پیام خراسان

آخرين مطالب

24 میلیارد و 300 میلیون تومان به راه‌آهن خراسان جنوبی تخصیص یافت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: 24 میلیارد و 300 میلیون تومان در راستای قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای قطعه 16 راه‌آهن خراسان جنوبی تخصیص یافت.

محمد صادق معتمدیان روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از شروع عملیات اجرایی قطعه 16 راه‌آهن در مسیر خراسان جنوبی قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز محقق شد که تخصیص چنین رقمی در نوع خود بی‌نظیر بوده است.
وی افزود: پیش از این، مبلغ اعتبار پروژه یاد شده چهار میلیارد و 300 میلیون تومان بود که 20 میلیارد تومان نیز به آن اضافه شد و در کوتاه‌ترین زمان بعد از کلنگ‌زنی به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان مدیریت و بودجه کشور ابلاغ شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ملاقات‌هایی که روز گذشته با تعدادی از وزرا و مسئولان کشوری در مرکز داشته است گفت: در این دیدارها برای موضوعات مختلف استانی پیگیری‌ها و رایزنی‌هایی انجام گرفت.
وی افزود: مهمترین موضوعاتی که پیگیری شد در حوزه راه و شهرسازی بود که نتایج خوبی برای راه‌آهن، جاده‌های استان و مساله پرواز در فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند داشت.
معتمدیان به اولین موضوع مطرح شده در دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: در این دیدار وزیر راه و شهرسازی و مجموعه این وزارتخانه تقدیر و تشکری از اقدامات و حمایت‌های استان داشتند که شروع عملیات قطعه 16 پروژه راه‌آهن از جمله آن بود.
وی اضافه کرد: همچنین تصویب مصوبه احداث 271 کیلومتر پروژه ریلی بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق - مشهد یکی از کارهای بزرگی بود که اخیرا انجام گرفته و وزارت راه و شهرسازی نیز در حمایت از آن نقش داشته است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: لزوم تخصیص اعتبارات مناسب به جاده‌های استان و افزایش سرعت پروژه‌ها نیز از موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.
وی گفت: در خصوص بحث وضعیت پروازی استان و مشکلات موجود نیز درخواست‌هایی مطرح شد که نتایج خوبی به دنبال داشت.
معتمدیان اضافه کرد: شرکت ویسا که مجری قطعه 32 کیلومتری راه آهن است به کنسرسیومی شرکت ریلی خراسان جنوبی پیوست که در مجموع 6 شرکت مسئولیت اجرای پروژه 271 کیلومتری را به عهده دارند و بنا است 90 درصد اعتبارات از طریق این کنسرسیوم تامین شود.
وی بیان کرد: در این پروژه 10 درصد آورده دولت است و 70 درصد از سهم شرکت‌های عضو کنسرسیوم نیز از محل منابع صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رایزنی‌هایی که از طریق وزارت راه و شهرسازی انجام گرفته است گفت: اخذ مصوبه دولت و تشکیل کنسرسیوم انجام شد و در مرحله بعدی باید سندیکا یا کنسرسیوم بانکی نیز تشکیل شود تا بانک‌های عامل پرداخت اعتبارات مورد نیاز از تسهیلات صندوق توسعه مشخص شوند.
وی تصویب پرداخت مبلغ چهار هزار میلیارد تومان را از دیگر مراحل انجام کار برشمرد و یادآور شد: این مهم از طریق صندوق توسعه و هیات امنا که به ریاست رئیس جمهوری و دبیری رئیس سازمان مدیریت و بودجه است تامین خواهد شد.
معتمدیان با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن با مجموع این اقدامات در حال حاضر سرعت گرفته است ابراز امیدواری کرد: بعد از تشکیل سندیکای بانکی به طور همزمان قطعات دیگر راه آهن نیز آغاز شود.
وی پیگیری‌های استان و وزارت راه و شهرسازی را در به انجام رسیدن این مهم اثر گذار دانست و گفت: بانک ملی و رفاه پذیرفته‌اند که در این سندیکای بانکی برای تامین منابع شرکت داشته باشند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دیداری نیز با معاون و دبیر صندوق توسعه ملی در سازمان برنامه و بودجه روز گذشته انجام و نظر مساعد آنها برای ادامه کار جلب شده است که امیدواریم تا 2 ماه آینده جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی تشکیل و پرداخت 70 درصد منابع راه آهن یکی از مصوبات آن باشد.
وی با بیان اینکه سرعت کار بیشتر از تصور است گفت: تقریبا همه مسئولان کشور توجه خاصی به خراسان جنوبی دارند و تلاش می‌کنند تا بتوانند کمکی به توسعه استان شود که یکی از بخش‌های توسعه خراسان جنوبی ایجاد راه آهن در کریدور شرق است.
معتمدیان افزود: برای جاده‌های استان نیز وزیر راه و شهرسازی در سفری که اردیبهشت ماه امسال به خراسان جنوبی داشت دستور اختصاص 50 میلیارد تومان را از بانک مسکن به پروژه دوبانده شدن محور بیرجند- قاین داد که برای تامین آن مقرر شد از ظرفیت ماده 56 قانون توسعه ششم استفاده شود تا بدهی‌های پیمانکار پرداخت و پروژه نیز با سرعت بیشتر پیش برود.
وی ادامه داد: علیرغم این دستور وزیر، اما موانعی وجود داشت که جلسه‌ای با مدیرعامل بانک مسکن کشور و مدیران وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و توافقاتی به دنبال داشت.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به وجود موانعی در بانک مرکزی با جلسات متعدد نیاز به پیگیری از سازمان برنامه و بودجه بود که انجام گرفت و قرارداد آماده شد لذا امید است پس از امضا آن بین بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی با استفاده از ماده 22 و 56 این اعتبار به مرحله پرداخت برسد.
وی با بیان اینکه تزریق 50 میلیارد تومان اعتبار منجر به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران خواهد شد گفت: قبل از سفر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان جنوبی جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که مدیران عامل بانک‌های مختلف و مدیران راه و شهرسازی نیز حضور داشتند.
معتمدیان افزود: در این جلسه چند مصوبه داشتیم که یکی تامین منابع مالی راه‌های استان بود و مصوب شد با محوریت بانک مسکن، 130 میلیارد تومان تامین شود.
وی بیان کرد: 50 میلیارد تومان به روشی که ذکر شد تخصیص می یابد و 80 میلیارد تومان دیگر برای پروژه های راه استان مصوبه داریم که عمده این اعتبارات صرف همان پروژه بیرجند- قاین می‌شود.
استاندار خراسان جنوبی این مصوبه را پایه پیگیری‌های بعدی عنوان کرد که نیاز به رایزنی‌هایی دارد تا با کمک چند بانک دیگر منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های راه تامین شود.
وی گفت: همچنین در بحث راه‌ها با توجه به سفر سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی برای تخصیص 100 درصدی پروژه‌های موجود و کمک از ردیف‌های ملی قول مساعد داده شده است.
معتمدیان ادامه داد: اعتبار دولتی پروژه جاده بیرجند به قاین 100 درصد به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و برای محور نهبندان به بیرجند و سربیشه به درح نیز اعتبارات ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: در خصوص جاده ماهیرود به فراه نیز از طریق منابع مالی خاص پیگیری‌هایی انجام گرفت تا اینکه 2 میلیون یورو اعتبار تخصیص و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد که قطعه 30 کیلومتری از طرف ماهیرود به فراه در حال انجام است.
استاندار خراسان جنوبی مجموع این اقدامات را جهش بسیار خوبی در زمینه تامین منابع مالی دانست و افزود: با این اقدامات منابع مالی جدید که یک مورد آن ماده 56 بود پایه‌ریزی شد.
وی با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته در حوزه پروازهای استان نیز گفت :چند ماه قبل با پیگیری‌های انجام گرفته شرکت آتا پرواز جدیدی را به لیست پروازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند اضافه کرد و دنبال این هستیم که بیس پروازی شب را در فرودگاه بیرجند ایجاد کنیم تا آخرین پرواز شب و اولین پرواز صبح از بیرجند انجام گیرد زیرا با این اقدام مسافران پرواز پایتخت می‌توانند در مدت یک روز به برنامه‌های کاری خود برسند.
معتمدیان این مهم را در تسهیل رفت و آمد مسئولان، تجار، بیماران و سایر اقشار اثر گذار دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های شرایط تحریمی هرچند گاهی برخی هواپیماها زمین‌گیر می‌شوند که این مساله در کمیت پروازها تاثیر دارد.
وی افزود: البته فرودگاه بیرجند به نسبت جمعیت استان پروازهای قابل قبولی از حیث حضور ایرلاین‌های متنوع دارد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌هایی در حضور وزیر راه و شهرسازی با مسئولان شرکت هواپیمایی کشور گفت:دستورهایی صادر شده تا مسیر جدید مورد نیاز و روزهای بدون پرواز در راستای توسعه استان مد نظر قرار گیرد.
وی افزود: با توجه به نیاز ارتباطی خراسان جنوبی با سایر استان‌های همجوار لزوم افزایش پروازها محسوس است که در این راستا چند ملاقات در ماه‌های گذشته با مدیرعامل ایران ایر و تعداد دیگر ایرلاین‌ها انجام گرفت.
معتمدیان با بیان اینکه با دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت ایران ایر تور نیز مکلف به دایر شدن پرواز در استان خراسان جنوبی شده است گفت: روز گذشته با مدیرعامل این ایرلاین ملاقاتی انجام که بنا شده بررسی‌ها انجام گیرد تا بتواند به عنوان ایرلاین چهارم، پروازهای مورد نیاز استان را پوشش دهد.
وی اظهار داشت: امید است خلاء پروازی روزهای سه‌شنبه با ورود ایران ایرتور که هواپیماهای به‌روز هم دارد جبران شود و تمام ایام هفته پوشش پروازی برای مردم استان برقرار شود.
استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: با توجه به جلسات متعدد با مدیرعامل هما و ایران ایر امروز برنامه جدید پروازی به استان ابلاغ شده که از پنجم آبان یک پرواز به مشهد در روز یکشنبه اضافه شد و یک پرواز هم برای تهران به صورت کانکشنی در روز چهارشنبه اضافه شده است.
وی افزود: با تغییر برخی پروازها نیز عملا وضعیت قابل قبولی را شاهد خواهیم بود طوری که صبح و عصر در اکثر روزها پرواز خواهیم داشت، به‌جز سه‌شنبه‌ها که امیدواریم با ورود ایران‌ ایرتور این خلاء نیز برطرف شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه همچنان به دنبال پرواز بیس شب نیز هستیم گفت: این مهم با هماهنگ کردن هواپیماهای کم سرنشین دنبال می شود تا نقص موجود رفع شود.
وی از رایزنی برای راه اندازی مجدد پرواز بیرجند- نجف خبر داد و افزود:ی کی از درخواست‌های استان این است که برای تسهیل تردد زائران پرواز بیرجند به نجف یا بغداد راه اندازی شود.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برای توسعه شرق کشور نیازمند ارتباط با استان های همجوار هستیم که پروازهای کانکشنی به منظور برقراری پرواز زاهدان- بیرجند – مشهد، کرمان- بیرجند- مشهد و یزد- بیرجند – مشهد در قالب مذاکراتی با استانداران سه استان همجوار و ایرلاین های مختلف مطرح و قول هایی هم داده شده است.
وی گفت: اگر هواپیمای ایرباس 319 به ناوگان ایران ایر اضافه شود امید است که در این زمینه کمکی به استان صورت گیرد.
معتمدیان افزود: یکی دیگر از اقداماتی که با مساعدت ایران ایر انجام گرفت تغییر هواپیماها بوده که در اکثر پروازها ایرباس 320 را جایگزین برخی از پروازهای فوکر کرده‌ایم و این مهم منجر به افزایش ظرفیت شده است.
وی ادامه داد: از طرفی هم هواپیمای MD بوئینگ نیز اضافه شده که از لحاظ کیفی و کمی شاهد ارتقای وضعیت پروازهای استان هستیم.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه توسعه استان محور تمام مذاکرات در ارتباط با مقام‌های کشوری است اظهار داشت: همچنین دیدارهای مختلفی با وزیر کشور، وزیر ارتباطات و وزیر نفت نیز روز گذشته انجام گرفت که امیدواریم با ادامه پیگیری‌ها منجر به نتایج مثبتی شود.
وی با اشاره به سومین دیدار خود با وزیر ارتباطات عنوان کرد: به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر این مقام عالی وزارت به استان هستیم که علاوه بر چندین افتتاح و کلنگ‌زنی، برنامه 2 ساله وزارت ارتباطات برای ارتقای شاخص‌های توسعه خراسان جنوبی در این سفر مشخص خواهد شد.
معتمدیان افزود: سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز به زودی به خراسان جنوبی انجام می‌گیرد که دستاوردهای خوبی برای استان خواهد داشت.
9893 * 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/183992/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جاده‌های خراسان رضوی بارانی است

محور‌های شهرستان زیرکوه مسدود شد

چرایی برابری فضیلت زیارت عبدالعظیم(ع) و امام حسین(ع)

بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است

حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد

چشم نوازی گل‌های رنگارنگ در باغ گل‌های مشهد + تصاویر

امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی

8 درصد شرکت‌کنندگان کنکور از خراسان رضوی هستند

تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/56 خانوار اسکان داده شدند

خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین

آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند

20 کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد

نمایندگان خراسان شمالی در اردوی استعدادیابی بسکتبال حضور دارند

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت