پیام خراسان

آخرين مطالب

رئیس جمهور:

صبر خود را به اقدام متقابل تغییر دادیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بجنورد- رییس جمهور گفت: صبر راهبردی خود را از 18 اردیبهشت امسال به اقدام متقابل تغییر دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن روحانی در نشست شورای اداری و برنامه ریزی خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در تقویم کشور به نام گفت وگو تعامل سازنده نام گذاری شده است.
وی ادامه داد: آمریکایی که 12 سال اعلام میکرد ایران مخفیانه بمب هسته ای می سازد و کار غیر قانونی انجام میدهد اکنون در گفت و گو با آژانس اعلام کرده ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست و اکنون پرونده این موضوع بسته شده است.
روحانی با اشاره به اینکه این تهمت آمریکا از نظر حقوقی اصلاً ساده نیست عنوان کرد: این کار 6 قطعنامه سازمان ملل را یکجا لغو کرد که این کار در تاریخ کم نظیر بوده و موفقیت عظیمی را نصیب ایران کرد.
وی اظهارکرد: پیروزی برجام کار بزرگ سیاسی و اخلاقی در تاریخ ایران است بطوری که آمریکایی ها نتوانستند زوگویی و سخنان پوچ خود را در سازمان ملل، دادگاه و مجتمعات سیاسی به نتیجه برسانند.
وی با اشاره به اینکه برخی ها اعلام کردند که توافق هسته ای به نفع آمریکا است افزود: این سخنان بیهوده نه تنها به خودشان ضربه میزند بلکه ملتشان را هم دچار مشکل میکند بطوری که اگر توافق به نفع آمریکا بود پس چرا از آن خارج شد.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خراسان شمالی نیز تقدیر کرد و افزود: از مردمان سراسر استان قدردانی می کنم که در این گرمای طاقت فرسا ایستادند و تحمل کردن تا حرف یک مسئول را گوش کنند که در این راستا صمیمانه تشکر می کنم.
روحانی گفت: حضور پرشور و حماسه آفرین مردم خراسان شمالی نشان از وحدت و وجود اقوام مختلف در این استان است.
وی با اشاره به اینکه در فصل تعطیلی مدارس و دانشگاه ها قرارداریم، اظهارکرد: با توجه به این فصل تعطیلی مردم با دغدغه و فشار اقتصادی که داشتند امروز با حضور خود ثابت کردند که پشتوانه این نظام هستند و بیش از گذشته در همه صحنه ها حاضر می شوند.
وی گفت: در خراسان شمالی همدلی و وحدت بین تمام مردم و مسولان موج میزد و باعث آرامش استان شده بطوری که نباید این ارزش ها را از بین ببریم بلکه باید در هر شرایطی کنار هم باشیم و از این وحدت و همدلی بخوبی در همه عرصه ها استفاده کنیم.
روحانی با تبریک ولادت امام رضا (ع) ادامه داد: شیوه زندگی امام هشتم درس بزرگی برای ما خواهد بود بطوری که این شیوه نشان از نفوس ارزشمند و معنوی ایشان است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه باید اخوت و برادری را بجا بیاوریم بیان کرد: زیبایی های که در اسلام وجود دارد برای جذب مردم کافی است بطوری که باید با عدالت در همه کارها در کنار هم باشیم و اخوت و برادری را بجا بیاوریم.
روزی 10 روستا به گاز سراسری متصل می شوند
وی با اشاره به وضعیت نفت در کشورگفت: روزی 10 روستا به گاز سراسری متصل می شوند بطوری که در سال 3 هزار روستا گاز رسانی می شوند.
روحانی ادامه داد: در گذشته اول دولت سهمیه نفت 50 هزار بشکه در روز بود که اکنون این رقم به 360 هزار بشکه در روز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه اگر تحریم اخیر آمریکا نبود کارها صورت نمی گرفت اظهارکرد: با وجود تحریم های اخیر کارها بیشتر سرعت گرفت که در این شرایط راهی جز یکپارچگی و تلاش نبود تا به ثمر رسید.
رییس جمهور گفت: باید در همه عرصه ها کنار هم باشیم و برای آیندگان آبادانی را به ارمغان بیاوریم تا نسیل های آینده راحت تر زندگی کنند.
روحانی با اشاره به اینکه در دو ماه اخیر آرامش مردم بیشتر شده است، افزود: قیمت ارز در چند ماه اخیر خیلی گران شد و عده ای از این موضوع سو استفاده کردند که طی تلاش های صورت گرفته اکنون جو آرامش بین مردم جامعه حاکم است.
وی همچنین به سیل چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان در این راستا به خوبی عمل کردند بطوری که شرایط سختی در 12 و 13 فروردین در کشور حاکم بود اما مردم با تحمل و صبری که داشتند این بحران را گذراندند.
سم پاشی 700 هزار هکتاری زمینی و هوایی برای مقابله با هجوم ملخ ها
رئیس جمهور ادامه داد: پس از گذشتن این سیل ملخ ها به 12 استان کشور حمله کردند بطوری که در این راستا 700 هزار هکتار سمپاشی زمینی و هوایی برای مهار آن انجام گرفت.
وی با بیان اینکه باید کارها طبق روال پیش برود، تاکید کرد: باید در تمام عرصه ها به فکر مردم باشیم و کاسه صبر مردم را لبریز نکنیم.
در یک سال پنج فاز پارس جنوبی افتتاح و ده ها پتروشیمی افتتاح شد
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اگر فشارهای برجام نبود کارها صورت نمی گرفت، افزود: در یک سال پنج فاز پارس جنوبی افتتاح و ده ها پتروشیمی افتتاح شد که این نشان از این دارد که مسئولان پای کار هستند.
رئیس جمهور با اشاره به امضاء توافق برجام بعد از مذاکرات سخت و فشرده با قدرت‌های بزرگ، گفت: پس از توافق برجام از نظر اقتصادی، گشایش‌های خوبی برای کشور شاهد بودیم به طوری که 14 فاز پارس جنوبی افتتاح شد.
دکتر روحانی گفت: کمپرسورهای عظیمی را برای تأسیسات پارس جنوبی خریداری کرده بودیم اما بخاطر تحریم به ما تحویل نمی‌دادند، بعد از برجام ظرف چند ماه همه این دستگاه‌ها وارد کشور شد و در یکسال 5 فاز جنوبی افتتاح شد.
روزانه 110 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می شود
رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ده‌ها طرح پتروشیمی و همچنین پالایشگاه خلیج فارس، گفت: امروز روزانه 110 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌کنیم که در تاریخ بی‌سابقه است. در آغاز توافق برجام یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، اما در سال‌های 94 الی 96 این رقم به 2 میلیون و 800 هزار بشکه رسید که اینها از نتایج و آثار برجام بود.
دکتر روحانی در ادامه با طرح این سوال که چه کسی موجب شد که آمریکا از برجام خارج شود؟، گفت: رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهوی خبیث 2 بار اعلام کردند که ما فشار آوردیم ترامپ از برجام خارج شود و همچنین ولیعهد عربستان هم گفت که فشارهای او به ترامپ باعث خروج آمریکا از برجام شده است و بدعهدی دولتمردان امروز آمریکا که هیچ پایبندی به تعهدات بین‌المللی ندارند و حتی برای متحدان خود نیز احترام قایل نیستند، از دیگر عوامل خروج آمریکایی‌ها از برجام بوده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها بعد از خروج برجام تلاش کردند، دنیا را دنبال خود بکشند و با وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و جنگ اقتصادی، ایران را نیز مجبور به خروج از برجام کنند، اظهار داشت: ما که یک ملت و یک حکومت با تجربه هستیم و در مقابل یک دولت کم‌تجربه در آمریکا قرار داریم به طرف‌های دیگر برجام مهلت دادیم تا جبران کنند که البته در این مدت برخی از طرف‌های برجام از جمله روسیه و چین قدم‌هایی برداشتند و همکاری خوبی با ایران دارند اما اروپایی‌ها نخواستند و یا نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.
دکتر روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این موضوع و تلاش برای دستیابی به هدف خود، تنها مانده‌اند، گفت: فقط یک رژیم جعلی و یکی دو کشور کوچک از آمریکا حمایت کردند، اما همه دنیا در مقابل آمریکا و زورگویی‌اش ایستاده و صبر راهبردی ما را در مقابل آمریکا که کار بسیار سختی هم بود می‌ستایند.
برخی ها در کشور پس از تحریم های آمریکا سوداگردی کرده و به ملت خود ظلم کردند
رئیس جمهور همچنین اظهار داشت: البته با تحمیل شرایط سخت به کشور و تحریم‌های ناعادلانه آمریکا در داخل کشور بعضی افراد که در کارهای اقتصادی فعال بودند در ماه‌های اول بد عمل کردند. سوء استفاده و سوداگری نمودند و به ملت خود ظلم کردند.
دکتر روحانی با بیان اینکه این افراد عده زیادی نیستند، گفت: این سوداگران دلار را از ما گرفتند تا کالاهای اساسی برای رفع نیاز مردم وارد کنند، اما با عملکرد نادرست خود و با فرم‌های تقلبی به وظیفه خود عمل نکرده و مردم را دچار مشکل کردند.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما در دولت با تمام توان برای حل مشکلات و مقابله با فشار دشمنان تلاش می‌کردیم، گفت: گاهی تلاش ما کارساز نبود و عده‌ای ما را دور می‌زدند که البته دستگیر شدند که باید طبق قانون با آنها برخورد شود.
دکتر روحانی با قدردانی از مردم بخاطر مقاومت در برابر مشکلات در این شرایط سخت، گفت: می‌دانم که در این مدت به مردم بسیار سخت گذشته است، اما مردم ما مقاومت کردند در برابر مشکلات و دولت را یاری کردند. به روشنی می‌گویم با مقاومت مردم و تلاش مسئولان دشمنان موفق نخواهند شد.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر دشمنان بخواهند به فشارهای خود ادامه داده و ما را تسلیم کنند، در مقابل فشارها ایستادگی خواهیم کرد، گفت: ما گاهی سخن نرم می‌گوییم و به دشمنان خود فرصت می‌دهیم شاید هدایت شوند. اشکالی هم ندارد که اول با دشمن با منطق و نرم صحبت کنیم، اما صبر و تحمل ما هم حد و اندازه‌ای دارد و کاسه صبر روزی لبریز می‌شود.
صبر راهبردی خود را از 18 اردیبهشت امسال به اقدام تقابل تغییر دادیم
دکتر روحانی با بیان اینکه یک عده افراد تازه‌کار در آمریکا روی کار آمده و بازی را بهم زدند تا ما را تحریک کنند، گفت: در برابر این بدعهدی‌ها ما استراتژی صبر راهبردی خود را از 18 اردیبهشت امسال به اقدام تقابل تغییر دادیم و تأکید کردیم که در مقابل هر اقدامی از طرف مقابل، متقابل عمل می‌کنیم. اگر آنها با کاهش عمل کنند ما هم تعهدات خود را کاهش می‌دهیم، اگر برجام را نقض کنند ما هم نقض می‌کنیم. اگر هم تعهدات خود را به صورت کامل اجرا کنند ما نیز کامل اجرا خواهیم کرد. البته در این میان مذاکرات زیادی هم این روزها داریم، اما مسیر درستی را که انتخاب کرده‌ایم، پیش می‌بریم.
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم مقاوم و عزیز کشور هم امروز کاملاً به این نظر رسیده‌اند که در برابر زورگو نمی‌توان تسلیم شد و باید در برابر زورگویی ایستاد، تصریح کرد: ما همیشه برای مذاکره آماده‌ایم، همین ساعت و همین لحظه شما از زورگویی و تحریم دست بردارید و پای منطق و عقل برگردید ما آماده‌ایم.
دکتر روحانی تأکید کرد: ما اهل منطق و عقلانیت هستیم و به عهد خود وفاداریم، اما وقتی شما به عهد خود عمل نمی‌کنید، ما راه دیگری پیش روی خود نداریم و در این مسیر مردم عزیز با همه قدرت در حمایت از مسئولان خود پای کار هستند و از 18 اردیبهشت در مقابل فشار دشمنان از تصمیم مسئولان خود حمایت کرده و بیشتر دولت را حمایت می‌کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و حوادث طبیعی ماه‌های اخیر در کشور، گفت: مردم در برابر مشکلات نشان دادند که همراه و کمک دولت هستند و در واقعه سیل کشور که 24 استان با آن درگیر شد، همه از مردم گرفته تا مسئولان، نیروهای مسلح، نیروهای امدادی و همه و همه پای کار بودند و کمک کردند. کار بسیار بزرگی انجام شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/162758/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم