پیام خراسان

آخرين مطالب

گلایه رئیس اتحادیه از کم‌رونقی بازار کیف؛

رونق مغازه‌های تعمیرات هیچ سالی به اندازه امسال نبوده است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - رئیس اتحادیه صنف سراجان (تولیدکنندگان و فروشندگان کیف، چمدان و کمربند) مشهد گفت: قدرت مردم خرید کم شده و آنان بیشتر به دنبال تعمیرات هستند، مغازه 12 متری که تعمیرات انجام می‌دهد، از فروشگاه، کسب و کار بهتری دارد.
حسین اصغر ثابتی در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت بازار کیف در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تولیدکننده‌ها از اسفند تا تیر و مرداد شروع به خرید مواد اولیه خود می‌کنند، آن زمان جنس‌ها را گران خریدند و بعد با کاهش قیمت دلار مقداری جنس‌ها ارزان‌تر شد و اکنون با سود حداقلی می‌فروشند و سود هر سال خود را ندارند.
وی افزود: از طرف دیگر قدرت خرید هنوز کاهش یافته و در بازار خبری نیست، کیفیت کیف‌ها نیز در سال‌های اخیر افزایش یافته که اگر یک کیف خوب خریداری کنند تا دو، سه سال استفاده خواهند کرد و کیفیت‌ها مانند قبل نیست، این موارد موجب شده تا بازار خوبی نداشته باشیم.
افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت کیف
ثابتی با بیان اینکه افزایش قیمت چندانی نسبت به سال گذشته نداشتیم، عنوان کرد: اوایل سال 97 اجناس ارزان بود، بنابراین ارزان گرفته و تولید کردند اما از مهر و آبان سال گذشته تا تیرماه امسال مواد اولیه بسیار گران و با دلار 15 تا 17 هزار تومانی خریداری می‌شد، در نتیجه قیمت کیف 20 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد ادامه داد: در واقع مواد اولیه گران شده و سود تغییری نکرده است. تولیدکنندگان اگر قصد داشتند مانند سال قبل سود بگیرند باید کیف 50 هزار تومانی را 70 یا 80 هزار تومان می‌فروختند اما امسال که مواد اولیه ارزان شد نتوانستند سود مناسبی دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه قدرت خرید کم شده و اکثرا در طلاب که بورس کیف است، دنبال تعمیرات هستند، تصریح کرد: در هیچ سالی مانند امسال تعمیرات نداشتیم، مغازه 12 متری که تعمیرات انجام می‌دهد، از فروشگاه کسب و کار بهتری دارد. برخی نیز توجیه نیستند که نباید بیشتر از 15 تا 20 هزار تومان برای تعمیرات هزینه کنند، در نتیجه 20 تا 30 هزار تومان خرج می‌کنند، در حالی که می‌توانند با 40 تا 45 هزار تومان کیف خریداری کنند اما تصورشان این بوده که تعمیرات ارزان‌تر است.
ثابتی در خصوص طرح روی کیف‌های مدارس، گفت: حدود 10 یا20 روز پیش در این خصوص بخشنامه آمد اما کار از کار گذشته زیرا تولیدکنندگان خرید جنس خام، عکس و طرح را شب عید انجام می‌دهند و در حال حاضر همه کیف‌ها را دوختند. تولیدکننده عکس کیف را در بهمن و اسفند سال گذشته خریداری کرده و کیف را دوخته که 50 تا60 هزار ‌تومان هزینه برده و اکنون نمی‌توانیم بگوییم این کیف را نفروشد. از همین الان باید برای سال دیگر اقدام کرد، در حال حاضر 20 تا 30 درصد کیف‌ها این عکس‌ها را دارند و نمی‌توان اقدامی کرد. 
قیمت چاپ تصویرهای داخلی روی کیف‌ها با نمونه خارجی قابل رقابت نیست
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد اضافه کرد: اکنون نیز بیشتر شخصیت‌های خارجی در بین بچه‌ها جا افتاده و تولیدکنندگان نیز محدودیت دارند، شخصیت چندانی ندارند و اگر بخواهند عکس شخصیتی را پیاده کنند، صاحب اثر قیمتی می‌دهد که نمی‌تواند با نمونه خارجی رقابت کند. فردی که عکس و طرح را تولید می‌کند، 300 تومان سود می‌برد، در حالی که اگر به طور مثال بخواهد با کلاه قرمزی قرارداد ببندد می‌گویند که برای هر عکس روی کیف باید 500 تومان بدهند که انجام این کار توجیه ندارد. وزارت ارشاد باید هزینه کرده و برخی شخصیت‌ها را خریداری کند و در اختیار تولیدکننده بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دنبال شخصیت‌های کارتونی می‌روند، مبلغ آن‌ها بسیار بالا است و نمی‌توان با آن‌ها کار کرد. سال گذشته نیز دنبال این کار رفتیم اما نتوانستیم کاری انجام دهیم. اکنون فیلشاه و حسنا را خودمان تولید می‌کنیم و فروش بد نبوده اما مانند نمونه خارجی آن نیست. چند سال قبل بحث باربی مطرح بود که به تولیدکنندگان پیام می‌دادیم تا دیگر تولید نکنند و دیگر تولید نمی‌شود، بنتن نیز دیگر قدیمی شده و استقبال از آن کم است.
مشهد 50 درصد نیاز کشور در تولید کیف را تامین می‌کند
ثابتی بیان کرد: امسال 70 درصد عکس‌های روی کیف‌های مدارس فیلشاه، حسنا کوچولو و رستم یا عکس شخصیت‌های فوتبالیست ایرانی بوده و خوشبختانه دو سال است که مردم عکس نمی‌زنند و به سمت گلدوزی رفتند. مهد کودک‌ها و مدارس ابتدایی نیز سفارش می‌دهند و طرح خود را می‌زنند.
رئیس اتحادیه صنف سراجان مشهد با بیان اینکه اعضای اتحادیه حدود 1200 تا 1300 نفر بوده و 450 تا 500 واحد تولیدی در مشهد داریم، عنوان کرد: 50 درصد از کل تولیدات نیاز کشور در کیف مدارس، کوله‌جات و کیف‌های رنگی را مشهد تولید می‌کند و چند سال است ما حرف اول را در کیفیت در کل ایران می‌زنیم، البته در کیف زنانه حرفی برای گفتن نداریم. این واحدهای تولیدی در اقتصاد بیمار کشور کم و بیش فعالیت دارند. چند سالی که وضعیت بازار اینگونه شده، بنکداران تهران از مشهد خرید می‌کنند.
وی افزود: سال گذشته که قیمت دلار بالا بود عرب‌ها کیف را خریداری می‌کردند و 15 تا 20 درصد کیف‌های خود را به عرب‌ها فروختیم، هرچه در بازار مانده بود را خریداری کردند اما امسال هنوز نیامدند و وضعیت مانند سال گذشته نیست. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/179140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حاجیان ایرانی با میانگین سنی 57 سال عازم حج تمتع می‌شوند

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع 57 سال است

بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند

تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

کنکور سراسری 1403 - مشهد

ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور

روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند

(ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری 20 میلیون بار دیده شد

یک فوتی و یک مصدوم بر اثر انفجار گاز در نیشابور

حادثه انفجار گاز در یک منزل مسکونی در نیشابور

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود

تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه

ویدیوئی از دانش‌آموزانی که به دلیل سیل به کنکور نرسیدند

‏سرقت موبایل پشت چراغ قرمز سر چهارراه در مشهد!

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند

اخبار کوتاه خراسان رضوی / 7 اردیبهشت

قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود

آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد

حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود

گوزن سفید

برگزاری کنکور سراسری 1403گروه علوم تجربی در خراسان رضوی

اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد

میدان داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد

اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند

بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد

برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

آغاز عملیات روکش آسفالت 10 کیلومتر محور طبس یزد

1055 قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند

فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند

آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن

وقوع انفجار گاز در نیشابور با یک کشته و یک مصدوم

دستگیری متهم به قتل در کمتر از 5 ساعت در نیشابور

نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد

جزئیات بیشتر از درگذشت یک پزشک زن

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی

مرحله اول کنکور سراسری 1403 در مشهد

کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی

انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور