پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی:

تا پایان سال هیچگونه کمبودی برای تامین اقلام اساسی نخواهیم داشت اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی گفت: تا پایان سال در تامین اقلام اساسی (شکر، برنج و روغن و...) هیچ کمبود و نگرانی نخواهیم داشت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حمیدرضا نوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به موضوع خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: فصل خرید تضمینی گندم، کلزا و دانه‌های روغنی آغاز شده و امسال هم این فصل یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 است.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای خرید تضمینی گندم و کلزا و... از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده، ادامه داد: عملا ما آمادگی لازم را از فروردین ماه برای موضوع خرید داشته‌ایم.
نوری خاطرنشان کرد: ما سال گذشته سطح زیرکشت دیم نداشتیم؛ اما امسال 142 هزار هکتار سطح زیرکشت دیم گندم آماده به برداشت داریم، همچنین 130 هزار هکتار نیز گندم آبی آماده برداشت داریم.
وی عنوان کرد: با پیش‌بینی تولیدی که صورت گرفته ما آمادگی آن را داریم که 500 هزار تن گندم را از کشاورزان خریداری کنیم. تقریبا خرید گندم و کلزا از 4 خرداد سال جاری آغاز شده و مزارع از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی تصریح کرد: بیش از 60 مرکز خرید گندم در نظر گرفته شده که این رقم در سال گذشته 39 مرکز بوده است.
نوری بیان کرد: از کشاورزان درخواست داریم با مراجعه به مدیریت سازمان جهادکشاورزی شهرستان‌های خود در سامانه پهنه‌بندی ثبت‌نام کنند و اطلاعات خود به خصوص شماره‌ تماس‌شان را به درستی وارد کنند.
وی تاکید کرد: کشاورزان هشیار باشند که در بازار خرید و فروش گندم افراد سودجویی قرار دارند، اگر معامله‌ای بین کشاورزان و دلالان صورت گیرد و مشکلی پیش آید مسئولیت با کشاورزان خواهد بود. تمام تمهیدات لازم برای آنکه در این رابطه سواستفاده‌ای صورت نگیرد، انجام شده و کشاورزان ما نیز در این زمینه هشیارند تا گندم خود را با قیمت مصوب در اختیار دولت قرار دهند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی اضافه کرد: بنا بر قیمت‌گذاری شورای اقتصاد، گندم معمولی را 1700 تومان و گندم دوروم 1770 تومان لحاظ کرده و در حال حاضر دولت در کوتاه ترین زمان ممکن وجه گندم را در استان‌هایی که برداشت صورت می‌گیرد، می‌پردازد.
وی اظهار کرد: پیش‌بینی تولید گندم در کشور 14.5 میلیون تن بوده و دولت تدارکات لازم را برای خرید 11.5 میلیون تن پیش‌بینی کرده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی ادامه داد: با وجود گندمی که امسال در کشور خواهیم داشت پیش‌بینی می‌شود برای چندمین سال متوالی به خودکفایی دست پیدا کنیم.
نوری افزود: از 4 خرداد تاکنون که خرید اولین محموله‌ها وارد مراکز خرید شده 411 تن پیش‌بینی خرید صورت گرفته که نسبت به سال قبل وضعیت خوبی را شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه کل مبلغ خرید گندم در سال قبل 4413 میلیارد ریال بوده، عنوان کرد: پیش‌بینی ما بر اساس میزان گندم موجود در استان این است که بیش از 9000 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشیم که تاکنون درصد قابل توجهی از آن تامین شده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی در خصوص خرید کلزا، گفت: کلزا یکی از دانه‌های روغنی بسیار با ارزش است و حجم عمده‌ای از روغن داخل کشور را تشکیل می‌دهد.
نوری تصریح کرد: امسال حدود 7815 هکتار پیش‌بینی سطح زیرکشت کلزا بوده و امکان تغییر این رقم نیز وجود دارد، قیمت مصوب این محصول 3 هزار و 439 تومان و 8 ریال بوده و برای خرید آن 14 مرکز خرید نیز پیش‌بینی شده است.
وی تاکید کرد: پیش‌بینی خرید برای این محصول 8000 تن بوده، از 4 خرداد ماه تاکنون حدود 173 تن کلزا تحویل مراکز خرید داده شده است. کلیه محصولات امسال ما اعم از کلز و گندم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کلزا بالاترین درصد افت رطوبت را داراست و کشاورزان در نظر داشته باشند که بلافاصله پس از برداشت محصول خود را به نزدیک‌ترین مرکز خرید ارائه کنند.
نوری اضافه کرد: همچنین لازم به ذکر است که آن دسته از کشاورزانی که گندم خود را به سیلوهای دولتی و خصوصی که مورد تایید شرکت غله قرار دارد، تحویل دهند، هزینه حمل گندم نیز به قیمت اصلی آن اضافه خواهد شد. اگر کشاورزان گندم پاک و تمیزی را ارائه کنند و به مراکز دولتی تحویل دهند می‌توانند تا حدود هر کیلو 2000 تومان دریافت وجه داشته باشند.
وی در پاسخ به ایسنا در رابطه با مافیای گندم، بیان کرد: در سال گذشته این موضوع مطرح شد و ما نیز این امر را رسانه‌ای کردیم و خواستیم که در رابطه با این امر مستندات دقیقی را به ما ارائه کنند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی ادامه داد: در استان ما هیچ گونه مراکز روباز خرید گندم وجود ندارد مگر در شرایطی که خرده مالکین گندم خود را در مکانی متمرکز کنند و ما از آن محل بخواهیم بارگیری خود را انجام دهیم. پس اینکه در فاز اول در این فضا وارد شویم که در این بحث انبار روباز وجود دارد، غلط و متنفی است و ای کاش قبل از آنکه در این رابطه مطلبی منتشر شود از ما می‌پرسیدند تا اطلاعات خود را منتشر می‌کردیم.
نوری با اشاره به اینکه پارسال از نظر کیفیت گندم یکی از سال‌های بی نظیر خود را پشت سر گذاشتیم، تاکید کرد: ورود خاک و شن به گندم موضوعی است که در یکی از استان‌های کشور رخ داده و عده‌ای به دنبال آن هستند که این اتفاق را به استان‌های دیگر تعمیم دهند، آن فرد متخلف نیز به 82 سال زندان و جرایم نقدی مجازات شده است.
وی در خصوص تامین شکر، بیان کرد: در نوروز امسال در خراسان رضوی و 9 استان کشور 47 هزار تن شکر سفید برای مصارف صنف، خانوار و صنعت توزیع کردیم و با شروع ماه مبارک رمضان نیز حدود 20 هزار تن دیگر را نیز توزیع کردیم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی گفت: در حال بیش از 8000 تن دیگر شکر سفید آماده تحویل داریم و 22 هزار تن شکر خام نیز در حال تصفیه است.
نوری با بیان اینکه هیچگونه کمبود شکر در بازار نداریم، بیان کرد: خوشبختانه بازار نیز شکسته و قیمت این کالا از 8000 تومان به 5100 تومان رسیده است، همچنین تا پایان سال در تامین اقلام اساسی (شکر، برنج و روغن و...) هیچ کمبود و نگرانی نخواهیم داشت.
وی در خصوص علت افزایش قیمت شکر در ابتدای ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: بخشی از علت این موضوع به شبکه توزیع باز می‌گردد، اصلاح شبکه توزیع صورت گرفته و خوشبختانه در این رابطه هیچ مشکلی نداریم.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 5 خراسان رضوی در خصوص افزایش قیمت ماکارونی، تاکید کرد: قیمت گندمی که برای صنعت و صنف بود از حالت یارانه‌ای 900 تومانی خارج شده و به یارانه 1850 تومانی افزایش پیدا کرده است به همین دلیل شاهد افزایش قیمت ماکارونی بوده‌ایم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/153757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قائنات، سربیشه و طبس، دارای بیشترین سطح زیر کشت گندم

تامین 5 درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید

برگزاری همایش نمایش اسب های اصیل در طبس

بودجه 12 هزار میلیارد ریالی این سازمان در سال جاری

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره وزش باد شدید در استان

آیت‌ الله علم‌الهدی: خدمت‌ رسانی مدیریت شهری قابل لمس باشد

ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند

راهیابی دختران تایبادی به مرحله کشوری جشنواره سرود آفرینش

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

هدیه بیش از 15 میلیون مترمکعبی آسمان به کویر

افزایش میانگین تولید گندم در خراسان جنوبی

بودجه شهرداری‌های خراسان جنوبی امسال 2300 میلیارد تومان است

معرفی رییس کل جدید دادگستری استان

1600 کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بازگشایی و لایروبی شد

معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»

دادستان کل کشور: نگاه قاضی باید اصلاحی باشد

دستگیری متهم به 27 فقره سرقت از معابر عمومی در مشهد

دزد دریچه‌ فاضلاب مشهد دستگیر شد / 32 ساله با سابقه 27 سرقت

قلعه رودخان؛ دژی بر فراز جنگل‌های هیرکانی

آمادگی فرودگاه مشهد برای اعزام زائران به سرزمین وحی

رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج

قیمت رهن و اجاره آپارتمان در مشهد ( 1 اردیبشهت 1403)+جدول

آغاز هفته خلاقیت و نوآوری شهری مشهد؛ شنبه یکم اردیبهشت

تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ورود مجلس به ماجرای حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان

3 ایستگاه سنجش گرد و غبار به محیط زیست خراسان رضوی تحویل داده شد

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

باغ مشهد میزبان 270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

دیدار نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با دادستان کل کشور

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت هزار و 200 قاضی زن در ایران

باغ مشهد میزبان270 هزار بوته گل فصلی و پیازی

ثبت‌نام 33هزار نفر در سامانه دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد

فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ