پیام خراسان

آخرين مطالب

فلاحتی:

جهاد دانشگاهی محصول عینی از رشد علم کشور را ارائه داده است علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این نهاد، محصول عینی از رشد علم در کشور ارائه داده است، گفت: در راستای کمک به فعالیت‌های جهاددانشگاهی از توان مجلس بهره می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، فرهاد فلاحتی، شب گذشته 11 آبان جاری در دیدار با هیئت رئیسه جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: افقی که برای جهاددانشگاهی دیده می‌شود، بسیار گسترده است.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی بخش عمده‌ای از مشکلات کشور را می‌تواند حل کند، افزود: اگر تنها در حوزه گیاهان دارویی کار کنیم و بسته کاملی را مدیریت کنیم، بخش عمده‌ای از اشتغال استان حل خواهد شد.
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر برندسازی محصولاتی چون زعفران و زرشک، تصریح کرد: این امر نیاز به چرخه‌ای از روابط بین فرد خلاق و ایده‌پرداز و مسئولان دارد.
وی با بیان اینکه باید طعم خدمات جهاددانشگاهی را به مردم چشاند، افزود: باید از فعالیت‌های جهاددانشگاهی حمایت‌ جدی صورت گیرد.
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند آگاه‌سازی جامعه نسبت به فعالیت‌های جهاددانشگاهی هستیم، تصریح کرد: جهاددانشگاهی برای ادامه حرکت فزاینده خود نیاز به حمایت مسئولان و مجلس دارد.
فلاحتی با اشاره به اینکه این نهاد، محصول عینی از رشد علم در کشور ارائه داده است، افزود: در راستای کمک به فعالیت‌های جهاددانشگاهی از توان مجلس بهره می‌گیریم.
آمادگی جهاددانشگاهی در معرفی پتانسیل‌های استان

جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار کرد: نمایندگان مجلس افرادی امین در پیگیری نیازهای منطقه‌ای هستند.
وی با بیان اینکه باور جهاددانشگاهی این است که نمایندگان مجلس در استان خراسان جنوبی بسیار فعال و موثر عمل نموده‌­اند.
وی افزود: جهاددانشگاهی در پژوهش­های کاربردی و آموزش و فرهنگ فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به افتتاح جهادانشگاهی قاینات، تصریح کرد: این مرکز با حمایت نماینده قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و سایر مسئولین افتتاح شد و اکنون فعالیت اثربخشی دارد.
صادقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک سیستم یکپارچه و توانمند در سطح ملی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد، اظهار کرد: این نهاد در عرصه‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی آماده هرگونه کمک و خدمت به منطقه است.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به بحث راه‌آهن و جاده بیرجند ـ قاین که با پیگیری نمایندگان رونق گرفت، افزود: نمایندگان در راستای فعال‌سازی گمرک و رسیدگی به حوزه درمان و پزشکی پیگیری‌های جدی انجام داده‌اند.
صادقی ادامه داد: همچنین در بخش صنعت و معدن و توریستی تحولی اتفاق افتاده است و آینده روشنی در بحث گردشگری شکل خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حوزه معرفی زرشک و زعفران در منطقه قائنات تکاپو بیشتر شده است، اظهار کرد: در این خصوص و با نگاه کاربردی به علم و پژوهش فعالیت‌های جهاددانشگاهی پیگیری می‌شود.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: آمادگی داریم به عنوان سازمانی که ارتباطی گسترده‌ با جامعه علمی و سایر بخش‌های اجتماع دارد در راستای معرفی پتانسیل‌های استان در کنار نمایندگان فعالیت کنیم.
نیازمند ساماندهی گیاهان دارویی هستیم

محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: محصولات استراتژیک بزرگترین اشتغال را در استان به خود اختصاص داده است، اما هنوز در حوزه این محصولات مشکلات عدیده‌ای داریم.
وی با بیان اینکه نیازمند ساماندهی گیاهان دارویی هستیم تا سود واقعی به تولیدکننده برسد، افزود: در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی بهره‌برداران محصولات استراتژیک را شناسایی کرده‌ایم.
مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه نیازمند تدوین بودجه ویژه محصولات استراتژیک استان هستیم، تصریح کرد: زمینه‌ها در خراسان جنوبی آماده است و نیازمند اعتبار هستیم.
پویان ادامه داد: اگر معضلات این بخش حل شود، به اقتصاد خانوارهای استان بسیار کمک خواهد شد.
جهاددانشگاهی؛ سکان‌دار فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها
حمید مرادی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا در ساختار دانشجویی شکل گرفته و منبع رسانه‌های بین‌المللی است، تصریح کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) و سازمان دانشجویان نیز از بخش‌های مؤثرجهاددانشگاهی در حوزه فرهنگی هستند.
وی افزود: مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران(ایسپا) وابسته به جهاد دانشگاهی با برخورداری از طیف وسیعی از استادان و محققان مجرب دانشگاهی و نیز مشارکت گروهی از پرسشگران کارآزموده، تاکنون بیش از یک‌هزار طرح مطالعاتی را در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی به اجرا در آورده است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاددانشگاهی سکان‌دار فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: در برگزاری جشنواره ملی شعر ابن حسام نیازمند کمک هستیم تا بتوانیم ابن حسام را به برند فرهنگی استان تبدیل کنیم.
مرادی خواستار تخصیص بودجه‌ای برای برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی که توسط این نهاد در سطح ملی برگزار می‌شود، شد.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های آینده این معاونت در جهاددانشگاهی، ایجاد فرهنگسرای بزرگمهر در قاین است که در این زمینه نیازمند همکاری و همراهی مسئولین هستیم.
تاکید بر استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی در کشور
علی محمدی، مدیر حراست جهاددانشگاهی استان نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که از توان جهاددانشگاهی در قسمت‌های مختلف کشور استفاده شود.
وی با اشاره به تاکید مرکز علمی کاربردی بر مهارت‌آموزی، افزود: برنامه توسعه کشور این است که 39 درصد دانشجویان کشور باید مهارتی باشند که اکنون این میزان 10 درصد است.جهاددانشگاهی همواره در این زمینه پیشگام بوده است.
مجتبی ابراهیمی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از شاخص‌ترین اقدامات در بحث توسعه‌ای در سال‌های اخیر، دایر شدن مرکز جهادانشگاهی قاین بود.
وی از همکاری نمایندگان در راه‌اندازی این مرکز تشکر کرد و ادامه داد: امیدواریم در این مرکز فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی با همکاری مسئولان سرعت گرفته و فعالیت‌های این نهاد بیشتر معرفی شود.
ذخیره‌سازی حدود 500 نمونه در بانک خون بندناف رویان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی
ملیحه بهنامیان، مسئول بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی نیز با اشاره به ذخیره سازی حدود 500 نمونه در بانک خون بندناف جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، تصریح کرد: بانک خون بندناف، شرایطی را فراهم می‌کند تا سلول‌های بنیادی موجود در خون بندناف تحت شرایط خاصی جمع آوری شده و در بانکی ذخیره شود تا اگر زمانی به سلول‌های بنیادی برای پیوند نیاز داشتیم، این منبع ارزشمند به راحتی در دسترس باشد و بتوان برای پیوند از آن استفاده کرد.
انتهای پیام



لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/186152/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یگان تکاوری 123 هنگ مرزی درمیان ناجی بیمار کهنسال

پیش‌بینی بارندگی در برخی مناطق خراسان جنوبی

قتل مادر در تهران؛ دستگیری در مشهد!

کشف 7000 لیتر سوخت قاچاق در بیرجند

بارندگی‌های اخیر، خشکسالی خراسان جنوبی را جبران نمی‌کند

مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیاندیشند

مسئولان برای رفع مشکلات سفر حج تدبیری بیندیشند

​​​​​​​«همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» برگزار شد

بدهی 31 هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد

نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

دستگیری 23 سارق و مالخر در چناران

بیش از 2 هزار اثر تاریخی در خراسان رضوی ثبت ملی شد

مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس

شوق زندگی با تسهیل فرزند خواندگی

42 دستورکار برای حفاظت و مرمت از میراث خراسان رضوی

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد

پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه

42 دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی

اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت

رئیس دادگستری خراسان رضوی، معاون اول قوه قضاییه شد

استاندار خراسان‌ شمالی: راه‌و‌شهرسازی پیگیر جذب اعتبار جاده بجنورد ـ جنگل باشد

صدور پایان کار یک‌هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

کشف بیش از 17 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سرایان

انهدام باند سارقان در بیرجند

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح، خلع سلاح شده است

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد

اختصاص 150 هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن در بردسکن مستلزم مشارکت متقاضیان

اسرائیل دو بار در روز‌های اخیر، حمله به ایران را متوقف کرد

امضای قرارداد خرید بیش از 450 دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد

چالش «جنایت» با چاشنی انکار

صدور پایان کار 1000 واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات

ایجاد 4235 فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی

ایجاد چهار هزار و 235 فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی

پیش بینی بارندگی در نیمه شرقی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی

معاون رییس جمهور: دشمن در مقابل توان نیروهای مسلح ،خلع سلاح شده است

مطالبه 30 همتی شهرداری مشهد از دولت

امدادرسانی هلال احمر به 2 طبیعت گرد گرفتار شده در باجگیران

طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود

نشست ادواری شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در مشهد+ عکس

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی