پیام خراسان

آخرين مطالب

نایب رئیس شورای شهر مشهد: از حقوق منتقدان و مخالفان خود دفاع می‌کنیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - نایب رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: از حقوق منتقدین و مخالفین خود که در چارچوب قانون و انصاف انتقادهای‌شان را بیان می‌کنند و نقاط ضعف را به ما نشان می‌دهند، دفاع می کنیم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا موحدی‌زاده، امروز در نطق پیش از دستور شصتمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما دغدغه مند جوانان، پسران و دختران جوان شهرمان هستیم که به شغل، تحصیل، تفریح، ازدواج، نان، مسکن و هویت نیاز دارند و ما آن طور که شاید و باید نتوانسته‌ایم نیازهای آنان را برآورده سازیم.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم کارنامه قابل دفاعی را در دو سال پیش رو از عمر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بجا بگذاریم و در این مسیر از حقوق منتقدین و مخالفین خود که در چارچوب قانون و انصاف انتقادهای‌شان را بیان می کنند و نقاط ضعف را به ما نشان می دهند دفاع می کنیم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: دو سال پیش در چنین روزهایی حماسه حضور مردم در انتخابات هم دولت تدبیر و امید را تدوام بخشید و هم لیست امید را در صدر شورای کلان‌شهر مشهد قرار داد. رای قاطع صدها هزار نفری مردم و جوانان مشهد و اقبال آنها به لیست امید این پیام را به همراه داشت که ما در شهر می‌مانیم، شهرمان را پر از امید و شادی می‌سازیم ، رونق اقتصاد شهر و ساخت و ساز و عمران شهری را به ارمغان خواهیم آورد و مشهد را به جایگاه اصلی‌اش برمی‌گردانیم.
موحدی‌زاده با اشاره به اینکه « ما هنوز هم بر این باوریم انتخابات و صندوق رای راهبردی تاثیرگذار برای تحقق خواست و اراده مردم است»، افزود: اصل هفتم قانون اساسی تاکید می‌کند اداره کشور باید با اتکا به آرای مستقیم مردم صورت پذیرد و شوراها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره کشور معرفی شده است. قانون اساسی می‌گوید فرمانداران، استانداران و مقامات ملزم به رعایت تصمیمات شوراها هستند و مسئولین دستگاه‌ها موظفند برنامه‌های خود را به شورای شهر گزارش کنند. پنجره انتخابات بایستی همچنان باز بماند تا شایستگان بتوانند خود را در معرض آرا مردم قرار دهن، این اتفاق به نفع نظام، مردم و امنیت کشور است.
وی توضیح داد: ما در شورای پنجم شهر به مردم شریف مشهد قول داده‌ایم که امانتدار رای آنها باشیم، به هویت منشوری و چند بعدی مشهد بپردازیم، رونق، اعتماد و نشاط از دست رفته را به شهر پرجاذبه خودمان برگردانیم و با تصویب طرح‌ها و لوایح کارآمد، بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در راستای توسعه و عمران شهرمان مهیا کنیم.
نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: همچنین قول دادیم که شیوه مدیریت شهری را تغییر داده و زمینه مشارکت فعال و بیشتر مردم را فراهم نماییم، جاذبه‌ها و فرصت‌های پیش رو را شناسایی و معرفی نماییم،گفتمان فرهنگی حاکم بر فضای شهر را تغییر داده و شخصیت های به حاشیه رانده شده را به متن اداره و مدیریت شهری برگردانیم و شادی و نشاط و امید را به دل های مردم بازگردانیم.
موحدی‌زاده بیان کرد: ما به مردم قول دادیم که برای مواجهه با هرگونه فساد و رانت،‌ از طریق سامانه‌های اطلاع رسانی عملکرد و کارنامه خود را به طور شفاف در معرض قضاوت و داوری مردم قرار دهیم، منافع شهر و شهروندان را بر منافع فردی و گروهی خود ترجیح داده و مدافع حقوق شهروندی آنان باشیم و پایبند به تعامل با همه افراد، جریان‌ها،‌ دستگاه‌ها و نهادهای تاثیرگذار در راستای توسعه و افزایش حس تعلق خاطر به حال و آینده شهر پرآوازه مشهد باشیم.
وی در مورد وعده‌های لیست امید اصلاح‌طلبان در مشهد یادآور شد: تغییر در شیوه مدیریت شهری، تغییر گفتمان تکصدایی شهر، تغییر نحوه مشارکت شهروندان، تغییر نگاه به سرمایه‌گذاری و کشف مزیت های نسبی، تغییر نگاه تک بعدی به هویت شهر مشهد و پایبندی به اصول پنج گانه شفافیت، راستگویی، تعامل، کارآمدی و قانون‌گرایی از جمله وعده‌های ما بود.
نایب رئیس شورای شهر مشهد ادامه داد: شعار مشهد شهر امید و زندگی مردم شهر ما را به وجد آورد.برای تحقق این شعار به حوزه‌ها و نیازهای فرهنگی، هنری، موسیقی،‌ورزش و گردشگری توجه عمیق تری داشته‌ایم .همزمان به افزایش سرانه‌های زندگی شهری مانند فضای سبز، دسترسی‌ها،‌ کنترل ترافیک و اصلاح هندسی معابر، گسترش حمل و نقل عمومی و حرکت در مسیر کاهش آلودگی هوا پرداخته‌ایم.
وی با بیان اینکه « به چند راهکار برای برون رفت از شرایط نامطلوب کنونی می‌پردازم»، گفت: بازگشت به خواست مردم از طریق برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و کارآمد و تصحیح اشتباهات گذشته و اصلاح آن، بازگشت اختیارات شوراها و ایجاد تناسب با وظایف پارلمان های شهری، به رسمیت شناختن حقوق شهروندی و حق مشارکت،‌ شادی و نشاط شهروندان، استفاده از ظرفیت های فرهنگ و هنر ایرانی، نوع‌دوستی و آشتی ملی در کنار حفظ ارزش های مذهبی و ملی، در کانون توسعه فرهنگی و اجتماعی قرار دادن امام رضا(ع)‌ بعنوان الگویی که خود 12 قرن پیش مظهر گفتگو، مهربانی، مدارا و مناظره بوده اند و ارزش نهادن بر فرهنگ کار و تولید و سرمایه گذاری که کلید اشتغال و در آمد مردم است.
موحدی‌زاده با تاکید بر اینکه «شهر ما با مسائل عمده‌ای روبروست که برای حل و فصل آنها از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد»، خاطرنشان کرد: از جمله این معضلات می‌توان به ترافیک و آلودگی هوا، کمبود مکانهای تفریحی و ورزشی، ساخت و ساز ناموزون، وجود موانع برای سرمایه گذاری، عدم تناسب وظایف و اختیارات شورا، نهادینه نشدن مشارکت مردم اشاره کرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/152885/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

تجهیز 53 درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

باران و سیلاب سراسر خراسان جنوبی را فرا گرفت

آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد

7 فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی

افزایش 41 درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد

دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به 4 شهرستان گرفتار در سیلاب

یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت

2 جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد

4 شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند

بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس

21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

ناگفته‌هایی از غرق شدن کشتی تایتانیک

اعزام 255 زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی

جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود

اعزام زائران حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی

دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود

کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد