ابلاغ مدیران مدارسی که وجه غیرمجاز دریافت کنند لغو می شود
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خراسان - مشهد- رئیس اداره نظارت و ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ابلاغ مدیران مدارسی که در زمان ثبت نام دانش آموزان وجه غیرمجاز دریافت کنند لغو می شود.
محمد قوامی نژاد روز سه شنبه در گفت و گویی افزود: هنگام ثبت نام در مدارس فقط وجوه کتاب های درسی و مبلغ بیمه باید از دانش آموزان اخذ شود و دریافت هرگونه وجه اضافی دیگر تخلف محسوب می شود ضمن اینکه اجبار در دریافت وجه نیز تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.
وی اظهار داشت: پارسال یک هزار و 648 فقره شکایت تلفنی، حضوری، پیامکی و کتبی از تخلف هنگام ثبت نام در مدارس استان دریافت شد که به تمام آنها رسیدگی شده است.
وی گفت: امسال نیز روند نظارت بر ثبت نام با قوت ادامه دارد و مدیران مدارس مکلف شده اند بنر حاوی اطلاعات لازم در باره شماره تلفن و سامانه مربوط به اعلام شکایات را در معرض دید عموم قرار دهند.
قوامی نژاد افزود: تاکنون گزارشی از تخلف دریافت وجه در زمان ثبت نام در مدارس استان مشاهده و دریافت نشده است.
وی اظهار داشت: برای مدیران متخلف در این زمینه به ترتیب تذکر شفاهی، تذکر کتبی، توبیخ درج در پرونده و در نهایت حکم لغو ابلاغ و تغییر محل خدمت صادر میشود.
وی گفت: مشارکت والدین در تامین هزینه ها و نیازهای مدارس دولتی اختیاری است و هیچیک از والدین مجبور به پرداخت وجه در این زمینه نیستند ضمن اینکه انجمن اولیا و مربیان برای ارائه کمک های والدین به مدرسه در هر سال برای همان سال تحصیلی تصمیم گیری و رأی گیری می کنند.
قوامی نژاد افزود: دریافت وجه از والدین از سوی مدارس در این زمینه باید منوط به برگزاری جلسه انجمن اولیا و مربیان و تصویب اعضای آن باشد.
هم اکنون 9 هزار واحد آموزشی با بیش از 54 هزار کلاس درس در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.
این استان دارای بیش از یک میلیون و 222 هزار دانش آموز است.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/158350/