پیام خراسان

آخرين مطالب

قوچان‌نژاد: باید با ریسک بیشتری جوانگرایی کنیم/ عملکرد معروف بی‌نظیر است ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - کارشناس والیبال ایران گفت: کولاکوویچ باید به بازیکنان جوان‌تر نیز میدان دهد تا آنها برای رقابت‌های آتی مثل المپیک و جهانی آماده شوند.
جبار قوچان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص عملکرد تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ ملت‌‎های والیبال اظهار کرد: در دیدار برابر برزیل ست نخست، سرویس‌های خیلی خوبی زدیم، در حالی که حریف اشتباهات بسیار زیادی در سرویس داشت. در ست دوم، برزیل با استفاده از سرویس‌های با قدرت و سرعت بالا دریافت تیم ما را دچار مشکل کرد. نکته‌ای که در بازی برزیل حائز اهمیت است، تعویض‌های تیم برزیل بود که به طور کلی ورق را به سود خود برگرداند. می‌توانستیم بازی را سه بر یک ببریم، اما با اشتباه یکی دو نفر از بازیکنان، بازی به ست پنجم کشیده شد. نباید فراموش کنیم که چه در بازی با برزیل و چه در سایر رقابت‌ها، مدیون عملکرد خیلی خوب سعید معروف هستیم. اکثر پاس‌هایی که معروف می‌دهد به تک دفاع تیم حریف ختم می‌شود.
وی افزود: تیم برزیل اسیر اسم و رسم بازیکنان باتجربه خود نیست. می‌شد روی برخی پوئن‌های حساس، با یک تعویض به موقع نتیجه را از آن خود کنیم. از سوی دیگر با بازی دادن به بازیکنان جوان‌تر، می‌توانستیم به آن‌ها باور و اعتماد به نفس دهیم و کم‌کم از این اتکا به چند بازیکن خاص دور شویم، اما در این مبحث جسارت نداشتیم. سرمربی تیم برزیل هم در پوئن‌های انتهایی ست چهارم هوش بالای خود را ثابت کرد. او در حالی که می‌دانست سرویس موسوی تبدیل به امتیاز شده و تصمیم داور صحیح است، از دو فرصت ویدئوچک تیمش به درستی استفاده کرد و در تیم برتر و بازیکن سرویس‌زن شوک ایجاد کرد. مربی برزیل با این کار یک ست را خرید و کار را به ست پنجم کشاند.
کارشناس والیبال ایران در خصوص عملکرد تیم ملی تا این مرحله از لیگ ملت‌ها خاطرنشان کرد: تا این مرحله از بازی‌ها فوق‌العاده بوده‌ایم. شروع خیلی خوبی داشته‌ایم، اما معتقدم که خیلی هم مقتدرانه پیروز نشده‌ایم. بازی آرژانتین اگر همانند دیدار با برزیل به ست پنجم کشیده می‌شد، به دلیل شرایط روحی و روانی بهتر آرژانتین، شاید نتیجه بازی برزیل تکرار می‌شد. در دیدار برابر آرژانتین بازی در برخی از صحنه‌ها گره خورده بود و اگر بازی را واگذار می‌کردیم، شرایط‌مان مقابل ژاپن کاملا فرق می‌کرد.
قوچان‌نژاد ادامه داد: تاکنون والیبال خیلی خوبی ارائه داده‌ایم. از دو هفته میزبانی‌مان نیز قطعا به خوبی بهره خواهیم برد. امیدوارم بازیکنان به این نتیجه برسند که می‌توانند نتیجه بهتری رقم بزنند. در مرحله پایانی، تیم‌ها از تمام پتانسیل‌شان استفاده خواهند کرد و می‌توانند خطرساز شوند. باید با همین ثبات به کارمان ادامه دهیم و امتیازهای لازم را در این سه هفته از آن خود کنیم تا همانطور که شروع خوبی داشته‌ایم، یک پایان خوب را رقم بزنیم.
او در مورد ترکیب و تاکتیک تیم ملی ایران در این دوره از لیگ ملت‌ها خاطرنشان کرد: در دیدار با ژاپن به چند بازیکن‌ به اجبار بازی دادیم که نتیجه خوبی هم گرفتیم. یک سری از تاکتیک‌ها همچنان در والیبال ایران با مشکل روبه‌روست. در سرویس‌های با قدرت و سرعت بالا، دریافت و توپ‌های برگشتی جای کار زیادی وجود دارد. باید نفرات بیشتری در ترکیب جابه‌جا کنیم. ممکن است روزهای سختی برای ایران برسد و با مصدومیت بازیکنان اصلی، مجبور شویم در ترکیب تغییری ایجاد کنیم. بازیکنی که در ترکیب قرار می‌گیرد باید به خودباوری لازم رسیده‌باشد.
سرمربی پیام خراسان در خصوص عملکرد امیر غفور عنوان کرد: لژیونر شدن او تاثیر زیادی در پیشرفتش داشته‌است. فضای حرفه‌ای که در والیبال دنیا وجود دارد، کاملا با ایران متفاوت است. سطح تمرینات در ایران و حتی در باشگاه‌‌ها پس از حضور ولاسکو کاملا تغییر کرد، اما ابزار، امکانات و فضای تفکر حرفه‌ای که در باشگاه‌های اروپایی وجود دارد، با ایران کاملا متفاوت است. قطعا لژیونر شدن بازیکنان به آمادگی جسمانی و روانی آنها کمک می‌کند. بازیکن در تیم‌های اروپایی مقابل بهترین مدافعان و دریافت کننده‌های والیبال جهان قرار می‌گیرد و روز به روز به قدرت و تفکرش اضافه می‌شود.
جبار قوچان‌نژاد با اشاره به شانس ایران برای رسیدن به سکو در این دوره از رقابت‌های لیگ جهانی، گفت: امیدوارم که این قضیه رخ دهد و با روند خوبی که داریم، نشدنی نیست. گرچه نواقصی داشته‌ایم، اما پنج برد از 6 بازی در لیگ ملت‌ها آمار فوق‌العاده‌ای است. معتقدم باید بیشتر به فکر المپیک 2020 باشیم. از همین رو به بازیکنان، به اعتماد به نفس و باور بیشتری نیاز دارند. با توجه به جوانگرایی رقبا، بی‌شک حتی به نیمکت سوم هم نیاز داریم. سایر تیم‎ها جرات ریسک بیشتری برای دست زدن به ترکیب دارند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/156161/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی