پیام خراسان

آخرين مطالب

عناب؛ پایه‌ اقتصاد خانواده‌های خراسان جنوبی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه عناب، پایه‌ اقتصاد خانواده‌های خراسان جنوبی می‌شود، گفت: همایش ملی عناب در 3 و 4 شهریورماه جاری برگزرار می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، جلال الدین صادقی، امروز 26 خرداد، در دیدار با مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان اظهار کرد: سازمان زندان‌ها مستقیما با آسیب دیدگان و آسیب‌های اجتماعی در ارتباط است.
وی ادامه داد: سازمان زندان‌ها یکی از سازمان‌هایی است که فعالیت‌های فرهنگی اثرگذاری دارد و این مجموعه نه تنها به زندانی‌ها رسیدگی می‌کند بلکه به خانواده آنان نیز توجه دارد.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه در فضای فعلی جامعه این عملیات و فعالیت ارزشمند و ناشناخته است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی نیز در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی ذیل برنامه‌های دبیرخانه آسیب‌های اجتماعی که به این مجموعه واگذار شده است، فعالیت‌هایی دارد.
صادقی با اشاره به برگزاری همایش ملی عناب در 3 و 4 شهریورماه جاری، افزود: بخش مهمی از این همایش را فعالیت‌های جانبی تشکیل می‌دهد.
وی با تاکید بر توجه به محصول عناب، تصریح کرد: اگر در زندان‌های استان، در کنار مباحث اشتغال و کارآفرینی زندانیان، ساخت دست سازه‌های از چوب عناب نیز دنبال شود، می‌تواند به عنوان یکی از بخش‌های جانبی در همایش عناب مورد بهره برداری و در معرض دید عموم گذاشته شود.

حمید مرادی، معاون فرهنگی جهادددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با مراکزی که در زیرمجموعه خود دارد، می‌تواند نیاز فرهنگی تمامی دانشجویان را برطرف کند.
وی با بیان اینکه حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در همه زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند، افزود: مرکز گردشگری دانشجویان اردوهایی را با موضوعات مختلفی از جمله اردوهای ایران مرز پرگهر، اردوهای کویرنوردی «دریای خاک»، اردوهای کو‌ه‌نوردی «گنبد گیتی» و اردوهای محیط زیستی «بوم گشت» در طول سال برگزار می کند.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: فرهنگسرای ابن حسام جهاددانشگاهی زیر نظر معاونت فرهنگی فعالیت دارد که این مرکز در زمینه ‌های مختلفی همچون هنرهای موسیقی، خوشنویسی، طراحی، مجسمه‌سازی، سفاگری، نقاشی، بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و مرشدخوانی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان، دوره‌هایی را برگزار می‌کند.
وی یادآور شد: خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نیز زیر نظر این معاونت فعالیت دارند که آمادگی خود را جهت عضویت و فعالیت در این مراکز برای دانشجویان اعلام می ‌دارد.
حسین راغ آرا، دبیر اجرایی همایش ملی عناب نیز در این دیدار بیان کرد: از سال 94 ماموریتی به جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مبنی بر تولید و فرآوری گیاهان دارویی از جمله عناب، زرشک و زعفران داده شد.
وی با تاکید بر اشتغال‌زایی در حوزه گیاهان دارویی، افزود: در این زمینه تمام دستگاه‌هایی که مرتبط بودند را گردهم آوردیم تا بتوانیم از توان همه آنان در راستای معرفی محصول عناب بهره ببریم.
دبیر اجرایی همایش ملی عناب با تاکید بر اینکه در همایش ملی عناب قصد داریم محققان از سراسر کشور را گردهم آوریم، تصریح کرد: یکی از چالش‌های پیش رو معرفی درست عناب در کشور است که تدابیری برای آن اندیشیده شده است.
وی بیان کرد: باتوجه به اینکه اشتغال یکی از فعالیت‌های سازمان زندان‌ها است، امیدواریم در برگزاری نمایشگاهی از دست سازه‌های زندانیان فعالیت مشترکی داشته باشیم.

لیلا محمودی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز گفت: تکالیف حوزه پژوهشی براساس دو موضوع مزیت‌ها و پتانسیل‌ها و چالش‌ها و کاستی‌های هر منطقه تعریف می‌شود.
وی افزود: تفاوت پژوهش‌های جهاد دانشگاهی با پژوهش‌های دیگر این است که هدف گیری پژوهش‌های جهاددانشگاهی به سمتی پیش می‌رود تا بتوانیم کاری که تاکنون انجام نشده به انجام رسانیم.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: گیاهان دارویی مزیت این منطقه بوده و خراسان جنوبی پایتخت گیاهان دارویی به علت دارا بودن 70 گونه گیاهان دارویی نادر است.
محمودی با بیان اینکه این استان تولیدکننده انحصاری عناب و زرشک است ، افزود: اولین اولویت کاری جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی، عناب است.
وی با اشاره به اینکه همایش ملی عناب اقدامی در راستای معرفی و بازیابی جایگاه اقتصادی این محصول است، تصریح کرد: هدف ما این است که علاوه بر زرشک و زعفران، عناب به عنوان یک محصول فوق استراتژیک جایگاه خود را در بازار پیدا کند.
مسئول کمیته اشتغال و بازاریابی همایش ملی عناب با بیان اینکه همایش ملی عناب یک رویداد برندساز است، افزود: در این همایش از شخصیت‌های ملی و مسئولان دعوت می‌شود.
محمودی اظهار کرد: در همایش ملی عناب پیش از آنکه به دنبال گردآوری مقالات از پژوهشگران باشیم، به دنبال معرفی عناب به کشور هستیم.
وی بیان کرد: یکی از پایه‌های اقتصاد خانواده‌ها در خراسان جنوبی، عناب است اما متاسفانه آنطور که باید به استان‌های کشور صادر نشده است که بتواند بهره اقتصادی شایسته‌ای را عاید کشاورز کند.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم عناب را معرفی کنیم و ترویج فرهنگ مصرف آن را به عنوان خشکبار داشته باشیم، بازاریابی محتوایی را در این همایش به کار خواهیم گرفت، یادآور شد: در کنار این همایش، نمایشگاه و میزگردی برای طرح ایده برگزار خواهند شد.
محمودی ادامه داد: زمینه دوم فعالیت ما آسیب‌های اجتماعی است که در این راستا میزان افسردگی در بین بانوان خانه دار را سنجیدیم.
وی با بیان اینکه از سال 95 جهاددانشگاهی متولی دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی شد، اظهار کرد: برگزاری تورهای گردشگری و نشست‌های تخصصی مختلف از برنامه‌های این دبیرخانه برای بانوان خانه دار استان با هدف ارتقاء سلامت، دانش و مهارت آنان بوده است.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که اخیرا در دستور کار این دبیرخانه است، برگزاری سمینار بزرگ دیدار با موفقیت با سخنرانی دکتر احمد حلت در بیرجند است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/158036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد دستگیر شد

استاندار خراسان جنوبی:شهرداران برای خلق منابع جدید تلاش‌کنند

کرامت مردم هنگام مراجعه به دستگاه‌ها باید حفظ شود

فاز چهارم انتقال آب به خراسان جنوبی مهرماه آغاز می‌شود

همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی

سنجش مهارت بیش از 30 هزار نفر در استان خراسان شمالی انجام شد

امسال 100 هزار مترمربع پروژه بهداشتی و درمانی در خراسان شمالی افتتاح می‌شود

انقلاب اسلامی احیاگر حقوق زن/ فعالیت 1200 قاضی زن در ایران

افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در مشهد

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری

بهره برداری فاز یک و دو تصفیه خانه پرکندآباد در آینده نزدیک

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد/ ضرورت مرمت و بهسازی مناطق قدیمی مشهد

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

ژاوی: رئال مادرید دو بار بهترین تیم دنیا را حذف کرده و این شانسی نیست

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های قلبی نوزادان در بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار

کلانشهر مشهد؛ الگوی نوآوری در مدیریت شهری

پیگیری ویژه حمله مسلحانه به منازل جنگل‌بانان در مجلس

اولویت‌ پروژه‌های شهری، آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

مهار 7.5 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی

تشکیل کانون وکلا در خراسان جنوبی

«محمد جعفر عبدالهی» رییس کل دادگستری خراسان جنوبی شد

دومین مرکز انتقال خون بجنورد افتتاح می‌شود

برپایی نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی

بررسی 1800 پرونده در آزمایشگاه پزشکی قانونی خراسان شمالی

مزارع کلزا در خراسان شمالی

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

ملاک اولویت‌بندی پروژه‌های شهری آسایش و رفاه روزانه مردم باشد

اختراع جدید دانشمندان؛ ماده عجیبی که با دریافت ضربه، سخت‌تر می‌شود

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور

توزیع بیش از 4 میلیون لیتر سوخت در ناوگان حمل‌ونقل زمینی و هوایی خراسان جنوبی

رقابت 14 هزار و 900 داوطلب خراسان جنوبی در نوبت اول کنکور سراسری

بیش از 650 هزار نفر در خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

نمایشگاه اطلاع رسانی هفته سلامت در خراسان‌شمالی افتتاح شد

قم از امروز بارانی می‌شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار

یادواره سردار شهید سیدمحمدحجازی در فریمان

کشف بیش از 5 کیلو گرم تریاک در شهرستان کاشمر

بهترین کود برای افزایش بار خیار

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات کوراش مردان کشور

معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب