پیام خراسان

آخرين مطالب

استاندار خراسان رضوی مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی زائران پیاده در دهه پایانی صفر به مشهد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد - استاندار خراسان رضوی گفت: سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر حدود 500 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند لذا امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش 20 درصدی باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ستاد اربعین و دهه پایانی ماه صفر که در محل دفتر وی برگزار شده بود، اظهار کرد: اربعین حسینی اجتماع بزرگی است که از همه کشورها داوطلبانه در آن حضور دارند.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی انجام شده است، افزود: این خدمات امسال به طور دقیق‌تر و منظم تر به زائران در عراق ارائه می‌شود.
رزم حسینی با بیان اینکه امنیت زائران در دهه پایانی صفر توسط دستگاه‌های امنیتی استان تأمین شده است، تصریح کرد: شرایط مطلوبی برای زیارت بارگاه منور رضوی برای زائران فراهم شده است.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی نیز باید معرفت شناختی و انگیزه بیشتر برای حضور در مراسم اربعین از سوی دستگاه‌های متولی ایجاد شود، گفت: این موضوع باید در داخل مشهد مقدس نیز مدنظر قرار گیرد.
وی تامین امنیت، رعایت مسائل بهداشتی و سلامت زائران و تسهیل حمل و نقل آنان طی دهه پایانی ماه صفر را مورد تاکید قرار داد و ابراز کرد: سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر حدود 500 هزار زائر پیاده به مشهد مشرف شدند لذا امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش 20 درصدی باشیم.
رزم حسینی با تأکید بر اینکه باید مسیر جداگانه ای برای تردد زائران پیاده به مشهد در نظر گرفته شود، ابراز کرد: لذا باید همه نیازهای آنان اعم از امنیت، تغذیه، خدمات فرهنگی و اسکان در این مسیر تامین شود.
خراسان رضوی 87 موکب در اربعین امسال در عراق راه‌اندازی کرد
در ادامه محمد صادق براتی، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی 87 موکب در اربعین امسال در عراق راه‌اندازی کرد، که از این تعداد 51 موکب توسط شهروندان مشهد و 36 موکب توسط دیگر شهرستان‌های استان برپا شد.
وی تصریح کرد: از کل موکب‌های خراسان رضوی 36 موکب در کربلا، 11 موکب در نجف، 15 موکب در مسیر نجف به کربلا، 15 موکب در کاظمین، 6 موکب در سامرا، 2 موکب در مرز شلمچه، یک موکب در مرز مهران و یک موکب در مرز دوغارون مستقر شده است که قرار بر توزیع 554 هزار وعده غذایی و تامین اسکان برای 120 هزار نفر را داشتند.
براتی با بیان اینکه برخی موکب های استان خدمت رسانی خود را از 16 مهر آغاز کرده‌اند، گفت: همه موکب‌های استان در پنج نقطه عتبات عالیات و سه نقطه مرزی 490 هزار وعده غذایی و 126 هزار محل اسکان ارائه کردند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: در ابتدا برای استقرار و جانمایی موکب های استان در کاظمین دچار مشکل بودیم اما این مشکل با پیگیری های لازم حل شد و هم اینک 15 موکب مستقر در این شهر مشغول خدمت رسانی شده اند.
وی با بیان اینکه موکب‌های مستقر در شهرهای سامرا و بلد عراق روزانه 30 هزار وعده غذایی توزیع می کنند، ابراز کرد: موکب های مستقر در مرزهای دوغارون، مهران و شلمچه در موعد مقرر مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کرده اند.
براتی ادامه داد: 26 هزار زائر افغانستانی نیز در قالب 83 کاروان و به صورت انفرادی تا دیروز از مرز دوغارون وارد کشور شده اند. همچنین تا 19 مهر ماه 105 دستگاه اتوبوس و 501 دستگاه کامیون حمل بار از خراسان رضوی برای حمل و نقل زائران و باقی موارد از مرز مهران خارج شده و به سوی عراق رفتند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: برگزاری همایش موکب داران اربعین حسینی، همایش مدیران و مسئولان ایستگاه های صلواتی زائران پیاده امام رضا (ع)، همایش «اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین (ع)»، همایش مدیران و معاونین کاروان های زائران پیاده امام رضا (ع) از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به دیگر اقدامات استانداری خراسان رضوی برای ایام اربعین و دهه پایانی ماه صفر، ابراز کرد: اعزام حدود 800 روحانی به عراق برای استقرار در موکب ها، اعزام 300 نفر از مبلغین جامعه المصطفی و مسلط به زبان های مختلف، ساماندهی و آموزش مبلغین اعزامی، اجرای طرح‌های محتوایی، هماهنگی در برگزاری آیین‌های مذهبی، پرده خوانی در مسیر نجف به کربلا، تولید محتواهای 12 ساله در نمایشگرهای شهری، برگزاری همایش مدیران ادارات اوقاف 6 استان برای هماهنگی و استفاده از ظرفیت های اماکن متبرکه از جمله برنامه‌های این ایام است.
در ادامه این مراسم، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: در مسأله حمل و نقل به طور جدی باید تدبیر شود و به همکاری با سایر استان‌های کشور نیاز است.
خاکسار قهرودی با بیان اینکه باید خدمات مختلفی در قالب تغذیه و اسکان انجام شود، تصریح کرد: در این حوزه هماهنگی خوبی با آموزش و پرورش انجام شده است و ما نیز در حد توان، زائر سرا را در اختیار زائران خارجی و داخلی قرار می‌دهیم.
وی افزود: آستان قدس در حوزه فرهنگی با همکاری نمایندگی ولی‌فقیه اقداماتی را انجام داده است که ارائه می‌شود و امیدوارم با این جدیت و هماهنگی که وجود دارد در عمل به نتیجه مطلوب برسیم.
همچنین حمید رضا دهنوی، سرپرست پلیس راهور خراسان رضویبا بیان اینکه طرح ویژه دهه پایانی ماه صفر را از اول آبان شروع کرده ایم و تا دهم آبان ماه سال جاری ادامه دارد، ابراز کرد: ورودی‌های مشهد از سمت نیشابور و قوچان بیشترین ورود زائران را دارد، در دولایه ترافیک را کنترل می‌کنیم، در لایه اول وسایل نقلیه عمومی حرکت می‌کنند و در لایه دوم محدودیت کامل مقطعی است.
وی با اشاره به اینکه کانالیزه کردن مسیرهای عابران پیاده در محل ورودی‌های شهر و اطلاع رسانی پارکینگ‌های مسیر را امری ضروری است، گفت: باید طوری برنامه‌ریزی شود که در شب زائران پیاده تردد نداشته باشند، زیرا احتمال برخورد و تصادف وجود دارد که برای روشنایی این مسیرها از الان باید تدبیر اندیشید و برای پاکسازی مسیرها به خودروهای جرثقیل خودرو بر نیاز داریم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/183786/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یگان تکاوری 123 هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال

پیش‌بینی بارندگی در برخی مناطق خراسان جنوبی

قتل مادر در تهران؛ دستگیری در مشهد!

کشف 7000 لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند

مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیاندیشند

مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند

​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد

بدهی 31 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد

نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

دستگیری 23 سارق و مالخر در چناران

بیش از 2 هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس

شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی

42 دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد

پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه

42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد

استاندار خراسان‌ شمالی: راه‌و‌شهرسازی پیگیر جذب اعتبار جاده بجنورد ـ جنگل باشد

صدور پایان کار یک‌هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

کشف بیش از 17 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان

انهدام باند سارقان در بیرجند

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد

اختصاص 150 هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان

اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد

امضای قرارداد خرید بیش از 450 دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

چالش «جنایت» با چاشنی انکار

صدور پایان کار 1000 واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

ایجاد 4235 فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

ایجاد چهار هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی

معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است

مطالبه 30 همتی شهرداری مشهد از دولت

امدادرسانی هلال احمر به 2 طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران

طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی