پیام خراسان

آخرين مطالب

940 میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی در خراسان جنوبی پرداخت شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: این صندوق از سال 1392 تاکنون، 940 میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان استان پرداخت کرده که نسبت به 2 دولت قبل 30 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا محمد زنگنه روز چهارشنبه در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری بیرجند افزود: 30 درصد از حجم کار این صندوق در استان در بخش پرداخت ها و مطالبات مربوط به شعبه بیرجند است.
وی ادامه داد: 125 میلیارد ریال تفاهم نامه با دستگاه هایی از جمله اداره کل ورزش و جوانان، زندان ها، کمیته امداد امام خمینی(ره) و ... داریم که به معرفی شدگان از این دستگاه تسهیلات اشتغال پرداخت می کنیم.
زنگنه اظهار داشت: تاکنون به 135 صندوق خرد محلی بانوان در روستاها پرداخت شده است و بنا داریم 50 صندوق دیگر در روستاها را تامین مالی کنیم.
وی افزود: به هر صندوق خرد مالی بانوان بین 150 تا 300 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه می دهیم و این کار در کوتاه ترین مدت و بدون بروکراسی اداری طولانی است.
وی گفت: 20 نفر از زنان روستا با همدیگر یک صندوق خرد محلی را تشکیل داده اند، همه آورده آنها ممکن است 200 میلیون ریال باشد که به همین میزان به آنها تسهیلات بلند مدت قرض الحسنه از طرف صندوق کارآفرینی امید می دهیم.
زنگنه ادامه داد: روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول، 2 طرح اساسی برای صندوق کارآفرینی امید در سال جاری است، محصول سالمی که در گذشته در روستا تولید می شد امروز وجود ندارد و روستاها شکل مصرف کننده به خود گرفته اند.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: اگر روستایی در مجموعه شهرستان توان دارد که به روستای بدون بیکار تبدیل شوند آماده ارائه تسهیلات به آنها هستیم.
وی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل پرداخت کننده تسهیلات، با اعتبار 270 میلیارد ریال در استان، تسهیلات را طبق ضوابط مربوط ارائه می کند.
وی تصریح کرد: 126 طرح با مبلغ 200 میلیارد ریال به ما معرفی شده که از این تعداد 45 طرح به دلیل مشکلات رد شده ، 34 طرح در مرحله تصویب و بیش از 50 طرح در مرحله بررسی های اولیه قرار دارد.
وی اضافه کرد: در استان چهار هزار نفر در سامانه کارا به مبلغ 9 هزار میلیارد ریال ثبت نام کردند، سه هزار میلیار ریال با سهم ملی به ما ابلاغ شده که هم اکنون سه برابر ظرفیت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی طرح ثبت نام کردند.
زنگنه گفت: 10 درصد این طرح ها تاکنون به موسسات عامل معرفی شده، از 40 طرح شهرستان بیرجند به مبلغ 50 میلیارد ریال 12طرح رد شده و بقیه مصوب شده است.
وی افزود: 12 طرح که رد شده به این دلیل بوده که فرد متقاضی کارمند بوده، قانون اشتغال پایدار اعلام کرده که دریافت تسهیلات برای کارمندان ممنوع بوده چون هدف از ایجاد این طرح ایجاد اشتغال برای افراد بیکار است.
وی اظهار داشت: هم اکنون فردی کارمند داریم که تقاضای پنج میلیارد ریال تقاضای وام کرده ، با وجود سپری کردن فیلتر های ابتدای توسط این صندوق رد شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی با بیان اینکه 10 درصد از 126 طرحی که به ما معرفی شده کارمند هستند که رد شده اند، گفت: در بحث فناوری اطلاعات تنها موسسه عامل که طرح های این بخش را قبول می کند این صندوق است.
زنگنه یادآور شد: از 126 طرح معرفی شده به این صندوق 40 طرح آن مربوط به شهرستان بیرجند است، 31 طرح از 40 طرح بیرجند مربوط به بخش کشاورزی است ، 2 طرح مروبط به صنعت و معدن ، 4 طرح مربوط به فناوری اطلاعات،2 طرح مربوط به گردشگری و یک طرح هم مربوط به صنایع دستی است.
وی بیان کرد: با نرخ از صفر تا چهار درصد تسهیلات پرداخت می کنیم، در مناطق مرزی طرح های مشارکتی داریم که در استان 10 طرح از این نوع در حال اجراست و تسهیلات با نرخ صفر درصد ارائه می شود، برای مدت 2 سال زمان تنفس دارند و بعد از 2 سال اصل وام تا سقف 20 میلیارد ریال است.
زنگنه گفت: پنج طرح از 10 طرح یاد شده در مناطق مرزی است، تسهیلات صفر درصد در هیچ جای دنیا داده نمی شود اما از برنامه های دولت است به همین دلیل در سال 1395 تعداد 14 طرح برای استان مصوب شد و رتبه نخست طرح های مشارکتی روستاها مربوط به خراسان جنوبی است.
وی افزود: چهار طرح به دلیل مشکل تایید نشد و 10 طرح تایید شد، که پنج طرح در مناطق مرزی و بقیه در مناطق غیرمرزی در حال اجراست.
وی اضافه کرد: در مناطق مرزی تسهیلات صفر درصد ارائه می کنیم که هم اکنون 2 طرح در مرحله بهره برداری و 2 طرح در سال جاری به بهره برداری می رسد و بقیه طرح ها سال 1398 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: به 2 طرح غیر مرزی که مربوط به بیرجند و خوسف بوده تسهیلات سه درصد ارائه می کنیم، هدف کلان این صندوق توجه به قشر های کم برخوردار جامعه مثل روستاییان و افرادی است که مشکل مالی دارند.
7559* 6054

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/184612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی در قاینات آغاز شد

صدور 25500 کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی

هویت رژیم جعلی صهیونیست به جهان نشان داده شده است

هنر پنالتی زدن: راز پیروزی حیرت‌انگیز رئال در اتحاد

کیفیت هوای مشهد ناسالم شد

جنگل‌زدایی وسیع با جاده‌سازی‌های غیرقانونی

نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

آغاز مسابقات قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

کسب مهارت 20 هزار و 720 نفر در خراسان شمالی

آموزش کمک‌های اولیه نجات به بیش از 400 نفر از شهروندان و دانش آموزان نیشابوری

پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی

زلزله «روداب» سبزوار خسارتی نداشت

219 انشعاب غیر مجاز آب در خواف شناسایی شد

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران/ به سمت هم‌موشک پرتاب نکنیم!

آغاز از سرگیری آسفالت محلات بجنورد

گزارش ارزیابی زمین لرزه شهر روداب سبزوار و روستاهای تابعه و شهرستان ششتمد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

31 میلیارد تومان، سهم دانشگاه بزرگمهر از اعتبارات سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی

رقابت 1205 نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی

وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

وقوع زلزله در سبزوار

شناسایی بیش از 200 انشعاب غیر مجاز آب در خواف

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

کاشت درخت در دل بیابان‌های روستای همت آباد توسط همیار طبیعت + فیلم

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت (عکس)

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در این شهر

زمین لرزه 4 و دو دهم ریشتری در روداب

اولین گزارش از زلزله بامداد امروز در سبزوار

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند