پیام خراسان

آخرين مطالب

حسینی: تیم ملی بیش از حد به معروف وابسته است/ موفقیت در المپیک مهمتر است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: مگر سعید معروف چند سال دیگر می‌تواند بازی کند؟ باید پشتوانه‌سازی کنیم و از بازیکنان دیگرمان هم استفاده کنیم.
امیر حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال اظهار کرد: ایران در این هفته هم بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت، بازیکنان ایران به خصوص در دیدار مقابل ژاپن عملکرد خوبی داشتند. نکته امیدوارکننده اما این بود که مجرد و یلی هم توانستند کارایی لازم را در تیم داشته باشند. به دلیل کوتاهی قد بازیکنان ژاپن، یلی به خوبی از قدش استفاده کرد و بازی قابل قبولی ارائه داد. باید به این بازیکنان بازی دهند که در آینده بتوانند به تیم ملی کمک کنند و بازیکنانی نظیر معروف، موسوی و غفور هم در این بازی‌های استراحتی داشته باشند.
وی در خصوص دیدار ایران و برزیل یادآور شد: مقابل برزیل خیلی خوب بازی کردیم. البته در برخی مواقع کادرفنی باید به تیم کمک می‌کرد و مسائل را مدیریت می‌کرد. در پوئن‌های بالا باید برخی از بازیکنان تعویض می‌شدند. متاسفانه حالتی به وجود آمده که فقط برای کارهای مشخص و قابل‌پیش‌بینی تعویض صورت می‌گیرد. برای دفاع، معروف و برای سرویس، موسوی تعویض می‌شوند. تمام تعویض‌ ما همین شده و متاسفانه تعویض فنی در تیم صورت نمی‌گیرد. فقط در بازی نخست فیاضی به جای معنوی‌نژاد وارد بازی شد که تا امروز هم در ترکیب باقی‌مانده است. اگر دقت کرده باشید، تیم‌ها در این بازی‌ها از تمام داشته‌هایشان استفاده می‌کنند. ترکیب‌ها در بازی‌های مختلف متفاوت است تا برای المپیک بتوانند به یک ترکیب ایده‌آل برسند. در مصاف با برزیل از این تیم پیش بودیم، اما تعلل کادرفنی در تعویض به موقع، باعث از دست رفتن بازی شد.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران در خصوص بی‌نظمی ایجاد شده در تیم ملی در ست پنجم بازی برزیل تصریح کرد: وقتی ست چهارم از حریف جلو باشید، اما در نهایت ست را واگذار کنید، برگرداندن تیم به شرایط مسابقه برای ست پنجم خیلی سخت می‌شود. این هنر مربی است که بتواند بازی را دربیاورد. هنر دستیاران مربی است که بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی آماده کنند. این کار باید از سوی مربی شکل می‌گرفت که با تعویض بازیکنان و چرخاندن ارنج، نتیجه لازم را بگیرد.
حسینی درخصوص عملکرد کلی ایران در دو هفته ابتدایی لیگ ملت‌ها خاطرنشان کرد: چیزی که به وضوح مشخص است، تیم‌ملی امسال خیلی خوب تمرین کرده‌است و از آمادگی جسمانی بالایی برخوردار است. از لحاظ تاکتیک نسبت به سال گذشته خیلی بهتریم و مشخص است که تیم برای هر بازی برنامه دارد. تک تک بازیکنان از لحاظ جسمانی، بدنی و روانی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. معروف، موسوی و غفور نمونه بارز آن هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی والیبال ایران به سعید معروف وابسته است، گفت: صددرصد همینطور است. فکر می‌کنم مربیان ما اشتباهاتی که در گذشته رخ داده را تکرار می‌کنند. کریمی در لیگ برتر عملکرد خیلی خوبی داشت. کولاکوویچ وقتی یلی را برای دفاع جایگزین معروف می‌کند، چرا از جواد کریمی استفاده نمی‌کند؟ کریمی بهترین سرویس‌زن لیگ برتر بود، چرا برای سرویس از او استفاده نمی‌شود؟ تاکنون کریمی به غیر از نیم ست که اختلاف پوئن زیادی هم در آن به وجود آمده بود، برای سرویس و دفاع مورد استفاده قرار نگرفت.
پاسور سابق تیم ملی والیبال افزود: مربیان تیم ملی فقط به دنبال کسب نتیجه هستند اما بهتر است کمی هم آینده‌نگر باشیم. قرار نیست در تمام بازی‌ها معروف به داد تیم ملی برسد. اگر برای معروف اتفاقی بیافتد، تکلیف چیست؟ خواه‌ناخواه باید پشتوانه‌سازی کنیم و از دیگر بازیکنان هم استفاده کنیم. بازیکن باید بازی کند تا تجربه کسب کند و همانند سعید معروف بتواند بازی کند. زمانی که در اوج قرار داشتم، زوران گاییچ به سعید معروف در تیم ملی بازی می‌داد. زمانی که تیم می‌توانست نتیجه بگیرد به بازیکنان جوان میدان دادند. برای تیم ملی، در کنار سعید معروف باید دو سه پاسور بیاورند و به آن‌ها بازی دهند. برزیل سه پاسور خوب دارد، اما آن‌ها را کنار گذاشته و از پاسورهای جوانش استفاده می‌کند. همه تیم‌ها این کارها را انجام می‌دهد، غیر از ایران.
حسینی تاکید کرد: بازی‌های بین‌المللی با بازی‌های داخلی متفاوت است. امیر غفور در سال جاری به ایتالیا رفت. سطح غفور نسبت به سال گذشته فرق کرده‌است. اگر این کار را برای جوانان‌مان در همین تورنمت‌ها انجام دهیم، می‌توانند آینده داشته باشند، اما تا وقتی که بازی نکنند و روی نیمکت بنشینند به جایی نخواهندرسید.
وی در خصوص به‌کارگیری بازیکنان جوان در لیگ ملت‌ها خاطرنشان کرد: لیگ ملت‌ها هر سال برگزار می‌شود. اما نمی‌توان المپیک یا بازی‌های جهانی را با لیگ ملت‌‎ها مقایسه کرد. لیگ ملت‌ها همانطور که از اسمش پیداست، برای جذب اسپانسر تیم‌ها و بازی دادن به بازیکنان آینده‌دار است و به عنوان بازی‌های تدارکاتی دیده می‌شود. برای چه لیگ ملت‌ها در دنیای والیبال پس از اتمام لیگ‌های کشورها به عنوان نخستین مسابقات برگزار می‌شود؟ برای این که تیم‌ها خودشان را آماده کنند و در تورنمت‌های مهم خودشان را نشان دهند. اگر قهرمان لیگ جهانی هم بشویم ولی به المپیک راه پیدا نکنیم یا در مسابقات جهانی نتیجه خوبی نگیریم، چیزی بدست نیاورده‌ایم. بهتر بود در لیگ جهانی برای آینده‌مان برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر تیم به این نتیجه رسیده است که در لیگ جهانی نتیجه بگیرد. اما مطمئن باشید که تیم‌ها در مرحله پایانی از بازیکنان اصلی‌شان استفاده خواهند کرد. فکر نمی‌کنم با راه‌یابی به مرحله پایانی حتی بتوانیم تصور کسب سکو یا قهرمانی در لیگ جهانی را بکنیم.
پاسور سابق تیم ملی والیبال ادامه داد: ولاسکو برای این مسابقات همیشه بیش از 30 بازیکن آماده در اردو داشت. هر مسابقه چند بازیکن را جایگزین می‌کرد و برای هر مسابقه سورپرایز جدیدی داشت. به تمام بازیکنان اعم از باتجربه‌ها و جوانان انگیزه مضاعفی داده بود. بازیکنان هر آن آماده بازی بودند و همیشه سطح آمادگی خود را حفظ می‌کردند که بازی خوبی از خود ارائه دهند.
حسینی در پایان عنوان کرد: بدون شک با حضور هواداران تیم ملی در رقابت‌های خانگی در اردبیل و ارومیه، شاهد دیدارهای جذابی خواهیم‌بود.شکست دادن تیم آماده ایران در لیگ جهانی کار هر تیمی نیست. این تیم بسیار آماده است و به کمک تماشاگران، شکست دادن فرانسه و روسیه هم ممکن است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/154997/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد