پیام خراسان

آخرين مطالب

خطیبان نماز جمعه : رهبری با اقتدار مقابل قدرت های جهانی ایستاد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استانها - امامان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بدخواهان نظام مذاکره نمی‌کند، گفتند: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اقتدار و قدرتمندانه، در برابر قدرت های پوشالی جهانی ایستاده است.

خطیبان جمعه سراسر کشور با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی که حامل پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران بود افزودند: پاسخ معظم له در این دیدار قاطع و بسیار محکم بود.
آنها اظهار داشتند: رهبر معظم انقلاب به خوبی فرمودند پیام ترامپ برای من جایگاهی ندارد و من جواب نمی‌دهم چون ایشان را شناختم و اعتمادی به او نیست؛ باید به این رهبر دلسوز، حکیم، آگاه، سیاستمدار و عالم افتخار کرد.
امامان جمعه سراسر کشور بیان داشتند: پاسخ محکم ملت دلیر و بزرگ ایران با لطف خداوند متعال و عنایت حضرت ولی عصر (عج) فقط مقاومت است و در سایه مقاومت است که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند.
گروه اخبار استان‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ خطبه‌های نماز جمعه برخی مراکز را در قالب بسته‌ای خبری و به صورت جمع بندی شده در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.
اصفهان
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: افتخار ایران رهبری‌ها و هدایت‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است که نمود آن در نحوه برخورد با ترامپ بود که موجب عزت شیعه و اسلام شد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد افزود: گاهی خدا به دست دشمنان خیرات بزرگی را به مسلمانان و مؤمنان عطا می‌کند که نمونه آن تحریم‌های آمریکا است که خیرات بسیاری برای مردم ما رقم زد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان به سالروز تشکیل جهاد سازندگی به دستور امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این نهاد در کمک به روستاییان، ایجاد جاده‌های روستایی با دست خالی بسیار موفق عمل کرد.
ایلام
امام جمعه ایلام گفت: طی چهل سال گذشته منطق آمریکایی‌ها بر اساس سیاست تهدید و فشار بوده است .
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار اظهار داشت: مواضع عزتمندانه ، حکیمانه و منطقی مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر ژاین قابل ستایش است. رهبر معظم انقلاب با منطق، موضع گیری و استدلال درست در این دیدار اعلام کردند که ترامپ شایسته مبادله پیام نیست و با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم.
خطیب جمعه ایلام با اشاره به اینکه این موضع گیری و منطق یکبار دیگر سیلی محکمی بر صورت رئیس جمهور ایالات متحده زد، گفت: آمریکایی طی چهل سال گذشته بر اساس منطق و سیاست فشار و تهدید با جمهوری اسلامی مقابله کرده‌اند و راه به جایی نبردند و الان می‌گویند می‌خواهیم مذاکره کنیم.
سنندج
امام جمعه موقت سنندج گفت: مسئولان برای جلوگیری از بیکاری جوانان تلاش بیشتری در توسعه فعالیت‌های اشتغالزایی داشته باشند.
ماموستا فایق رستمی اظهار داشت: بر اساس احادیث در اثر فقر امکان دارد انسان به سمت کفر برود و خداوند مؤمنی که اهل کار و تلاش است را دوست دارد. با توجه به این احادیث لازم است مسئولان به پشتوانه سرمایه گذاران فعالیت‌های خود را در راستای توسعه طرح‌های اشتغالزایی بیشتر کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه با اشاره به اینکه ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و باید مظاهر دینی در آن رعایت شود از این رو حفظ حجاب به عنوان یک دستور الهی از ضرورت‌های جامعه است.
کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه در این چهار دهه برکات و خیرات امامت جامعه را به وضوح دیده و می‌بینیم گفت: بخصوص آنجا که شرایط حساس‌تر می‌شود ظهور و جلوه‌های زعامت رهبری در جامعه کاملاً محسوس و افتخارآمیز است.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: در زمان غیبت، ولایت و زعامت جامعه بر عهده فقیه عادل جامع الشرایط یعنی ولایت فقیه است. ما بروز و ظهور ولایت فقیه را به صورت روشن و آشکار قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در خدمت امام عظیم الشانو تاکنون که چهار دهه از پیروزی انقلاب می‌گذرد تجربه کرده‌ایم.
امام جمعه کرمان گفت: جریان امامت جامعه آن‌هم با پاکی، صداقت ، شجاعت و افتخارآمیز در حوزه‌های مختلف مشهود است به طوری که امام خمینی (ره) با امامت و رهبری جامعه توانست یکی از بزرگترین دیکتاتورهای زمان را با حمایت مردم از کشور بیرون و بستر بروز و ظهور جمهوری اسلامی را با انتخاب خود مردم فراهم کند.
سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: سفر سران کشورهای دیگر مانند وزیر خارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به کشور نشان از اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.
آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: سفر سران کشورهایی مانند ژاپن و آلمان نشان می‌دهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران منزوی نیست و در جهان مطرح و سرافراز است.
وی اقدام‌های اخیر رهبر معظم انقلاب را حکیمانه و ارزشمند دانست و ابراز داشت: ایشان با اقدام‌های اخیر مشت محکمی بر دهان دشمنان یاوه گوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زدند.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد: کشور ایران، بنا دارد با دنیا رابطه داشته باشد، اما خواهان برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی اشغالگر و آمریکای جنایتکار نیست.
وی با اشاره روایتی از امام صادق (ع) تصریح کرد: تا آمریکا زنده باشد کشور از مکر و حیله این دشمن در امان نیست.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: نباید با آدم‌های قلدر، متکبر و مغرور معاشرت داشت و باید تحریم شوند و با آنها سنگین برخورد کرد و این سیره انبیا و ائمه اطهار است.
رشت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با اقتدار و قدرتمندانه، در برابر قدرت‌های پوشالی جهانی ایستاده است.
آیت الله رسول فلاحتی با بیان دشمنی‌های آمریکا علیه ایران افزود: همه مردم می‌دانند که آمریکایی‌ها دشمن شماره یک ملت ایران بوده و هستند و بعد از انقلاب اسلامی هزاران طرح و پروژه علیه نظام اسلامی برنامه ریزی کردند و در تمام ساعات علیه ما تصمیم گرفتند و به ما خنجر زدند.
وی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر انقلاب اسلامی و اینکه همه فهمیدند که او حامل پیام یک آدم نامتعادل از آمریکاست، اظهار داشت: رهبری به نخست وزیر ژاپن گفت که من به ترامپ پیام نمی‌دهم زیرا او را شایسته مبادله پیام نمی دانم .
آیت الله فلاحتی به مصاحبه هوک نماینده آمریکا در امور ایران با این عنوان که در مصاحبه مضحکانه اش گفته موشک ایران فتوشاپ است، خاطر نشان کرد: نیازی به تأیید یا عدم تأیید شما نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران با وجود برخورداری از قدرت بازدارندگی، آنچه را که مایه اقتدار و عظمت خود می‌داند؛ همراهی مردم همیشه در صحنه با نظام اسلامی است که همین موضوع، خاری در چشم و استخوانی در گلوی دشمنان است.
شیراز
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به درخواست آمریکا برای مذاکره با ایران و پاسخ قاطع رهبر معظم انقلاب به این درخواست گفت: این ملت پیرو مکتب هیهات منا الذله هستند و محکم ایستاده اند و زیر بار زور آمریکا نمی‌روند.
حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران افزود: این سفر برای اولین بار در این سطح به ایران صورت گرفته، نخست وزیر بالاترین قدرت اجرایی در ژاپن را دارد. برخی حدس می‌زدند که نخست وزیر ژاپن به تقاضای ترامپ برای پا درمیانی آمده است و این شکل بسیار خنده آور است که حرف یک رئیس‌جمهور امروز با فردا دوتا باشد.
امام جمعه موقت شیراز گفت: آقای ترامپ در ژاپن اعلام کرد ما می‌توانیم با رهبران فعلی ایران بسازیم و در صدد براندازی نیستیم اما چند روز بعد از آن شاهد آن بودیم که تحریم‌های پتروشیمی را اعلام کرد.
حجت الاسلام رضوی اردکانی افزود: رهبر معظم انقلاب علت اصرار بر مذاکره دشمن را به خوبی دریافته اند ، این اصرار مکمل فشارها است و می‌خواهند یک ملتی را در منگنه قرار دهند و حال که به قول خودشان به ستوه آمده‌اند می‌گویند بیایید صحبت کنیم.
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت دیدار رهبرمعظم انقلاب و نخست وزیر ژاپن گفت: موضع گیری مقتدرانه مقام معظم رهبری در برابر آمریکای جنایتکار نشان دهنده قدرت ولایت بود فقیه بود.
حجت الاسلام علی خاتمی افزود: مقاومت و موضع قاطعانه داشتن در این ملاقات تاریخی در برابر آمریکای چند صد میلیون نفری با چندهزار کلاهک هسته‌ای و کشوری که خود را ابرقدرت دنیا می‌داند، فقط و فقط در سایه خدا و اتکال به خدا می‌تواند رخ دهد. اولین کسی که مصوبات برجام را نقض کرد اوباما بود و ترامپ نیز قبل از حضور خود در سمت ریاست جمهوری رسماً اعلام کرده بود که از برجام خارج خواهم شد و چنین نیز کرد، لذا مقام معظم رهبری نیز فرمودند که با این کشور دوباره مذاکره نخواهیم کرد.
امام جمعه زنجان با تبیین شرایط سیاسی و اوضاع بین المللی بعد از دیدار دیروز رهبری انقلاب با نخست وزیر ژاپن در دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: دیروز بعد از این واقعه مهم زلزله خبری در دنیا رخ داده و تحلیلگران این نوع پاسخگویی را در برابر آمریکا بی سابقه خواندند.
همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: دولت آمریکا درصدد رفع تحریم ها نیست بلکه می خواهند با مطرح کردن مذاکره ، روند توسعه کشور را چند سال دیگر معطل و متوقف کند.
حجت الاسلام حبیب اله شعبانی موثق بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن پنج نکته کلیدی را مطرح کردند.
وی با بیان اینکه معظم له فرمودند که بنده این فرد (ترامپ) را لایق جواب پیام نمی دانم ، تصریح کرد: در تاریخ کشورهای اسلامی و جهان سراغ نداریم که کشوری با این قدرت و با این ادبیات با کسی که خود را ابر قدرت می‌داند صحبت کند. همچنین معظم له فرمودند که آمریکا صداقت ندارد و هیچ عاقلی وارد مذاکره با آمریکا نمی‌شود.
شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم ایران از آمریکا متنفرند و به خود هم اجازه نمی‌دهند تا دوباره بر سر میز مذاکره بنشینند و برخی هم خود را در این خصوص به حماقت نزنند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام تاکید کرد : در این زمینه برخی به گونه‌ای رفتار و عمل می‌کنند که انگار تاکنون مذاکره‌ای صورت نگرفته و آمریکا طوری برخورد می‌کند که انگار این کشور بدنبال صلح و ایران بدنبال جنگ طلبی است. در 40 سال گذشته مذاکرات و امتیازهای زیادی به آمریکا داده‌ایم و نتیجه‌ای هم نگرفتیم، ضمن آنکه آمریکا طوری وانمود می‌کند که انگار تمامی کشورهای منطقه مقابل ایران هستند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: این در حالی است که همه می‌دانند مقصر آمریکا بوده و بدنبال ارتباط با جمهوری اسلامی هستند. آمریکا بدنبال شکستن پایگاه رهبری و ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولان است، اما مردم همواره هوشیار هستند و در نقطه مخالف و مقابل استکبار قرار دارند.
قم
امام جمعه قم با بیان اینکه منطق ملت ایران مقاومت است، گفت: مقاومت با داشتن پشتوانه عقلانی و برخورداری از تجربه‌های تاریخی و نگاه به مکر و فریب دشمن است که جواب می‌دهد.
آیت الله سید محمد سعیدی به پنج استدلال رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقاومت ملت ایران در برابر ایادی آمریکا اشاره و اظهار کرد: واکنش طبیعی هر ملت آزاده در مقابل آرایش تهاجمی دشمن مقاومت است؛ مقاومت در مقابل قلدری، زورگویی و باج خواهی است.
وی با اشاره به ضرورت مقاومت ادامه داد: مقاومت؛ برخلاف ضعف نشان دادن، انفعال، تسلیم و عقب نشینی در برابر دشمن است؛ مقاومت موجب اقتدار، پیروزی و پیشروی در برابر دشمن می‌شود. تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی، تجربه مقاومت حزب الله لبنان، مقابله با ترفند دشمن در استفاده ابزاری از داعش در سوریه و عراق، تجربه انصار الله یمن در مقابل لشکرکشی آل سعودی و تجربه اقتدار بازدارنده موشک‌های نقطه زن جمهوری اسلامی ایران در عقب نشینی ترامپ از تهدیدهای اخیر، همه گویای منطق قوی و اثرگذار مقاومت دلیرانه به جای عقب‌نشینی بزدلانه در برابر دشمن است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157682/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود