پیام خراسان

آخرين مطالب

معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد:

کمبود 60 واگن در خط یک قطارشهری/30 درصد تردد خودروها در اطراف حرم گذری است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به اینکه «در خط یک قطارشهری 60 واگن کمبود داریم»، گفت: برای حل این مشکل نیاز به مجوز دولت برای واردات واگن داریم.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، خلیل‌الله کاظمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شهرداری مرکز برگزار شد، در خصوص اتمام پروژه‌های شهرداری در زمان مقرر اظهار کرد: تاکنون کمتر دیده شده است که بعد از کلنگ‌زنی پروژه‌ها روزشمار برای آن تعبیه شود و در روزهای اول برای ما نیز کاری سخت بود ولی ما مقید به این موضوع هستیم تا در چارچوب زمانی تعریف شده پروژه‌ را به اتمام برسانیم.
وی افزود: برخی از پروژه‌های ما همچون دوربرگردان شهید هاشمی از زمان موعد جلوتر است و تاکنون تاخیر در پروژه‌‌ها نداشته‌ایم. در رابطه با منابع مالی معتقد هستم زمانی که شهروندان احساس کنند برای توسعه شهر اقداماتی در حال انجام است، مسلما در کمک به پرداخت عوارض خود اقدام خواهند کرد.
پارکینگ آزادی آبان‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد
معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار مشهد در خصوص وضعیت پارکینگ غیر همسطح آزادی بیان کرد: این پارکینگ که محل پارک خودرو و قرارگیری اتوبوس‌ها خواهد بود، سال گذشته کلنگ‌زنی شد و به دلیل معارضات این پروژه مخصوصا فیبر نوری و کابل‌های ارتباطی سایر سازمان‌های دولتی که از این محل عبور کرده بودند، مواجه بوده است. علاوه بر آن لوله آب و گاز معارض نیز در این مسیر قرار داشت که این معارضات یک ماه و نیم پیش برطرف شد. این پروژه قرار بوده در تیر ماه سال 99 به بهره‌برداری برسد اما تاخیر پروژه هفت الی هشت ماه است که ما آن را به سه ماه رسانده‌ایم و انشالله در آبان سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کاظمی در رابطه با برداشتن نرده‌های بی‌آرتی در حد فاصل میدان طبرسی تا حرم تصریح کرد: خطوط بی‌آرتی مصوب هستند. در خیابان شیرازی بعد از اینکه دوربرگردان‌های شیرازی، طبرسی و نواب را باز کردیم مجبور شدیم برای جلوگیری از ترافیک مقداری از مسیر بی‌آرتی را کاهش دهیم که اتفاق خوبی بود و در خیابان طبرسی نیز در حال انجام مطالعات هستیم. 
وی در خصوص اجرای طرح ترافیک خبرنگاران ادامه داد: در این باره پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت تا این معضل حل شود.
معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص ساخت خطوط جدید قطار شهری عنوان کرد: خطوط قطارشهری طبق برنامه زمان‌بندی در حال پیشروی است. ادامه خط 2 در تیرماه 98 آماده بهره‌برداری شده بود، اما ایستگاه‌های الندشت و کوهسنگی به خاطر اینکه برای آنها تنها (TOD) پیش‌بینی شده بود، افتتاح نشد و پس از آن تصمیم گرفتیم ایستگاه را از (TOD) جدا کنیم و این امر مستلزم تغییراتی در نقشه بود. ایستگاه کوهسنگی تا پایان مهر یا آبان و بعد از آن ایستگاه الندشت به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین دستگاه حفاری خط 3 که در پایانه مسافربری است، در تیر ماه 99 آزاد می‌شود.
کمبود 60 واگن در خط یک قطار شهری
کاظمی مطرح کرد: خوشبختانه برای تامین واگن خط 2 قطارشهری مشکلی نداریم زیرا تعدادی واگن در انبار موجود است، اما در خط یک 60 واگن کمبود داریم و علت آن مصوبه دولت مبنی بر عدم واردات واگن به داخل کشور است. دولت می‌گوید واگن‌ها باید تولید داخل باشد.
وی اضافه کرد: برای حل مشکل کمبود واگن‌ها قرارداد تامین 2 هزار واگن منعقد شده است اما این موضوع درحالی است که واگن‌های خط یک با واگن‌های خط دو متفاوت هستند و این موضوع در قرارداد ذکر نشده. امیدواریم برای واردات این 60 واگن بتوانیم مجوز جداگانه بگیریم. 
معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در خصوص سرمایه مورد نیاز برای خط چهار قطار شهری گفت: برای حفاری 16.5 کیلومتر خط 4 به همراه 22 ایستگاه 10 هزار و 90 میلیارد تومان با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد کرده‌ایم.
اضافه شدن 100 دستگاه مینی‌بوس تا پایان شهریورماه
کاظمی با اشاره به اینکه «تاکنون 100 دستگاه مینی‌بوس شهری به بهره‌برداری رسیده»، اظهار کرد: 100 دستگاه دیگر نیز تا آخر شهریور به ظرفیت ناوگان اضافه می‌شود و تصمیم داریم خطوطی که جمعیت کمتری دارند از ظرفیت مینی‌بوس استفاده کنند.
وی افزود: طبق مصوبه وزارت کشور، قرار است 142 هزار دلار برای وارد کردن هر اتوبوس گازسوز تامین اعتبار شود و 10 درصد این مبلغ بر عهده شهرداری است. در حال حاضر لایحه‌ای برای استفاده از این ظرفیت به شورا ارسال شده است. همچنین حدود 300 دستگاه اتوبوس که در انبارها داشتیم را بازسازی و مجهز به کولر کرده‌ایم که تا 4 ماه آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد اضافه می‌شود.
روزانه 300 دستگاه خودرو در مشهد پلاک‌گذاری می‌شود/30 درصد تردد خودروها در اطراف حرم ترددگذری است
معاون عمران، حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به ترافیک اطراف حرم اظهار کرد: روزانه 300 دستگاه خودرو در مشهد پلاک‌گذاری می‌شود . باید به سمت‌وسویی برویم که مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی ترغیب شوند. آمارها نشان می‌دهد، 30 درصد تردد خودروها در اطراف حرم ترددگذری است و به مقصد حرم نیست، خودروهای گذری باید از قبل تغییر مسیر دهند و ساخت پارکینگ راه حلی برای درمان این مشکل است.
کاظمی در ارتباط با سه راه حل که نتیجه مطالعات کارشناسی برای حل ترافیک اطراف حرم مطهر است، بیان کرد: ایجاد پارکینگ در مدخل‌های ورودی به حرم، تقویت خطوط قطارشهری و اتوبوس در مسیرهای منتهی به حرم و محدودیت ترافیکی، راه‌حل‌هایی است که برای حل این معضل در نظر داریم.
هدف الیت حفظ حقوق شهروندی است
وی در خصوص انتقادهای مردم نسبت به الیت ادامه داد: مدیریت پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها در دیگر کشورها هم انجام می‌شود،. این اقدام در گذشته هم در قالب طرح پارکومتر در برخی خیابان‌ها اجرا می‌شد. این طرح با هدف حفظ حقوق شهروندی برای داشتن جای پارک موقتی است، چراکه اگر پارک کردن هزینه‌ای نداشته باشد ممکن است یک نفر ساعت‌های متوالی خودروی خود را کنار خیابان پارک و دیگران را برای توقف‌های کوتاه دچار مشکل کند اما در مورد مشکلاتی که نحوه اجرای این طرح وجود دارد در تلاش هستیم این مسائل را به حداقل برسانیم.
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: باید سامانه هوشمندی طراحی شود تا شهروندان قبل از رسیدن به مقصد بتوانند از ظرفیت پارکینگ‌های مقصد مطلع شوند، نسبت به رزرو جای پارک اقدام کنند، به این ترتیب معضل پارک حاشیه‌ای مرتفع می‌شود. در همین زمینه طرحی وجود دارد که از ماه آینده به صورت آزمایشی در منطقه 9 اجرا و ارتباط پارکبان‌ها با شهروندان حذف خواهد شد؛ در واقع این طرح حالت خوداظهاری دارد و شهروندان پس از اتمام توقف، زمان ورود و خروج خود را در سامانه‌ای وارد می‌کنند.
ایجاد پارکینگی با ظرفیت 300 خودرو در خیابان پرستار یک
کاظمی در رابطه با مشکلات ترافیک و جای پارک در خیابان احمدآباد تصریح کرد: متاسفانه طبق قانون پزشکان می‌توانند در کاربری‌های مسکونی هم اقدام به تاسیس مطب کنند، ما این موضوع را پیگیری کردیم تا بلکه از گسترش و تمرکز مطب‌های پزشکان در این منطقه پیشگیری کنیم، اما متاسفانه به دلیل خلاءهای قانونی پیگیری‌های ما به جایی نرسید، مگر اینکه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی فکری برای حل این معضل و در این زمینه محدودیت‌هایی را ایجاد کنند. در نظر داریم پارکینگی با ظرفیت 200 تا 300 خودرو را در خیابان پرستار یک اجرا کنیم که به عنوان مسکنی برای این مشکل است.
وی در مورد علت ادغام دو معاونت عمران و حمل و نقل و ترافیک گفت: حجم کار زیاد شده است اما اعتقاد داریم که 80 درصد فعالیت‌های حوزه فنی و عمران از حوزه حمل‌ونقل دریافت می‌شود و ادغام این دو معاونت به دلیل ارتباط این دو بخش اثرات خوبی خواهد داشت و باعث پیشگیری از دوباره‌کاری می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/171856/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن

خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی

اصلاح 13 کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است

1500 هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت

دستگیری سارقان وسایل منزل در نیشابور

خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد

سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مصرف فست فود در دوران نوجوانی حافظه را برای همیشه مختل می‌کند!

شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است

8 اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

متهم شدن 7 تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان