پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی مطرح کرد؛

افزایش دو هزار نفری سهمیه استخدام آموزش و پرورش اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های استان و مساعدت‌های وزارت آموزش و پرورش در زمینه استخدام نیرو، سهمیه دانشجو معلم از 460 نفر در سال گذشته به دوهزار نفر افزایش پیدا کرده است و سهمیه استخدام ماده 28 از حدود 280 نفر سال قبل به 960 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است؛ یعنی قریب بر سه هزار نفر استخدام خواهند شد که فرصت مغتنمی برای آموزش‌وپروش استان خراسان رضوی است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، قاسم‌علی خدابنده در شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌هایی که در چندماه گذشته در استان به جهت ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات انجام شده، برخی از مشکلات در کوتاه مدت حل نخواهد شد و نیازمند فضای آموزشی مخصوصا در حاشیه شهر مشهد است.
کمبود فضای آموزشی در حاشیه شهر مشهد
وی افزود: سرانه آموزشی کشور 5.2 دهم متر مربع، در استان خراسان رضوی 4.2 دهم متر مربع و در برخی از حاشیه‌ها شهر این مقدار کمتر از دو متر مربع است. رشد جمعیت بالا و مهاجرپذیربودن این مناطق سبب شده است که علی‌رغم اداره‌کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان با کمبود فضای آموزشی مواجه شویم.
در مهر ماه سال جاری 1000 کلاس درس افزوده خواهد شد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بسیاری از مدارس ما، به‌ویژه در حاشیه شهر به صورت دو نوبتی و کلاس‌ها با تراکم بالای 40 نفر دانش‌آموز مدیریت می‌شود. با تلاش اداره کل نوسازی و مجمع خیرین مدرسه‌ساز، 570 پروژه در حال ساخت در استان خراسان رضوی وجود دارد که با تهمیدات انجام شده 170 پروژه در ابتدای مهرماه به بهره‌برداری خواهد رسید و 1000 کلاس به مجموعه کلاس‌های استان افزوده خواهد شد.
خدابنده خاطرنشان کرد: همچنین مدارس خشتی و گلی برای همیشه در استان جمع‌آوری خواهد شد. پیش‌بینی افزایش پنج درصدی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید وجود دارد و برهمین اساس بیش 60 هزار دانش آموز به مجموع بیش از یک میلیون و 230 هزار دانش‌آموز استان افزوده خواهد شد و این هزار کلاس درس جدید، نمی‌تواند 60 هزار دانش‌آموز را پوشش دهد اما فرصتی است تا در کلاس‌های استاندارد بخشی از دانش‌آموزا در حاشیه شهر و مناطق محروم را مدیریت کنیم.
بازنشسته‌شدن چهار هزار و 200 معلم استان خراسان رضوی
وی اضافه کرد: امسال حدود چهار هزار و 200 نفر از معلم‌های خراسان رضوی بازنشسته خواهند شد و با توجه به نیاز 12 هزار نیرو در سال گذشته، امسال نیاز ما به 16 هزار نفر خواهد رسید و این درحالی است که حدود سه هزار و 400 مربی بهداشت، مراقب بهداشت، مشاور و معلم پرورشی کمبود داریم.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و 250 هزار نفر را از طریق خرید خدمات آموزشی که برای 61 هزار نفر از دانش‌آموزان رغم خورده بود را تامین کردیم و امید است که امسال علی‌رغم سهمیه سه هزار و 250 نفری سال گذشته، افزایشی در سهمیه استان داشته باشیم و کمبود نیروی انسانی را تا حدودی مرتفع کنیم.
خدابنده عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که با به‌کارگیری نیرو‌های پیش‌دبستانی، آموزش‌گران نهضت و خرید خدمات قبل از سال 92 قریب بر حدود دو هزار نفر به صورت حق التدریس در استان به کارگیری شوند که با هزار و 200 نفر حق التدریس در سال گذشته، آمار حق التدریسان غیر شاغل ما در استان به سه هزار و 200 نفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: با پیگیری‌های استان و مساعدت‌های وزارت آموزش و پرورش در زمینه استخدام نیرو، سهمیه دانشجو معلم از 460 نفر در سال گذشته به دوهزار نفر افزایش پیدا کرده است و سهمیه استخدام ماده 28 از حدود 280 نفر سال قبل به 960 نفر در سال جاری افزایش پیدا کرده است یعنی قریب بر سه هزار نفر استخدام خواهند شدکه فرصت مغتنمی برای آموزش‌وپروش استان خراسان رضوی است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در ابتدای مهرماه سال جاری 119 کلاس درس ابتدایی و 397 کلاس درس متوسطه اول افزوده خواهد شد و با محاسبه تغییر ساعت کار همکاران، به 318 هزار ساعت حق التدریس در هفته نیاز خواهیم داشت و این درحالی است که در سال گذشته قریب بر 190 هزار ساعت حق التدریس داشتیم.
خدابنده بیان کرد: نیاز است که وزارت آموزش و پرورش با استان همکاری‌هایی داشته باشد تا انشالله در ابتدای سال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم و دانش‌آموز بدون کلاس نداشته باشیم هرچند که راهکارهایی از جمله استفاده از طظرفیت مدارس شبانه‌روزی، ادغام کلاس‌هایی با جمعیت کم‌تر، استفاده از ظرفیت مدارس غیر دولتی، خرید خدمات آموزشی، برون‌سپاری در حوزه کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای، نظارت بر صدور ابلاغ همکاران، به‌کارگیری نیروهای حق التدریس آزاد در شرف جذب، به‌کارگیری نیروهای شاغل و بازنشسته به صورت حق التدریس، تشویق همکاران به استمرار خدمت و تشویق به استفاده از طرح معلم تمام وقت مورد استفاده قرار گرفته است.
12 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای طرح رضوان
وی افزود: در بحث ساخت و ساز نیز برخی از طرح‌ها بویژه طرح‌هایی که خیرین سهم خود را پرداخت‌کرده‌اند پس از گذشت سالیان سال از آغاز آن سهم دولت پرداخت نشده است و نیمه تمام مانده است همچنین طرح رضوان در حدود 12 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن نیاز است علاوه بر این‌ها چندین استخر ورزشی نیز سالیان سال است که همچنان ناتمام باقی مانده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین پروژه مرکز رفاهی امام علی (ع) نیز از سال 94 ساخت آن آغاز شده بود اما متاسفانه 15 ماه است که پروژه تعطیل شده است و نیازمند دستور سرپرست آموزش و پرورش است تا صندوق ذخیره فرهنگیان این طرح را که در مراحل پایانی خود به سر می‌برد را کامل کنیم و فرصتی را برای فرهنگیان فراهم کند.
استفاده از فضای مازاد دانشگاه آزاد و پیام نور
خدابنده تصریح کرد: آمار دانشجو معلم‌ها در دانشگاه فرهنگیان امسال افزایش پیدا کرده است و داخل مجموعه فضای خوابگاهی مناسبی وجود ندارد و اگر آقای استاندار فرصتی را فراهم کنند تا از فضای آزاد دانشگاه‌های آزاد و پیام نور استان استفاده کنیم زیرا آمار آنان قریب بر سه هزار نفر جدید الورود است که امکان پذیرش آنان در مجموعه فرهنگیان وجود ندارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/169568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود