پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی:

محدودیت‌ها در خدمت رسانی به زائران اربعین کاهش یافت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- استاندار خراسان رضوی گفت: محدودیت‌ها در خدمت رسانی به زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافت و زائران با خیال آسوده به زیارت رفتند که امید است این رویداد در آینده نزدیک عظمت مراسم حج را پیدا کند.

علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در نشست مشترک ستاد اربعین و دهه پایانی ماه صفر در مشهد افزود: اربعین حسینی به یک همبستگی جهانی تبدیل شده به طوری که زائران از همه کشورها داوطلبانه به صورت میلیونی در این مراسم حضور می یابند.
وی اظهار داشت: به دلیل علاقه مردم بویژه ایرانیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موظف هستیم به عنوان کارگزاران نظام زمینه رضایت آنها از زیارت عتبات عالیات را فراهم کنیم.
استاندار خراسان رضوی گفت: هماهنگی های لازم برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی انجام شده و این خدمات امسال به طور منظم تر به زائران در عراق ارائه می شود.
وی افزود: دستگاه های امنیتی استان تامین امنیت زائران در داخل استان بویژه برای ایام پایانی ماه صفر را فراهم کرده اند تا زائران در شرایط مطلوب به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شوند.
وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی و مذهبی نیز باید معرفت شناختی و انگیزه بیشتر برای حضور در مراسم اربعین از سوی دستگاه های متولی ایجاد شود بویژه موکب هایی که در داخل مشهد مقدس مستقر هشتند باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
رزم حسینی، تامین امنیت، رعایت مسائل بهداشتی و سلامت زائران و تسهیل حمل و نقل آنان طی دهه پایانی ماه صفر را مورد تاکید قرار داد و گفت: دهه پایانی ماه صفر پارسال حدود 500 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند که پیش بینی ها افزایش 20 درصدی این تعداد را در سال جاری نشان می دهد.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید مسیر جداگانه ای برای تردد زائران پیاده به مشهد در نظر گرفته شده و همه نیازهای آنان اعم از امنیت، تغذیه، خدمات فرهنگی و اسکان در این مسیر تامین شود.
استقرار 87 موکب اربعین و خدمت رسانی آنها در عراق
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در اربعین امسال استان خراسان رضوی 87 موکب در عراق راه اندازی کرد که از این تعداد 51 موکب توسط شهروندان مشهد و 36 موکب توسط دیگر شهرستان های استان برپا شد.
محمد صادق براتی افزود: از کل موکب های خراسان رضوی 36 موکب در کربلا، 11 موکب در نجف، 15 موکب در مسیر نجف به کربلا، 15 موکب در کاظمین، 6 موکب در سامرا، 2 موکب در مرز شلمچه، یک موکب در مرز مهران و یک موکب در مرز دوغارون مستقر شده است که قرار بر توزیع 554 هزار وعده غذایی و تامین اسکان برای 120 هزار نفر را داشتند.
وی اظهار داشت: با توجه به عزیمت زودهنگام زائران برخی موکب های استان خدمت رسانی خود را از 16 مهر آغاز کردند که از این تاریخ تاکنون همه موکب های استان در پنج نقطه عتبات عالیات و سه نقطه مرزی 490 هزار وعده غذایی و 126 هزار محل اسکان ارائه کردند.
وی گفت: با وجود پیگیری های استانداری خراسان رضوی برای در اختیار گرفتن سوله های شهرداری در نجف اشرف، این مهم به نتیجه نرسید و با این حال مکانی در نجف تعیین و موکب های مستقر در آن نقطه تاکنون 75 هزار محل اسکان و 37 هزار وعده غذایی به زائران اربعین ارائه دادند.
براتی افزود: در ابتدا برای استقرار و جانمایی موکب های استان در کاظمین دچار مشکل بودیم اما این مشکل با پیگیری های لازم حل شد و هم اینک 15 موکب مستقر در این شهر مشغول خدمت رسانی شده اند.
وی ادامه داد: موکب های مستقر در شهرهای سامرا و بلد عراق روزانه 30 هزار وعده غذایی توزیع می کنند و موکب های مستقر در مرزهای دوغارون، مهران و شلمچه در موعد مقرر مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: 26 هزار زائر افغانستانی نیز در قالب 83 کاروان و به صورت انفرادی تا دیروز از مرز دوغارون وارد کشور شده اند که موکب مستقر در این محل دیروز 12 هزار و 100 وعده غذایی بین آنان توزیع کرده است.
وی گفت: تا 19 مهر ماه 105 دستگاه اتوبوس و 501 دستگاه کامیون حمل بار از خراسان رضوی برای حمل و نقل زائران و باقی موارد از مرز مهران خارج شده و به سوی عراق رفتند.
براتی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی نیز افزود: برگزاری همایش موکب داران اربعین حسینی، همایش مدیران و مسئولان ایستگاه های صلواتی زائران پیاده امام رضا (ع)، همایش "اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین (ع)"، همایش مدیران و معاونین کاروان های زائران پیاده امام رضا (ع) از جمله این اقدامات است.
وی اعزام حدود 800 روحانی به عراق برای استقرار در موکب ها، اعزام 300 نفر از مبلغین جامعه المصطفی و مسلط به زبان های مختلف، ساماندهی و آموزش مبلغین اعزامی، اجرای طرحهای محتوایی، هماهنگی در برگزاری آیین های مذهبی، پرده خوانی در مسیر نجف به کربلا، تولید محتواهای 12 ساله در نمایشگرهای شهری، برگزاری همایش مدیران ادارات اوقاف 6 استان برای هماهنگی و استفاده از ظرفیت های اماکن متبرکه در دهه پایانی ماه صفر را از دیگر اقدامات استانداری خراسان رضوی برای ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر برشمرد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از سه میلیون و 200 هزار نفر که از سراسر کشور به مراسم اربعین حسینی در عراق رفتند، 260 هزار نفر از این استان بوده است.
7489/6053

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/183757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی

عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده و اعجاب انگیز بود