پیام خراسان

آخرين مطالب

417 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: 417 روستای استان در اردیبهشت ماه امسال با تانکر آبرسانی شد و سالانه 4 میلیارد تومان برای آبرسانی سیار به روستاها نیاز داریم.

مهدی صفوی نژاد یکشنبه شب در حاشیه دومین نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان به خبرنگاران افزود: آمار روستاهای آبرسانی سیار با توجه به فصل گرما افزایش می یابد به طوریکه سال گذشته در مردادماه 580 روستای استان با تانکر آبرسانی شد.
وی بیان کرد: در زمینه آبرسانی سیار به روستاهای استان 2 میلیارد و 900 میلیون تومان به پیمانکاران آبرسان بدهکاریم، بدهی سنواتی زیادی در استان داریم که این بدهی ها با اعتبارات سالانه جبران نمی شود.
صفوی نژاد عنوان کرد: سال گذشته به دلیل اینکه تعداد زیادی از روستاهای استان از چرخه آبرسانی سیار حذف شد 40 هزار مترمکعب آب کمتر به روستاهای استان ارسال شده است.
وی با بیان اینکه 53 مجتمع آبرسانی در استان در دست احداث داریم، اضافه کرد: از این تعداد 39 مجتمع با آبرسانی به 500 روستا از محل اعتبارات ملی در دست اجراست و از محل این مجتمع‌ها آبرسانی به 370 روستا یا به اتمام رسیده و یا تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع برای اتمام مجتمع‌های آبرسانی استان به 450 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا این مجتمع‌ها به نتیجه برسد.
صفوی نژاد گفت: سال گذشته خراسان جنوبی با دلیل پراکندگی و وسعت زیاد سه درصد اعتبارات ملی مجموعه را جذب کرد که نسبت به سال 96 یک درصد افزایش یافته است، با دلیل پراکندگی مجتمع‌های آبرسانی نیاز است که به استان توجه ویژه ای شود.
وی افزود: سال گذشته از محل ماده 10 و 12 مدیریت بحران هفت میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار داشته‌ایم و در زمینه جذب این اعتبارات رتبه ششم کشور را کسب کرده‌ایم.
صفوی نژاد عنوان کرد: از محل اعتبارات سال گذشته آبرسانی پایدار به 28 روستای استان تا پایان تیرماه تکمیل و در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: در 104 نقطه استان سیل به زیرساخت‌های مختلف آبرسانی روستایی خسارت وارد کرد، به طور مثال در شهرستان درمیان چاه تامین آب مجموعه مسدود و به موقع لایه روبی شد اما به دلیل دبی پایین این چاه جوابگوی تامین آب مردم منطقه نیست.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی اظهار داشت: 168 روستای بالای 20 خانوار استان فاقد آب هستند که از این تعداد بیش از 40 روستای در مرکز استان قرار دارند.
وی افزود: حل مشکل کم آبی روستاهای استان نیازمند همت تمام دستگاه‌های اجرایی و کار جهادی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از مجموع 47 رشته قنات استان که به صورت کامل بر اثر وقوع سیل مسدود شده بود تاکنون 44 رشته قنات بازگشایی و مرمت شده است.
غلامرضا قوسی افزود: در مجموع 413 رشته قنات استان در معرض خطر سیل گرفت و بر اثر وقوع سیل از ابتدای سال جاری بیش از 19 هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی استان خسارت دید.
وی بیان کرد: در مجموع سه هزار و 745 پرونده خسارت در بخش کشاورزی استان تشکیل شده که از این تعداد یک هزار و 280 پرونده در سامانه سجاد ثبت اولیه و 510 پرونده ثبت نهایی شده است.
وی اظهار داشت: از محل کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان بخش کشاورزی از محل ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 95 میلیارد تومان به خراسان جنوبی ابلاغ شده که تاکنون 47 میلیارد و 500 میلیون تومان اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: همچنین پرداخت 87 میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت سیل با کارمزد چهار درصد به هشت بانک عامل استان ابلاغ شده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: از ابتدای سال جاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان توسط کمیته امداد در مناطق سیلزده استان هزینه شد که از این میزان 270 میلیون تومان برای تامین کالای اساسی و ضروری، 70 میلیون تومان برای تامین سبد غذایی، 67 میلیون تومان واریز نقدی، 370 میلیون تومان پخت و توزیع غذای گرم و بیش از 500 میلیون تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافته است.
رضا سلم آبادی با بیان اینکه 11 واحد مسکونی در بشرویه و بخش دستگردان طبس با اعتبار 310 میلیون تومان در دست احداث است، اضافه کرد: همچنین احداث چهار واحد شهری در شهرهای بشرویه و قاینات در دست اقدام است.
وی عنوان کرد: برای تعمیر مسکن مددجویان در مناطق سیلزده استان 440 میلیون تومان اختصاص داده‌ایم که کار تعمیر اکثر واحدهای مسکونی انجام شده و برخی در حال انجام است.
سلم آبادی گفت: 200 میلیون تومان برای بازسازی واحدهای مددجویان در روستای شیرگ آقا اختصاص داده‌ایم و برای مددجویان این روستا 76 میلیون تومان اقلام ضروری زندگی خریداری شده است.
وی همچنین اظهار داشت: سهم شهرستان‌های در زمینه احداث مسکن محرومان مشخص شده و تا 2 روز آینده ابلاغ می‌شود، در مجموع هفت هزار و 200 نفر مددجوی دارای مسکن ناایمن در استان شناسایی شده‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی هم گفت: از ابتدای سال جاری در سیلاب‌های مختلف سه هزار و 500 نفر نیروی امدادی به سیلزدگان امدادرسانی کردند و تنها استانی بودیم که از استان‌های معین کمک نگرفتیم.
محمدرحیم شهریاری افزود: در مجموع تجهیزات امدادی هلال احمر استان در سیل‌های امسال پنج میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت دید که باید اعتبار ویژه ای برای بروز رسانی این تجهیزات پیش بینی شود تا در حوادث احتمالی آینده دچار مشکل نشویم.
7556 * 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/154980/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

معرفی کتاب «فیزیک خداباوری»

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب

سید احمد خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد

امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی در 4 شهرستان گرفتار در سیلاب

هزار و 645 حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند

راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی

ورود سیل به شهر حاجی‌آباد

دو جاده اصلی در خراسان جنوبی مسدود شد

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی راه‌اندازی شد

نوای دلنشین نقاره‌زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی

ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟

پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»

افزایش ابر در مشهد از عصر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت

(تصاویر) بازسازی صحنه قتل در خیابان مطهری مشهد

ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از 20 سال

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد

پنج طرح بهداشتی در اسفراین بهره‌برداری شد

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی در یزد

کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

برپایی پنج میز خدمت در نماز جمعه تهران

19 هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد

انسداد 2 محور اصلی در خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از 14 هزار لیتر در ثانیه است

‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی

غربالگری شنوایی 11هزار نوزاد در خراسان شمالی

اجرای سند توسعه اشتغال در 500 روستای خراسان شمالی

ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری

یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد

سیل در ازمیغان

دستگیری سارق 46 «کامپیوتر خودرو» در مشهد

راز شادی بلینگامی جوان‌ترین عضو تیم ملی ایران

اجرای بیش از 40 عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن

توقیف 48 خودرو در نیشابور

متهم به 46 فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد

احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت

توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور

برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود

همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم

سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند

افزایش 50 درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید

طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟