پیام خراسان

آخرين مطالب

حوزه ورزش و جوانان، قطعاً یکی از سازگارترین و اساسی ترین بخش‌ها در بستر فرهنگی کشورمان است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی که عصر امروز در مراسم تجلیل از مدال آوران ، قهرمانان و فعالین ورزشی خراسان جنوبی در سال 97 سخن می گفت با تاکید بر اینکه در بعد اجتماعی نیز ورزش، موجب گسترش حس تعامل، تفاهم و یکرنگی و روحیه جمعی می شود خاطر نشان ساخت: حوزه ورزش و جوانان، قطعاً یکی از سازگارترین و اساسی ترین بخش‌ها در بستر فرهنگی کشورمان است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان ، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص معطوف شدن همه نگاهها به یک قهرمان ورزشکار ، گفت: ایشان می فرمایند " منش و رفتار ورزشکار بعد از قهرمانی معرف فرهنگ ، شخصیت ملی و همچنین استقامت معنوی ملت ایران است".
وی با بیان اینکه امروزه نگاه به ورزش، متفاوت از گذشته و پرداختن به آن با انگیزه هایی جز گذراندن اوقات فراغت انجام می شود، گفت: توجه به ورزش و بسط و توسعه فرهنگ ورزشی در زندگی فردی و اجتماعی و سلامت جسم و روان مؤثر است.
مقام عالی دولت در استان، با اشاره به اینکه صاحب نظران حوزه بهداشت و سلامت، از ورزش به عنوان عامل انگیزشی، پیشگیری و نیز عامل درمانی در حوزه های مختلف یاد می کنند، افزود: ورزش در ارتقای سلامت فردی و اجتماعی و گسترش نشاط عمومی تاثیر بسزایی دارد.
معتمدیان ، با تاکید بر اینکه بدون تردید ورزش، یکی از مسائل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید تصریح کرد: در دین مبین اسلام نیز به ورزش و نقش آفرینی آن در تهذیب نفس به دیده احترام نگریسته شده و حتی مسلمانان را به یادگیری رشته های ورزشی خاص نیز توصیه کرده است؛ چراکه ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند.
استاندارخراسان جنوبی ، یادآورشد: امروزه باتوجه به ماشینی شدن اغلب امور و کاهش فعالیت های فیزیکی انسان، ضرورت ورزش در تامین سلامت جسمانی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده و در بعد جسمانی، ورزش باعث افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.
معتمدیان ، با بیان اینکه در بعد روانی، یکی از نتایج مفید ورزش نشاط و شادابی، تعادل روحی و روانی و افزایش اعتماد به نفس است، گفت: ورزشکاران موفق با اعتماد به نفس بالا ، خودساخته و مقاوم در برابر مشکلات هستند که سرمایه انسانی ارزشمندی برای جامعه محسوب می شوند.
مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه ورزش می‌تواند موجب نشاط و تحرک در جامعه شده و افراد را به نقش‌آفرینی اجتماعی موثر ترغیب و از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری نماید ، اظهارداشت: با عنایت به الگوپذیری جامعه از ورزشکاران که اغلب جوانان جامعه هستند، تاثیر این حوزه در فرهنگ سازی در سطح جامعه بیشتر نمود پیدا می کند.
استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه ورزش در دو سطح همگانی و حرفه ای باید موردتوجه قرار گیرد، افزود: در حیطه ورزش همگانی، درهمه حوزه ها و سطوح مختلف ورزش برای دانش آموزان ، دانشجویان ، کارمندان ، بانوان ، جانبازان و ایثارگران و معلولین باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
معتمدیان ، با اشاره به اینکه ورزش قهرمانی یکی از ارکان مهم توسعه ورزش در کشور است، گفت: توسعه ورزش قهرمانی در هر کشور پیش زمینه کسب موفقیت در رقابت های جهانی و المپیک است و موفقیت بین المللی برای این ورزشکاران تقویت کننده وجهه و اعتبار کشور در سطح جهانی می شود.
مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر اینکه پیروزی های قهرمانان ورزشی در بوجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم ، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان با حفظ و ترویج ارزشها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیونها انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: ایجاد روحیه افتخار ملی در جامعه زمینه ساز حرکت به سوی افتخارات بزرگ و قهرمانی است.
معتمدیان ، یادآورشد: توجه به ورزش در بعد حرفه ای و قهرمانی نیز دارای رویکردهای مثبت در جامعه است که به لطف خدا، خراسان جنوبی در عرصه ورزش قهرمانی، جزو استان های پیشتاز کشور است و کسب پیروزی‌ها و مدال‌های افتخار آفرینی توسط فرزندان این استان در مسابقات ملی و بین المللی که غیرتمندانه حضور یافته و موجب برافراشته شدن پرچم پرافتخار ایران اسلامی در میادین جهانی شدند و همچنین قهرمانان ملی که در سطح کشور نام خطه قهرمان پرور خراسان جنوبی را طنین انداز کردند موجب افتخار مردم ، مسئولین و هم استانی های عزیز گردید.
وی ادامه داد: بدون تردید، کسب این افتخارات ارزشمند برای استان مستعد و نخبه پرور خراسان جنوبی، پس از الطاف الهی، مرهون زحمات و تلاش های بی شائبه ورزشکاران و قهرمانان عزیز، مدیریت و برنامه ریزی اصولی خادمین حوزه ورزش و جوانان استان، حمایت خیرین حوزه ورزش و جوانان،همکاری و همراهی هیات های ورزشی استان، خدمات بی شائبه مربیان و داوران پرتلاش و ازهمه مهم تر،همراهی و همکاری خانواده های محترم و معزز ورزشکاران است.
استاندار خراسان جنوبی، گفت: فعالیت 48 هیات ورزشی در استان و 418 هیات ورزشی در سطح شهرستان های تابعه، حضور اولین مسافر المپیک 2020 توکیو از خراسان جنوبی، کسب عنوان بهترین استان در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، کسب عنوان اولین تعداد پروژه های ورزشی خیرسازدر سطح کشور، مقام دوم توسعه ورزش روستایی، مقام پنجم ورزش همگانی و کسب مقام اول در حوزه پژوهش در سطح کشور جزو افتخاراتی است که به همت ورزشکاران و خادمین ورزش استان در سطح کشور رقم زده شده که انشالله در آینده شاهد تداوم و توسعه این افتخارات باشیم.
معتمدیان ، ضمن تبریک و خداقوت به همه ورزشکاران،برای فرزندان غیور و سربلند خراسان جنوبی آرزوی موفقیت و توفیق در تمامی عرصه‌های زندگی کرد و افزود: امید است دست اندرکاران و برنامه ریزان عرصه ورزش استان بااستفاده از همه توان و ظرفیت های ملی و استانی، با فراهم نمودن زیرساخت های ورزشی در سراسر استان و به ویژه در شهرستان های کمترتوسعه یافته و اعتلای سطح کمی و کیفی فعالیت های ورزشی، حمایت از ورزشکاران عزیز، اشاعه فرهنگ ورزش همگانی در سطح مدارس، دانشگاهها، ادارات و برای نوجوانان ، جوانان ، بانوان ، سالمندان در جهت ارتقاء و توسعه فرهنگ و اخلاق ورزشکاری در سطوح مختلف تلاش نموده و در شکل گیری جامعه ای ورزشی ، قهرمان پرور و اخلاق محور، بیش از پیش موفق و سربلند بوده و با پرورش قهرمانان پهلوان منش، نام ایران و ایرانی و مردم شریف و ولایتمداراستان خراسان جنوبی را در سراسر جهان سرافراز نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/157892/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازسازی صحنه جنایت در شب‌نشینی مستانه جوانان مشهدی

باغ بدشگون به سینمای ایران رسید

کارشناس ژیمناستیک: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت

عکس| تصویر دیده نشده از امیر جعفری در کنار بازیگر سریال جنگل آسفالت

کاروان کارگران خراسان شمالی برای دیدار با رهبر انقلاب عازم تهران شدند

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

افزایش کرایه‌‌ های تاکسی از این حد ممنوع شد

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - چهارشنبه 5 اردیبهشت

افزایش ا 5 درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی

مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟ + فیلم

پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد

شکست پنجه عقاب در صحرای طبس

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

یورو رکورد زد

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس

تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق

مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)

تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 5 اردیبهشت 1403+ جدول

نوازش مرگبار!

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

یادی از شکست آمریکا در طبس

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

شن‌هایی که مامور خدا بودند

39 سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان

از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی