پیام خراسان

آخرين مطالب

/روی خط تئاتر/

دستیار کارگردان نمایش: «عشق جلاد»؛ تئاتر عشق و موسیقی است فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - دستیار کارگردان نمایش «عشق جلاد» گفت: بخش زیادی از داستان این نمایش بر مبنای موسیقی جلو رفته و داستان عشق سنتی است. اتمسفر کار فضایی فولکلور شمال خراسان است. زبان کار، عشق و موسیقی خواهد بود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آریا کسرایی در نشست خبری نمایش «عشق جلاد» در دفتر انجمن نمایش استان اظهار کرد: پروژه تولید نمایش «عشق جلاد» از یک سال و نیم پیش آغاز شده است و ابتدای ماجرا تمریناتی را آغاز کرده است. در این نمایش تعداد زیادی بازیگر بدن‌محور و فیزیکال حضور دارند که کار خود را با ما آغاز کرده‌اند. چندین ماه نوشتن متن به طول انجامیده است و بازیگران اصلی نمایش انتخاب شدند.
وی افزود: بعد از مدتی سیدمرتضی بطحایی به‌عنوان تهیه کننده و سرمایه‌گذار به جمع ما پیوست. این نمایش از 27 خرداد ماه به مدت 21 شب در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.
دستیار کارگردان نمایش «عشق جلاد» بیان کرد: نویسنده و کارگردان این نمایش فرشید تمری است. متاسفانه آقای تمری به دلیل حادثه‌ای که چند ساعت پیش برای پسرشان رخ داده است در این نشست حضور ندارند. بخش زیادی از داستان «عشق جلاد» بر مبنای موسیقی جلو رفته و داستان عشق سنتی است. اتمسفر کار فضایی فولکلور شمال خراسان است. زبان کار، عشق و موسیقی خواهد بود.
کسرایی خاطرنشان کرد: همچنین طراح لباس جواد شادکام و طراح چهره‌پردازی امیر حسین غفاری است. از جمله بازیگران این نمایش می‌توان به محمدرضا دهقان، فاطمه بختیاری، ساغر فرخی، امید سعیدی، علی رضا ضیاچمنی و حدود 12 الی 13 بازیگر فیزیکال و بدن‌محور، فرمیک کار را بر عهده داشته و همگام با موسیقی، شعرهایی را می‌خوانند.
در ادامه این نشست، حسام حصاری، بازیگر نمایش «عشق جلاد» تصریح کرد: حدود هفت سالی است که با آقای تمری آشنایی داشته و در نمایش «اتللو به روایت بخشی» نیز با ایشان کار کرده‌ام. چندین ماه قبل آقای تمری پیشنهاد بازی در این نمایش را به بنده پیشنهاد دادند و پس از خواندن متن جذابیت زیادی برای من داشت.
وی اضافه کرد: قصه‌ها و نمایش‌نامه‌های آقای تمری بسیار جذاب و مورد علاقه من است و ایشان در نوستن قصه اعتقاد زیادی داشته و پیش‌بردن قصه در کارهای ایشان نقش محوری دارد و این موضوع یکی از جذابیت‌های کار آقای تمری برای مخاطبین است. به عقیده بنده، کارهای ایشان مخاطب زیادی ا به تئاتر اضافه کرده است یعین مخاطبی که برای اولین بار به نمایش تئاتر برود از کار آقای تمری خوشش خواهد آمد.
بازیگر نمایش «عشق جلاد» عنوان کرد: یکی از دغدغه اصلی تئاتر در مشهد، همین موضوع است. این شهر با این وسعت و جمعیت نباید 10 هزار تماشاگر فعال داشته باشد و به نظر بنده، این شهر با سه میلیون جمعیت حداقل باید 100 هزار تماشاگر فعال داشته باشد. یکی از دغدغه‌های ما تئاتری‌ها باید افزایش مخاطب تئاتر باشد.
حصاری با بیان این موضوع که برای افزایش مخاطب تئاتری باید کاری انجام دهیم تا مخاطب از کار خوشش آمده و نسبت به آن علاقه‌مند شود، گفت: متاسفانه برخی از نمایش‌ها به‌گوته‌ای است که مخاطب بار اول دیگر تمایلی به تماشای تئاتر ندارد زیرا این نمایش‌ها نتیجه مشخصی ندارد و در آن از برخی حرکات نمایشی خاص که برای مخاطب مفهوم ندارد، استفاده می‌شود. بنده به عنوان فردی که تئاتر را به عنوان آکادمیک فرا گرفته مفهوم برخی از تئاترها را متوجه نمی‌شوم. کارهایی در سبک این نمایش برای مخاطب بسیار جذاب است.
محوریت شخصیت سردار سرخ؛ تغییر و تحول بوسیله عشق است
وی ادامه داد: بنده در این نمایش نقش سردار سرخ را اجرا خواهم کرد که شخصیت فردی است که از خونریزی ابایی نداشته و تمام کارهایی که یک نقش منفی درجه یک توان انجام آن را دارد پرهیز نمی‌کند اما از یک برهه زمانی به بعد یک چیزی در درون وی جوشش پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که این جوشش عشق است که سبب تحول وی می‌شود. محوریت این شخصیت، تغییر و تحول بوسیله عشق است.
حسن خرسندی، آهنگساز نمایش «جلاد عشق» در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: فرشید تمری دوست چندین ساله من است و در کارهای زیادی به صورت غیرمستقیم در کنار یکدیگر کار کرده‌ایم. همیشه از قلم زیبا، تفکر و حس موسیقیایی فرشید تمری در کارهای خود استفاده کرده‌ام.
وی ادامه داد: تقریبا دو ماه است که وارد پروژه شده‌ام،زمانی که متوجه موسیقی‌محوری داستان شدم علی‌رغم سختی زیاد آن، بسیار کار را دوست دارم زیرا برای من چالشی است. سبک موسیقی این نمایش شامل دو بخش است؛ بخش اول موسیقی فولکلور شمال خراسان و بخش دوم نگاه مدرن امروزی است و در کل موسیقی این نمایش تلفیقی از دو سبک موسیقی است.
آهنگساز نمایش «جلاد عشق» بیان کرد: در این موسیقی از نواها، آواها وخط مولودی‌های ماندگار شمال خراسان و در کنار آن ار موسیقی مدرن نیز استفاده شده است. امیدوارم یک کار فاخر و در خور فرشیدی تمری و تئاتر خراسان بر روی صحنه اجرا شود.
خرسندی در رابطه با ارتباط موسیقی تلفیقی نمایش با داستان آن عنوان کرد: موسیقی مدرن در این نمایش دیده نمی‌شود. به دلیل اینکه نمی‌توانستم برخی از فضاها را با موسیقی سنتی نشان دهم، از موسیقی مدرن در این نمایش استفاده کرده‌ام به همین دلیل تصمیم بر تلفیق دو سبک از موسیقی در این نمایش را گرفتیم.
میترا بابایی، بازیگر نمایش«جلاد عشق» در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: در این نمایش، نقش عروش را اجرا خواهم کرد. عروس نماد عشق، سلحشوری و نمونه کامل یک زن ایرانی است. نمی‌خواهم در رابطه با این نقش صحبت کنم و منتظر این هستم که عروس را از نگاه شما ببینم.
بازیگر نمایش«جلاد عشق» خاطرنشان کرد: این داستان، در رابطه با سرگذشت گذشته‌ منطقه زندگی من است. من زنان این منطقه را می‌شناسم و با آنان زندگی کرده‌ام. نقش عروس در این داستان نماد زن کامل ایرانی و خراسانی است و این موضوع مرا واقف کرد که این نقش را بازی کنم و با آن زندگی می‌کنم و مطمئنم تمام زنانی که این نمایش را مشاهده کنند به زن بودن خود افتخار خواهند کرد.
در پایان مرتضی بطحایی، تهیه کننده این نمایش گفت: چند ماهی است که به گروه اضافه شده‌ام. قبل از من آقای افشار زاده این مسئولیت را برعهده داشتند اما به دلیل کسالت من جایگزین ایشان شده‌ام. اسپانشر این داستان را چند فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهر و اپراتور ایرانسل برعهده گرفته است.
وی افزود: این نمایش به دلیل تعمیراتی که در سالن تئاتر اصلی شهر در حال انجام است با کمی تاخیر در روز 27 خرداد ماه به صحنه خواهد رفت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157452/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد

«سیلاب» بخش‌هایی از «سنگان» را فرا گرفت

آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد

پیشرفت 46 درصدی بوستان 5 هکتاری بانوان طُرق مشهد

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

مهلت یک ماهه فرماندار مشهد به مسئولان بینالود

پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت

هدف دولت سیزدهم کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت است

23 هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است