییر گسترده کاربری اراضی و عدم رعایت حقوق بیت المال از جمله مواردی بوده که توسط نمایندگان ستاد تدبیر استانداری خراسان رضوی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، سازمان امور اراضی کشور و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی به عنوان بخشی از تخلفات متهمان پرونده شرکت پدیده شاندیز در صحن علنی دادگاه مطرح شده است.
پیش از این با برپایی دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد 2 پرونده مربوط به تخلفات شرکت سرمایه گذاری پردیسبان و تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان هم رسیدگی و احکام مجرمان اعلام شد.
فعالیت شرکت پدیده شاندیز که 130 هزار سهامدار دارد چهار سال پیش در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایان کار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت با دستور مراجع قضایی متوقف شد.
مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل پروژه متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد این پروژه ظرف چهار سال اخیر از دغدغه های جدی مسئولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل 'ستاد تدبیر' در خراسان رضوی اقداماتی برای راه اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.
پیرو این اقدامات بود که مدیرعامل جدید گروه شرکتهای پدیده شاندیز مهر ماه پارسال اعلام کرد 45 شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه های شرکت با این مجموعه قرارداد منعقد کرده اند.
هم اکنون گروه شرکتهای پدیده در قالب شش شرکت اصلی و دو موسسه وابسته در حال فعالیت است و 2دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف این پروژه در شهر شاندیز مشغول کار هستند.
1922/7505

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/152785/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم