پیام خراسان

آخرين مطالب

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:

اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفران اقتصادي

اختصاص یک درصد از بودجه مشوق‌های صادراتی به زعفران
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: یک درصد معادل 100 میلیارد ریال از بودجه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت به زعفران اختصاص خواهد یافت که صرف کارهای تبلیغاتی برای معرفی این محصول و برندسازی آن و معرفی شرکت‌های خوب صادراتی در این زمینه به بازارهای هدف می شود.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، محمد رضا مودودی، در نشست کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: زعفران به نوعی برند کشور ماست و علاوه بر فاخر بودن و ارزش افزوده بالا آن، بخش زیادی از اشتغال مردم به آن وابسته است. ما باید قدر این فرصت را بدانیم اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم خود را به این برند گره بزنیم.
وی افزود: کشور اسپانیا با وجود سهم پایین خود از تولیدات زعفران توانسته خود را در پناه این گیاه به عنوان برندی از زعفران به جهان معرفی کند و علی‌رغم مشکلات داخلی، همچنان تلاش می‌کند این برند را برای خود حفظ کند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: امروز اصل درآمد براساس سه مرحله طراحی، تولید و برندسازی است و کمترین درآمد مربوط به حوزه تولید و بیشترین درآمد مربوط به حوزه برند و طراحی و نوآوری و ایده پردازی است اما ما در این زمینه خوب عمل نکرده‌ایم و کشور همسایه ما افغانستان بهتر از ما برند زعفران را معرفی کرده است، ما باید این هویت از دست رفته را به کشور بازگردانیم.
مودودی خاطرنشان کرد: سیاست‌های ارزی را باید به گونه‌ای تسهیل کرد که نیاز نباشد به جای صادرکنندگان شناسنامه دار، کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای وارد بازار شود که سبب افزایش هزینه صادرات، کاهش کیفیت و رقابت منفی و مخرب شوند.
وی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان متولی برند تجاری در کشور، نشان «اصالت ایرانی» را به کالاهایی می‌دهد که قرار است به عنوان کالای ایرانی در دنیا معرفی شوند و در این راستا تولید و برندسازی کالاهایی که این نشان را دریافت کنند نسبت به کالاهای دیگر محدودیت و سختگیری های بیشتری خواهد داشت.
سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در رابطه به بسته حمایتی از زعفران گفت: یک درصد معادل 100 میلیارد ریال از بودجه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت به زعفران اختصاص خواهد یافت که صرف کارهای تبلیغاتی برای معرفی این محصول و برندسازی آن و معرفی شرکت‌های خوب صادراتی در این زمینه به بازارهای هدف می شود. علاوه بر آن موانع توسعه صادرات از نظر حقوقی یا تعرفه‌ای شناسایی می شوند تا در سطح شورای عالی صادرات یا در سطح کارگروه توسعه صادرات یا در سطح ستاد توسعه اقتصادی سران سه قوه بررسی و تسهیل شود.
انتهای پیام


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield