پیام خراسان

آخرين مطالب

نحوه پرداخت مطالبات سهامداران شرکت پردیسبان اعلام شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- دادگستری خراسان رضوی چگونگی اجرای حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی پیرامون پرونده شرکت سرمایه‌گذاری پردیسبان را اعلام کرد.

براساس اطلاعیه روز یکشنبه دادگستری خراسان رضوی، پس از صدور رأی قطعی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران نظام اقتصادی شعبه مشهد در زمینه پرونده شرکت پردیسبان، این پرونده در 14 جلد به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارسال شد که متهمان پرونده براساس حکم قطعی به حبس طویل المدت، شلاق تعزیری در انظار عمومی و رد مال به سهامداران محکوم شده اند.
بر اساس این اطلاعیه، محکومان اموالی را که مد نظر داشتند در اختیار دادسرا قرار داده و همچنین مطالبات خود از سایر افراد را نیز جهت وصول به نفع سهامداران معرفی کرده اند.
دادگستری خراسان رضوی در اطلاعیه خود آورده است: برخی اموال معرفی شده توسط محکومان دارای مشکلاتی در ادارات مختلف است که پیگیری لازم برای حل مشکلات آنها صورت پذیرفته است، اکثر اموال معرفی شده سهل البیع نیستند و همین امر رد مال را با مشکل مواجه کرده است.
در ادامه اطلاعیه پیرامون چگونگی مراجعه سهامداران شرکت پردیسبان برای دریافت مطالباتشان آمده است: برخی سهامداران با مراجعات حضوری و تماس تلفنی با مراجع قضایی خواستار واگذاری اموال معرفی شده به سهامداران هستند که این موضوع با توجه به اینکه ارزش برخی اموال معرفی شده بیش از 10 میلیارد تومان است، امکان واگذاری آنها به سهامداران در وضعیت فعلی وجود ندارد، مگر اینکه اقداماتی در راستای تفکیک به قطعات کوچکتر صورت پذیرد.
این اطلاعیه می افزاید: مبنای کار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به خاطر رعایت غبطه و مصلحت سهامداران در این زمینه این است که ابتدا کلیه اموال معرفی شده به وجه نقد تبدیل شود و در حساب مشخص متمرکز گردد و سپس طی پروسه مشخص که متعاقباً اعلام خواهد شد سهامداران از طریق رسانه ها و تماس تلفنی فراخوان خواهند شد تا نسبت به دریافت مطالباتشان از شرکت اقدام نمایند.
دادگستری خراسان رضوی در این اطلاعیه افزوده است: در این راستا یک میلیارد تومان وجه نقد واریز شده و تا میزان این وجوه به حد مشخصی که قابل اتکا باشد نرسد، امکان شروع فراخوان وجود ندارد. ضمناً کیفیت رد مال و میزان آن بستگی به میزان رد مال محکومان دارد که با توجه به اموالی که محکومان مسترد می نمایند برنامه ریزی خواهد شد.
در ادامه اطلاعیه آمده است: در خصوص لزوم شکایت سهامداران جهت دریافت وجوه پرداختی در قالب سهام، با عنایت به اینکه رأی دادگاه در این خصوص کلی است و کلیه سهامداران را مورد اشاره قرار داده است و ذکری از اسم اشخاص نیامده است، لذا به محض تحقق رد مال از جانب متهمان و شروع به پرداخت وجه، حسب سرورهای موجود و با بازیابی اطلاعات سهامداران و بررسی مستندات آنها نسبت به پرداخت وجوه اقدام می شود، لذا نیازی به طرح شکایت نیست.
بند دیگر این اطلاعیه قضایی در تشریح روند بازپرداخت وجوه سهامداران می افزاید: در خصوص زمان بازپرداخت وجوه سهامداران با عنایت به اینکه این مهم موکول به تحقق رد مال است لذا به محض وصول وجوه اقدام مقتضی صورت می پذیرد و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است دادسرای عمومی و انقلاب سعی دارد اموال معرفی شده با بالاترین قیمت به فروش برسد تا منافع سهامداران بیشتر رعایت شود. ضمناً با عنایت به اینکه برخی از محکومان در راستای رد مال تقاضای همکاری داشته اند، دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ضمن اخذ تأمین مناسب از آنها به صورت محدود به 2 نفر از محکومان مرخصی داده است و تا زمانی که اقدامات آنها در راستای منافع سهامداران مثبت ارزیابی شود در زمینه مرخصی آنها مساعدت خواهد شد و چنانچه محکومان بتوانند با رد مال کامل رضایت سهامداران را جلب نمایند سرنوشت آنها در تحمل محکومیت حبس نیز متفاوت خواهد بود.
دادگستری خراسان رضوی در ادامه اطلاعیه خود آورده است: با عنایت به اینکه به موجب حکم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی شعبه مشهد، قسمتی از پرونده نسبت به احمد قناعتی، متهم متواری، مفتوح است، دستورات لازم جهت دستگیری وی صادر شده است که به محض دستگیری اقدامات مقتضی صورت خواهد پذیرفت.
عملیات اجرایی پروژه پردیسبان از سال 91 در استان قزوین برای احداث مجتمع تجاری تفریحی به مساحت 840 هزار متر بنا و یک برج 66 طبقه‌ ای آغاز شد.
شرکت گردشگری و سرمایه گذاری پردیسبان سپس با تاسیس دفتر در مشهد اقدام به فروش سهام کرد که با استقبال مواجه شد و ارزش هر سهم آن تا یک میلیون و 100 هزار ریال افزایش یافت اما از حدود سه سال پیش دادستان عمومی و انقلاب مشهد دفاتر فروش غیرقانونی این شرکت را پلمب کرد.
دادگاه رسیدگی به اتهامات مدیران موسسه پردیسبان بهمن ماه سال گذشته در مشهد آغاز و احکام چهار متهم این پرونده اسفند همان سال اعلام گردید. براین اساس متهمان پرونده شرکت پردیسبان به تحمل 59 سال زندان، 214 ضربه شلاق و رد مال محکوم شدند.
3221/6053

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/183462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صدور پایان کار یک‌هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

کشف بیش از 17 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان

انهدام باند سارقان در بیرجند

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد

اختصاص 150 هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان

اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد

امضای قرارداد خرید بیش از 450 دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

چالش «جنایت» با چاشنی انکار

صدور پایان کار 1000 واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

ایجاد 4235 فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

ایجاد چهار هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی

معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است

مطالبه 30 همتی شهرداری مشهد از دولت

امدادرسانی هلال احمر به 2 طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران

طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

تلاش 10 ساعته برای نجات طبیعت‌گردان گرفتار در ارتفاعات چشمه‌شارک

آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان

نجات جان بیمار از سوی تکاوران یگان تکاوری 123 هنگ مرزی گزیک

هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید

15 مجلد مجموعه آثار بقیع رونمایی شد

مردم استان بوشهر نماد ایرانی واقعی هستند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

صدور 2 هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد

برگزاری نشست همدلی نیرو‌های مسلح در مشهد

شناسایی 650 فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز

خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه

لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی

(ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ

دمای هوا در خراسان رضوی افزایش می‌یابد

اختصاص 50 میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد

استاندار خراسان‌شمالی: راه‌و‌شهرسازی پیگیر جذب اعتبار جاده بجنورد - جنگل باشد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

انتصاب رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی به معاون اولی قوه قضاییه

ماجرای بیست‌وسومین دستگیری یک دزد توسط پلیس مشهد!

2 واحد صنفی در طبس پلمب شد

باران های باعافیت در خراسان جنوبی/خسارت سیلاب شدید نبود