پیام خراسان

آخرين مطالب

برخی قوانین با شرایط استان‌های توسعه نیافته همخوانی ندارد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بسیاری از قوانینی که در مرکز کشور تصویب می‌شود با اقتضائات استان‌های محروم و توسعه نیافته همخوانی ندارد.

محسن احتشام روز سه‌شنبه در هجدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: این قوانین انگیزه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد که نیاز به اصلاح دارد.
وی گفت: واحدهای تولیدی نوپا نیازمند همکاری و مساعدت سازمان امور مالیاتی هستند تا به تولید و اشتغال این واحدها صدمه وارد نشود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: 98 درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان جنوبی کوچک و متوسط هستند که برخی به دلیل مشکلات مالیاتی و اطلاع نداشتن از قوانین متضرر شده‌اند.
وی بیان کرد: از آنجا که یک واحد تولیدی برای ایجاد سیستم مالیاتی دقیق به هزینه‌های میلیونی نیاز دارد، از امور مالیاتی استان درخواست داریم شرایط را برای این واحدها تسهیل کنند.
احتشام گفت: برای حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاکنون جلسات متعددی با اداره کل امور مالیاتی و بخش خصوصی به صورت دقیق و کارشناسی برگزار شده و پیگیری‌های استاندار در این زمینه نیز قابل قدردانی است.
وی اظهار داشت: 9 درصد مالیات ارزش افزوده عملا باید توسط مصرف کننده پرداخت شود اما به دلیل اینکه این فرایند هنوز تکمیل نشده در عمل تولیدکنندگان هستند که مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند.
احتشام تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان نباید تنها در قالب شعار باشد بلکه باید موانع پیش روی آنان نیز برداشته شود تا انگیزه سرمایه‌گذاری افزایش یابد.
وی گفت: یکی از این موانع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده است که باید در استان‌های محروم و توسعه نیافته کاهش یابد و میزان آن به تناسب ضریب توسعه نیافتگی استان‌ها تعیین شود.
نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی نیاز است قانون مالیات بر ارزش افزوده در استان اصلاح شود که در این زمینه باید از ظرفیت سران سه قوه بهره‌مند شویم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.
محمدرضا امیرحسنخانی افزود: پیگیری موضوع اصلاح ضریب مالیاتی از طریق مجلس به واسطه ضرورت همراهی دو سوم نمایندگان با سختی کار و یک فرایند طولانی مواجه می‌شود.
وی بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشمول معافیت مالیاتی مناطق محروم شده‌اند اما در شهرستان‌های فردوس، طبس و سرایان عده‌ای فعالان اقتصادی مالیات می‌پردازند.
وی گفت: این فعالان اقتصادی به واسطه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و اطلاع نداشتن از قانون معافیت‌های مالیاتی مجبور به پرداخت مالیات و متضرر شده‌اند.
نماینده مردم چهار شهرستان خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس قوانین، مودیانی در این شهرک‌های صنعتی معاف مالیاتی می‌شوند که اظهارنامه، دفاتر و اسناد خود را به موقع ارائه دهند اما به دلیل عدم آشنایی بسیاری از فعالان در شهرک‌های صنعتی مجبور به پرداخت مالیات شده‌اند.
وی با اشاره اینکه بودجه سال آینده بدون تکیه بر درآمدهای نفتی و براساس اخذ درآمدهای مالیاتی بسته خواهد شد گفت: باید اجازه داد ابتدا یک واحد تولیدی جان بگیرد و سپس مالیات از آن واحد اخذ شود.
وی با گلایه از اینکه در حوزه خرید توافقی محصولات استراتژیک فقط محصول زرشک پیگیری می‌شود گفت: خرید توافقی یا تضمینی در ارتباط با سایر محصولات استان نیز باید انجام شود.
امیرحسنخانی ادامه داد: کشاورزان در باغستان‌های فردوس انار تولید می‌کنند اما خریداری وجود ندارد و سود آن به جیب دلالان می‌رود بنابراین باید خرید توافقی انار و زعفران نیز پیگیری شود.
دبیر کانون کارآفرینان خراسان جنوبی هم گفت: سهم خراسان جنوبی از مجموع مالیات کشور 27 دهم درصد است اما باید دید سهم پرداختی مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی و معدنی استان از کل مالیات بر ارزش افزوده وصول شده استان چقدر است.
مصطفی امیری افزود: اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده در 11 سال اخیر، عنوان اصلی مالیات فوق مالیات بر مصرف است در حالیکه این مالیات در چرخه تولید در چندین مرحله از خرید مواد اولیه تا ارایه محصول اخذ می‌شود.
وی بیان کرد: در شهرک‌های صنعتی استان واحدهایی هستند که به دلیل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تعطیل شده‌اند لذا این چرخه سالم و موفق نبوده است.
دبیر کانون کارآفرینان خراسان جنوبی، عدم شفافیت در اعمال و وصول مالیات فوق، وجود ممیزی محوری در بررسی و رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی مودیان، وجود رقابت ناسالم بین تولیدکنندگان و عدم ارایه دفاتر و اسناد مالی به اداره امور مالیاتی را از جمله مشکلات مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد.
وی خواستار حذف مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی فعال دارای پروانه بهره‌برداری به منظور حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار تا زمان فراگیر شدن مالیات بر ارزش افزوده و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی شد.
امیری ادامه داد: همچنین بایستی ضریب مالیات بر ارزش افزوده برای واحدهای تولیدی کاهش و بازنگری شود و براساس سطح درآمدی استان‌ها به صورت منطقه‌ای تعریف شود یا برای استان‌های محروم و کمتر توسعه یافته این ضریب از 9 درصد کاهش یابد.
وی گفت: باید محصولات مشترک تولیدی در واحدهای صنعتی و حرفه‌های روستایی و مشاغل خانگی شناسایی و درخصوص معافیت از مالیات بر ارزش افزوده این محصولات تا زمان فراگیر شدن مالیات بر ارزش افزوده به منظور ایجاد شرایط رقابتی یکسان اقدام شود.
دبیر کانون کارآفرینان خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در نهبندان و تهران به طور مساوی، عدالت نیست اظهار داشت: استانداری و نمایندگان مجلس با مکاتبه با کمیسیون اقتصادی مجلس از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می‌توانند این موضوعات را پیگیری کنند.
وی یادآور شد: همچنین باید سیستمی ایجاد شود که خریداران کالا بتوانند مالیات بر ارزش افزوده مربوط را بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی به حساب‌های مشخص شده توسط سازمان مزبور پرداخت کنند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند هم گفت: از زمان تشکیل کمیسیون تخصصی کشاورزی در استان تاکنون جلسات متعددی برای رفع مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران این بخش برگزار شده است.
سید حسین خیریه به بررسی مشکلات پسته‌کاران استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر سمومی برای دفع آفات پسته در استان استفاده شده بود که برعکس خسارت‌هایی برای پسته‌کاران در برداشته است لذا با پیگیری‌هایی که از طریق جهاد کشاورزی انجام شد نظارت و کنترل سموم و رفع آفات مورد تاکید قرار گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به ورود دلال برای خرید محصول زرشک، امسال کمیته قیمت‌گذاری این محصول زودتر از موعد برگزار شد و کف قیمت هر کیلوگرم زرشک تازه 10 هزار تومان با توجه به کیفیت آن تا 20 هزار تومان اعلام شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: برای تامین سرمایه در گردش و خرید توافقی محصول زرشک پیگیری شد تا این محصول توسط شرکت‌های تعاونی جمع‌آوری و خریداری شود.
خیریه به ارائه کمک‌های غیرنقدی به مرزنشینان اشاره کرد و گفت: مقرر شد دام سبک یا سنگین پلاک کوبی شده با قیمت ارزان‌تر در اختیار دامداران مرزنشین قرار بگیرد و نسبت به خرید آن با قیمت بالاتر اقدام شود.
وی با بیان اینکه بایستی زمینه واردات دام از بازارچه میل 73 فراهم شود عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که برای حمل دام وجود دارد اینکه واردات در مقابل صادرات است و پیله ورها باید خودشان صادرات داشته باشند تا براساس آن بتوانند واردات داشته باشند در حالیکه در بازارچه این مهم فراهم نشده است.
او گفت: افرادی که از بازارچه صادرات دارند نمی‌توانند واردات داشته باشند که حل این مشکل نیاز به پیگیری دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به بازدید استاندار خراسان‌جنوبی از باغات زرشک بیرجند و تأکید بر خرید توافقی این محصول استراتژیک گفت: در دو روز گذشته توسط صندوق‌های حمایت از محصولات کشاورزی 411 تن زرشک از کشاورزان خریداری شده است.
غلامرضا قوسی بیان کرد: همچنین توسط تعاونی‌های روستایی نیز خریداری زرشک به صورت توافقی انجام شده که در این راستا در درمیان 20 تن، قاینات 30 تن و در گازار نیز 80 زرشک خریداری شده است.
سرپرست اداره کل راه‌آهن شرق هم گفت: امروز حمل و نقل به عنوان یکی از ارکان اصلی اقتصاد در همه کشورها مورد توجه خاص قرار دارد.
رضا شرقی افزود: تنها دسترسی خراسان جنوبی به خط راه‌آهن در شهرستان طبس است که دارای بزرگترین منطقه ریلی کشور بالغ بر هزار کیلومتر و 39 ایستگاه بوده و از بهترین تجهیزات ایمنی برخوردار است.
وی بیان کرد: در اشکال مختلف حمل و نقل، حمل و نقل ریلی به لحاظ مزایای مترتب بر آن از اهمیت بالایی برخوردار است که از مهمترین آن می‌توان به توسعه اقتصادی، افزایش ایمنی، صرفه جویی در مصرف سوخت، تسهیل دسترسی تولیدکنندگان به مواد خام، کالاهای واسطه‌ای و سایر با قیمت مناسب می‌توان اشاره کرد.
سرپرست اداره کل راه‌آهن شرق با اشاره به سهم 13 درصدی راه‌آهن طبس در تناژ بارگیری تصریح کرد: میانگین بارگیری از سال 84 تاکنون 25 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: محصولاتی از قبیل پنبه، گوگرد، نفت کوره، مازوت، قیر، بنزین، گازوئیل، کود شیمیایی، شمش، روغن، اسید و ماشین‌آلات بیشترین سبد محصولات ترانزیتی را به خود اختصاص داده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/184710/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم