پیام خراسان

آخرين مطالب

امیدواریم تا پایان دولت شاهد تحول در حوزه زیرساخت‌ها و ورزش همگانی باشیم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان جنوبی گفت: حدود 15 سال از تاسیس استان می‌گذرد و حوزه ورزش و زیرساخت‌های آن مثل سایر بخش‌ها عقب ماندگی‌های جدی دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان عصر چهارشنبه در نشست با روسای هیات‌های ورزشی استان خراسان جنوبی که سه ساعت و 30 دقیقه طول کشید اظهار داشت: با وجود همه محدودیت‌ها تخصیص اعتبارات ورزش استان سال گذشته 65 میلیون تومان بود اما امسال این تخصیص حدود 15 برابر شد که به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.
وی با اشاره به تخصیص 220 میلیون تومان به حوزه ورزش استان ادامه داد: هفته آینده نیز 2 برابر این مبلغ تخصیص داده می‌شود که باید براساس شاخص‌های معین عادلانه بین هیات‌ها توزیع شود.
استاندار خراسان جنوبی گفت: کشور با شرایط خاصی مواجه است و محدودیت‌ها مخصوص حوزه ورزش یا خراسان جنوبی نیست.
وی افزود: امسال یکی از سال‌هایی است که ریاضت بودجه‌ای داشتیم و با محدودیت‌ترین و انقباضی‌ترین بودجه عمرانی در کشور مواجه بودیم.
معتمدیان با بیان اینکه امسال سناریوهای مختلف برای تدوین بودجه در مجلس و دولت رد و بدل شد گفت: البته نباید دم از ناامیدی زد ولی هرچه جلو می‌رویم فشارها و محدودیت‌ها بیشتر می‌شود و به خاطر برخی شرایط دولت مجبور است به سختی امور را بگذراند تا کشور اداره شود.
وی با اشاره به آغاز تحریم‌ها از یک سال گذشته گفت: به مشکلات واقف هستیم ولی به معنای آن نیست که برنامه نداریم لذا نباید متوقف شویم زیرا راهکارهایی برای مدیریت این شرایط است.
وی با تاکید بر اینکه در شرایط کمبود بودجه مدیریت نقشی اصلی دارد افزود: امکانات و زیرساخت‌های ورزشی در بخش‌های مختلف استان وجود دارد که نیاز است جمع‌بندی از آن ظرف 10 روز آینده ارائه شود.
معتمدیان گفت: از این طریق و با شناخت ظرفیت‌های خالی می‌توانیم برای سالن‌های موجود مدیریت داشته باشیم.
وی با بیان اینکه نیازمند تحول در بخش زیرساخت ها و مدیریت ورزش هستیم گفت: علاوه بر منابع محدود استانی باید از ردیف های ملی از جمله اعتبارات فدراسیون‌ها و وزرات ورزش و جوانان نیز استفاده کنیم.
وی بیان کرد: زیبنده نیست که مرکز استان مسابقات لیگ کشتی آزاد را میزبانی کند ولی سالن مناسب نداشته باشیم.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید چند مورد از زیرساخت‌های عمومی که تقریبا همه رشته‌ها بتوانند از آن استفاده کنند را به عنوان مطالبه ملی رایزنی کنیم.
وی افزود: یکی از اولویت‌ها که باید به صورت جدی پیگیری شود اخذ اعتبارات ملی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام با درصد پیشرفت فیزیکی بالا است.
معتمدیان گفت: پنج میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به وزارت ورزش ابلاغ شده که حتما پیگیری و در بخش خودش هزینه می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بودجه گرفتنی نیست بلکه دادنی است افزود: اعتبارات استان محدود است لذا باید نگاه به سمت اعتبارات ملی باشد ولی حداکثر تلاش را انجام می‌دهیم تا از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه استفاده از ظرفیت خیران هم اقدامات خوبی انجام گرفته است ادامه داد: از این ظرفیت در بخش زیرساخت‌های ورزشی می‌توان استفاده کرد.
وی گفت: یکی از وظایف بخش حاکمیتی ایجاد زیرساخت‌های ورزش همگانی است تا بتوانیم به عنوان عاملی که در حوزه فردی و اجتماعی اثرگذار است، سرمایه گذاری کنیم.
معتمدیان تصریح کرد: با توجه به تهدیدات موجود در کشور و به خصوص استان مرزی خراسان جنوبی که در جوار بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است اگر برنامه برای جوانان نداشته باشیم حتما دچار مشکل می‌شویم.
وی با بیان اینکه برای استفاده از ظرفیت نهادهایی چون شورای مبارزه با مواد مخدر نیز در حوزه ورزش پیگیری می‌شود گفت: امیدواریم از این محل اعتباراتی برای کمک به ورزش استان جذب شود.
استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: از سردار مومنی نیز دعوت شده که در استان حضور پیدا کنند که کمک به ورزش یک اقدام بازدارنده و پیشگیرانه در راستای ماموریت‌های شورای مبارزه با مواد مخدر است و امیدواریم به نتیجه برسد.
وی با اشاره به درخواست هیات‌های ورزشی برای ساخت خوابگاه نیز گفت: باید بررسی شود که آیا این موضوع جزو سیاست‌های وزارتخانه است یا نه اما در کوتاه مدت می‌توان از ظرفیت‌های استانی استفاده کرد.
معتمدیان افزود: در خصوص مشکل زمین نیز به خصوص در شهر بیرجند مشکل داریم زیرا بخشی از اراضی در اختیار اوقاف و بخشی هم متعلق به بنیاد مستضعفان است که البته رایزنی‌هایی که برای ساخت درمانگاه بیمارستان و مدرسه و پروژه‌های ورزشی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: بخش‌هایی هم که در اختیار منابع طبیعی است اگر نیاز شود می‌توانیم الحاق کنیم تا برای زیرساخت‌های ورزشی مرکز استان استفاده شود.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به مناطق کمتر برخوردار توجه شود افزود: در شمال شهر بیرجند جمعیت قابل توجه‌ای ساکن هستند که امکانات محدود است لذا باید امکانات رفاهی ورزشی در این نقطه از شهر مورد توجه باشد.
وی ادامه داد: در روستاهای پرجمعیت و شهرستان‌های محروم و تازه تاسیس نیز باید ارتقای زیرساخت‌ها مد نظر باشد.
معتمدیان تنها راه برون رفت از محدودیت‌ها را استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان دانست و گفت: استفاده از خیران در کمک به هیات‌های ورزشی را هیات کشتی شروع کرده و نتیجه خوبی داده است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان نیز توانمند نیست اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی نیز توانمند نبوده لذا مشکلات دست به دست هم داده است.
استاندار خراسان جنوبی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دولتی که در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند را مورد تاکید قرار داد و گفت: هفته آینده تعدادی از معاونان وزیر صمت و مدیران شرکت‌های ایمیدرو و ایدرو به استان سفر می‌کنند که می‌توان از ظرفیت مالی آن‌ها در حوزه تیم‌داری استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ورود به این حوزه به دور از ناامیدی و با جدیت باید باشد تصریح کرد: 50 درصد هزینه‌های برگزاری لیگ کشتی را تقبل کرده‌ایم که در تعهدات پرداخت می‌شود.
معتمدیان با اشاره به نشاط ایجاد شده در زمان برگزاری مسابقات لیگ کشتی به میزبانی خراسان جنوبی ادامه داد: همین که برای اولین بار یک تیم از خراسان جنوبی روی آنتن رسانه ملی رفته و موفقیت‌هایی نیز داشته است در کل کشور رصد شده و بازخورد خوبی هم در پی داشت.
وی با بیان اینکه در جریان برگزاری این مسابقات، استان چندین بار روی خط آنتن سراسری رفت اضافه کرد: این مهم نشاط اجتماعی، همگرایی و وحدت را به دنبال داشت که تمام مردم آن را دنبال می‌کردند.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این موضوع باید ادامه داشته باشد و در حد توان هم کمک می‌کنیم لذا انتظار داریم که هیات‌ها از حالت انفعال خارج شده و منتظر نباشند که بخش دولتی برای حل مشکلات ورود پیدا کند.
وی بر مطالبه‌گری جدی در این زمینه تاکید کرد و ادامه داد: مردم خراسان جنوبی بسیار قانع هستند لذا مدیران باید با روحیه مطالبه‌گری و تعامل به دنبال رفع مشکلات باشند.
معتمدیان با اشاره به دیدارهای متعدد با روسای فدراسیون‌ها گفت: باید رایزنی کرده تا این افراد در استان حضور پیدا کنند و مدیرت کلان استان نیز آمادگی همکاری دارد.
وی ادامه داد: برای برگزاری مسابقات کشتی حتی استان‌های قدرتمند هم اعلام آمادگی نکردند اما خراسان جنوبی با وجود همه مشکلات میزبانی را به عهده گرفت که حاصل تلاش خستگی‌ناپذیر بود.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در شرایطی که بودجه کم است باید مدیریت کرد که برای اولین بار مدیر جوان بومی برای ورزش استان انتخاب شده تا با شناخت به وضعیت فعلی کمک کند.
وی با بیان اینکه وضعیت گزارش شده از ورزش استان خوشایند نیست گفت: البته مشکلات قابل حل که نیاز به تمرکز و وقت بیشتری دارد که به طور قطع با فشار به وزارت ورزش و جوانان دنبال می‌شود.
معتمدیان اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت شاهد تحول در حوزه زیرساخت‌ها و ورزش همگانی استان شاهد باشیم.
وی یادآور شد: قبل از دولت یازدهم تقریبا 10 درصد ورزش همگانی کشور رایج بود که در چند سال اخیر به 22 درصد ارتقا یافته است.
بالا بودن هزینه حمل و نقل در اعزام ورزشکاران به مسابقات، نبود خوابگاه در استان برای میزبانی از مسابقات کشوری و کمبود منابع مالی هیات‌های ورزشی از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط روسای هیات‌های ورزشی استان بود.
پرداخت تسهیلات کم‌بهره به ورزشکاران برای خرید تجهیزات ورزشی برخی رشته‌ها از جمله دوچرخه‌سواری، اسکی، تیراندازی و... توجه به ورزش همگانی، استفاده درست از زیرساخت‌های موجود و سالن‌های ورزشی و تثبیت مدیریت ورزش استان حداقل برای 2 تا سه سال نیز از پیشنهادها و درخواست‌های مطرح شده در این نشست بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/185716/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟

«کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند

داورزن خراسان رضوی هزار و 700 نفر شتر دارد

20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

254 معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند

خراسان رضوی بیش از 9 هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

مردم خراسان رضوی سال گذشته 136 میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

بسته‌های ویژه مادران باردار به 825 هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد

بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ویدئوی دیگری از باران‌های رگباری امروز بیرجند

راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!

فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است

ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد

(ویدئو) زورخانه پهلوان رستم؛ بنایی کهن در تاریخ شهر مشهد

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد

کشف بیش از 20 هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی

علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟

67 درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است

خون شریک 2 + فیلم

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

آزمون دوباره از 135 کنکوری جامانده «زیرکوه»!

امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب

دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان

دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه

این بار کسی جیمی‌جامپ را بغل نکرد | دستگیری جیمی جامپ در بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک

رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی

فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد

جشنواره‌ای با عطر و بوی گل محمدی

پیش بینی بارش‌های رگباری در سطح شهرستان بردسکن تا پایان هفته

(ویدئو) ثبت رقص و حرکات پروتئین-لیپید برای اولین بار

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان دستگیر شد

فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(7 اردیبهشت 1403)

فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود