پیام خراسان

آخرين مطالب

مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع):

10 درصد کودکان بی‌سرپرست مشهد در موسسه گلستان علی(ع) هستند اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) گفت: 100 درصد کودکانی که وارد سازمان بهزیستی می‌شوند، اشکال مختلفی از کودک آزاری را تجربه کرده‌اند. 10 درصد بچه‌های بی‌سرپرست مشهد در مراکز گلستان علی(ع) هستند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، سیدحمیدرضازاده در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مجموعه جشن‌گاه برگزار شد، با اشاره به اینکه« موسسه گلستان علی(ع) در سه حوزه فعالیت می‌کند» اظهار کرد: یکی از این فعالیت‌ها نگهداری از کودکان بی‌سرپرست است. در مراکز ده‌گانه موسسه گلستان علی از بچه‌های سه تا 18 سال نگهداری می‌شود. شرایط مراکز ما براساس استاندارهایی است که بهزیستی اعلام کرده است. گروه‌های زیادی با موسسه ما همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: موسسه گلستان علی(ع) تنها 150 نفر کارمند حقوق بگیر دارد اما صدها نفر به صورت افتخاری به ما کمک می‌کنند. بچه‌های مراکز گلستان علی(ع) در شرایط بسیار خوبی بزرگ می‌شوند. سازمان بهزیستی با حکم دادگاه بچه‌ای را به موسسه ما واگذار می‌کند.
مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) عنوان کرد: در سال 81 هر دو روز یک بچه به شهر مشهد اضافه می‌شد اما در حال حاضر متأسفانه این موضوع رشد زیادی کرده است. در آن زمان کودکانی که آثار شدید کتک و آزار در بدن آن‌ها مشاهده می‌شد، کار ویژه‌ای برای آن‌ها در موسسه گلستان علی(ع) انجام می‌شد. 
رضازاده با بیان اینکه« در حال حاضر تعریف کودک آزاری تغییر پیدا کرده است» افزود: 100 درصد کودکانی که وارد سازمان بهزیستی می‌شوند، اشکال مختلفی از کودک آزاری را تجربه کرده‌اند. بچه‌ای با مشکلات روحی و روانی بسیار زیاد به مجموعه ما وارد می‌شود. یک تیم با کار گروهی، وضعیت این کودک را تغییر می‌دهند. گروه‌های زیادی از جمله مشاورین و مددکاران با ما همکاری می‌کنند. 
مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) با اشاره به اینکه« خادمان افتخاری ما در بخش مناطق محروم ما نیز حضور پیدا می‌کنند» بیان کرد: 20 درصد بچه‌های بی‌سرپرست کشور در خراسان رضوی هستند که 12 درصد آنان در شهر مشهد است. 10 درصد بچه‌های بی‌سرپرست در مراکز گلستان علی(ع) هستند. ما بزرگ‌ترین مجموعه نگهداری کودکان بی‌سرپرست هستیم.
وی تاکیدکرد: در مدت فعالیت ما؛ 500 بچه را به جامعه واگذار کردیم. موسسه ما تقریبا سالی 6 ازدواج دارد. در طول این سال‌ها یک طلاق داشتیم. صدها عنوان قهرمانی کشوری، استانی و افتخار‌های فرهنگی و ورزشی بسیاری بچه‌های موسسه گلستان علی به دست آورده‌اند. من خادم این موسسه هستم.
رضازاده با بیان اینکه« در گلستان علی 17 موسسه نواسه داریم که در این موسسه‌ها، بچه‌های ازدواج کرده هستند» خاطرنشان کرد: درس در موسسه گلستان علی(ع) اجباری است. میانگین درسی موسسه گلستان علی(ع) 16.25 است. امسال برای اشتغال کودکان موسسه گلستان علی(ع) گام‌های زیادی برداشتیم.
مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) اظهارکرد: طرح سلامت اجتماعی به پیشنهاد آقای مرتضوی در گلستان علی(ع) در حال انجام است. کار ما در حوزه پیشگری سلامت اجتماعی به این صورت است که خانواده‌هایی که به ما معرفی می‌شوند، به صورت همه‌جانبه زیر نظر موسسه قرار می‌گیرند. حدود 400 خانواده در طرح سلامت اجتماعی زیر پوشش ماست. تفاهم‌نامه‌های مختلفی با اصناف، رستوران‌داران، هتل‌داران و... داریم. 
وی با اشاره به اینکه« ما با جمع‌آوری وسایل مازاد زندگی و بازسازی آن‌ها، این وسایل را به خانواده‌های مورد نیاز می‌دهیم» گفت: در سال 83 با مبلغ 70 هزارتومان، یک خانواده سه نفره را تحت پوشش می‌دادیم. با توجه به افزایش سرانه بهزیستی، در حال حاضر با یک میلیون و سیصد هزارتومان یک خانواده سه نفره پوشش می‌دهیم.
مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) عنوان کرد: از 10 سال پیش به فکر تاسیس مدرسه‌ای بودیم که استعداد بچه‌های گلستان علی را کشف کند. چهارسال پیش با کمک بهزیستی و مسکن یک زمین برای مدرسه کشف استعداد خریداری شد. پیش‌بینی ما این است که 30 هزار مترمربع برای این مدرسه ساخت‌و‌ساز خواهد شد. سال گذشته فاز آموزشی آن و روز عیدقربان امسال خوابگاه این مدرسه افتتاح شد.
رضازاده افزود: در هر 14 ماه یک خوابگاه افتتاح خواهیم کرد که قرار است سه ماه خوابگاه مجهز اضافه شود. آرزوی دیرینه بچه‌ها داشتن یک مجموعه ورزشی است. برای بچه‌ها بی‌سرپرست یک مجموعه ورزشی خواهیم ساخت. این مجموعه ورزشی ضمن دادن خدمات به بچه‌های بی‌سرپرست، بچه‌های بومی نیز می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند که در این صورت هزینه‌های مجموعه ورزشی نیز تامین خواهد شد. 
وی عنوان کرد: ما علاوه بر مراکز خود 23 مراکز محروم را نیز تحت پوشش قرار داده است. موسسه گلستان علی(ع) همه ساله به جمع‌آوری لوازم تحریر می‌پردازد. بچه‌های زیادی به خاطر نداشتن لوازم‌تحریر و امکانات از رفتن به مدرسه باز می‌ماندند. سه سال پیش در منطقه قرقی 80 دانش‌آموز شناسایی شدند که به خاطر نداشتن امکانات قصد تحصیل نداشتند.
مدیرعامل موسسه گلستان علی(ع) با بیان اینکه« در سال یک میلیون نفر دانش‌آموز از تحصیل باز می‌مانند» ادامه داد: ما هرساله طرح کوله‌پشتی اجرا می‌کنیم. از پنج ماه پیش درخواست‌های زیادی برای لوازم تحریر داشتیم. بسیاری از سازمان‌ها به ما کمک کردند اما هر خانواده‌ای که لوازم تحریر اضافه‌ خود را به دانش‌آموزان نیازمند بدهد دیگر هیچ کودکی از تحصیل باز نمی‌ماند. اگر رسانه‌ها اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند، این کار انجام خواهد شد.
رضازاده تاکیدکرد: برای دیده‌شدن و شنیده‌شدن بچه‌های گلستان علی(ع)، امتیاز هفته‌نامه حامی را خریدیم. امسال تصمیم گرفتیم این هفته‌نامه را بیاندازیم. گروهی به صورت افتخاری به ما کمک می‌کنند که این هفته‌نامه راه‌اندازی شود. اگر کسی می‌تواند در تحریریه و تولید هفته‌نامه به ما کمک کند. این هفته‌نامه تنها جایی است که بچه‌های بی سرپرست می‌توانند صدای خود را به دیگران برسانند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/171258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان

پیش بینی برداشت بیش از 700 تن گل محمدی در خراسان جنوبی

گلچینی از گل و گیاه 5 استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند

خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند

افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد

تجهیز 53 درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند