پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد خبر داد؛

اجرای طرح «رویش» برای حمایت از تشکل‌های فرهنگی تربیت‌محور فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: در راستای حمایت از تشکل‌های فرهنگی تربیت‌محور از محل موقوفات مرتبط با نیت فرهنگی، طرح «رویش» در حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صفرپور، در نشست خبری تشریح عملکرد سه ماهه اول سال این اداره بیان کرد: موضوع موقوفات و بقاع متبرکه به عنوان دو شاخص مهم فرهنگ اسلامی به ویژه فرهنگ تشیع است و تنها منحصر به اسلام نیست.
وی افزود: بقاع متبرکه به عنوان یک نماد اعتقاد به ولایت و امامت از جمله اعتقادات مهم اصول مذهب ماست. از عنایات الهی وجود مقدس بارگاه امام رضا(ع) آستان مقدس امام‌زادگان در ایران است که همواره ملجأ و پناهی برای همه مسلمانان و شیعیان بوده است.
صفرپور ادامه داد: مجموعه کل اوقاف مشهد در چهار ناحیه تقسیم شده که مدیریت موقوفات مشهد و امام‌زاده سید محمد(ع) توسط ناحیه یک، مدیریت موقوفه گوهرشاد توسط ناحیه دو، مدیریت بقاع متبرکه مشهد توسط ناحیه سه و مدیریت موقوفات روستاهای مشهد توسط ناحیه چهار انجام می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: از جمله مأموریت‌های اوقاف به‌روزرسانی اسناد اجاره است که از ابتدای سال جاری تاکنون 400 سند و رقبه در بخش اسناد اجاره به روزرسانی شده است. در حوزه سرمایه‌گذاری پنج پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل پنج موقوفه تعریف شده است.
وی با اشاره به این‌که یکی از اولویت‌ها در اوقاف، پرداختن به حاشیه شهر است ابراز کرد: 14 برنامه فرهنگی و حمایتی برای حواشی مشهد در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آنان شامل حمایت از مجموعه‌های قرآنی تربیت محور با تخصیص اعتبار 360 میلیون ریال در سال است. 
صفرپور اظهار کرد: اجرای طرح رویش در راستای حمایت از تشکل‌های فرهنگی تربیت‌محور، طرح مهر تحصیلی برای حمایت از دانش آموزان بی‌بضاعت و اجرای طرح مهر تندرستی در راستای تأمین هزینه درمان و تهیه دارو برای بیماران نیازمند از دیگر طرح‌های اجرایی در حاشیه شهر است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: کمک به مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در راستای برگزاری مراسمات ائمه اطهار(ع) از محل موقوفات مرتبط با تخصیص 600 میلیون ریال، تأمین هزینه درمان و آموزش ایتام در موقوفه عبداللّه رضوی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان نیز از دیگر فعالیت‌های این اداره بوده است.
وی گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شامل طرح آرامش بهاری، بصیرت عاشورایی، یاس نبوی، ضیافت الهی و ... در طول ایام سال در آستان مقدس امام‌زاده سید محمد(ع) از جمله برنامه‌های این اداره است که در طرح ضیافت الهی سفره افطاری ساده در طول ماه مبارک رمضان هر شب میزبان 500 روزه‌دار بود. هم‌چنین در راستای ایجاد تسهیلات برای زائران و مجاوران نیز، طرح توسعه بقعه در دستور کار قرار گرفته است.
صفرپور با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون هفت وقف در مشهد به ثبت رسیده است، اضافه کرد: یکی از راه‌های پشتیبانی از امور فرهنگی در جامعه توسعه و ترویج سنت حسنه وقف برای مسائل روز جامعه است که این کار همکاری رسانه‌ها را می‌طلبد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد عنوان کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، موقوفات مرتبط با برگزاری مراسمات این ماه شامل موقوفه قهار قلی میرزا، پاچنار، محله نوغان، باغ علی‌آباد مشهد اجرای نیت شدند.
وی تصریح کرد: بر این اساس تعداد 35 هزار و 400 نفر در شب‌های قدر و طول ماه رمضان در مراسم افطار و سحر اطعام شدند که هزینه آن به ارزش 420 میلیون تومان از محل موقوفات مرتبط تأمین شد.
صفرپور ادامه داد: در این راستا مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان با اجتماع 2000 نفر از گردا‌ن‌‌های امام حسین(ع) با عنوان ضیافت الهی در حسینیه امام خمینی (ره) همراه با محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی حمیدرضا احمدی‌وفا و سخنرانی، برپایی مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان نیز با حضور 1500 نفر از طلاب حوزه علمیه از محل موقوفات مرتبط مشهد برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد، اجرای برنامه ضیافت الهی در جوار امام‌زاده غیاث الدین محمد(ع) در شب 10، 19، 21 و 27 ماه مبارک رمضان را از دیگر فعالیت‎های اجرایی از محل موقوفات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت‌های متنوع دیگری نیز از محل موقوفات مرتبط توسط اداره اوقاف و امور خیریه مشهد انجام شد. برپایی 24 محفل انس با قرآن با اولویت اجرا در حاشیه شهر مشهد و تهیه بسته مواد غذایی برای ارسال به مناطق سیل‌زده از محل موقوفات مرتبط از دیگر فعالیت‌های این اداره در طول سه ماهه اول سال جاری بود.
صفرپور با اشاره به این‌که کمک به مجموعه‌های مذهبی از محل موقوفات مرتبط با نیت عزاداری و اطعام در ماه مبارک رمضان از محل موقوفات مرتبط، صورت گرفته، بیان کرد: تهیه و توزیع 550 بسته غذایی برای محرومین حاشیه شهر به مبلغ 80 میلیون تومان و ارسال 1000 جلد مصحف شریف به مساجد حاشیه شهر نیز از محل موقوفات با نیت اجرا در ماه مبارک رمضان انجام شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157449/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی