پیام خراسان

آخرين مطالب

اختصاص اعتبار به حوزه راه خراسان جنوبی بی‌نظیر است سياسي

اختصاص اعتبار به حوزه راه خراسان جنوبی بی‌نظیر است
  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: امسال یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای 14 پروژه به طول 388 کیلومتر به حوزه راه و راه آهن استان اختصاص یافت که در تاریخ استان بی‌نظیر است.

مهدی جعفری روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور حجت‌ الاسلام سید احمد مرتضوی‌ مقدم رئیس دیوان عالی کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه مدت زمان اجرای این پروژه‌ها سه سال پیش بینی شده است افزود: از ابتدای امسال 6 پروژه باند دوم به مبلغ 264 میلیارد تومان در استان آغاز شده است.
وی گفت: در حال حاضر نیز هشت پروژه به طول 171 کیلومتر و مبلغ 500 میلیارد تومان در حال مناقصه یا تهیه طرح است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان در مسیر راه‌های ترانزیتی قرار دارد لذا توسعه ریلی در اولویت نخست است چرا که طولانی بودن راه‌ها سبب خستگی رانندگان و در پی آن وقوع تصادفات ناگوار می‌شود.
وی بر لزوم توسعه باندهای دوم استان و تاثیر آن در کاهش تلفات جاده‌ای تاکید کرد و گفت: تلفات جاده‌ای در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه باندهای دوم استان شده و در پنج سال اخیر 342 کیلومتر به طول باندهای دوم افزوده شده که نشان از رشد 129 درصدی است.
وی گفت: همچنین اردیبهشت ماه گذشته 124 کیلومتر باند دوم در استان افتتاح شد اکنون نیز 70 کیلومتر آسفالت شده و 130 کیلومتر آماده آسفالت است که در صورت تکمیل تحول خوبی در راه‌ها ایجاد خواهد شد.
جعفری عنوان کرد: در سال جاری با توجه به پیگیری‌های استاندار و سفر دکتر نوبخت به استان اعتبارات ملی راه‌های استان افزایش چشمگیری داشت و از 60 میلیارد تومان سال قبل به سه برابر افزایش معادل 170 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی یادآور شد: در بخش راه‌آهن در مجموع از 852 کیلومتر برنامه 360 کیلومتر در محور بافق - مشهد در حال بهره‌برداری است که 2 پروژه مهم راه آهن بیرجند - یونسی و راه آهن آنتنی فردوس به طول 100 کیلومتر نیز در استان آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال پروژه‌های زیادی در استان آغاز شده است از جمله 2 پروژه راه آهن به طول 130 کیلومتر و اعتبار 190 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: پروژه‌ای که سال‌ اخیر در حد یک میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه آن تخصیص یافته بود و امسال سه میلیارد تومان اعتبار برای اجرا داشت به 25 میلیارد تومان تخصیص اعتبار رسید که 20 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه خراسان جنوبی است.
جعفری با اشاره به بخش مسکن گفت: به عنوان چهارمین استان، مسکن مهر اردیبهشت امسال به پایان رسید که تنها 35 واحد با پیشرفت 90 درصد در حال اتمام است.
وی اضافه کرد: در راستای طرح اقدام ملی در سرفصل‌های مختلف برای مسکن برنامه ریزی شده است همچنین اجرای پروژه‌های مشارکتی در سه شهر بیرجند، قاین و طبس از دیگر برنامه‌هاست.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای این پروژه‌ها محدودیت زمین وجود ندارد اظهار داشت: هر سرمایه‌گذار اعلام آمادگی کند ما نیز آماده هستیم تا پروژه‌ها را به صورت مشارکتی انجام دهیم.
وی عنوان کرد: در طرح‌های مشارکتی برنامه داریم با توجه به توان مردم، زمین را به صورت رایگان و 99 ساله واگذار کنیم.
جعفری به امضای تفاهم نامه با ارتش و سپاه درخصوص ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: در این زمینه 500 نفر از همکاران ارتش ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز درخصوص احداث 50 هزار واحد مسکونی در کشور اقدام کرده که سهم استان یک هزار واحد است و قسمتی از اراضی توسط راه و شهرسازی تامین خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: از امروز سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی در استان آغاز شد که سهم استان 2 هزار و 449 واحد برای عموم مردم است و طی 2 سال در استان چهار هزار و 500 واحد برنامه ریزی شده که یک هزار و 382 واحد مربوط به مرکز استان خواهد بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم گفت: یکی از چالش‌های حوزه منابع طبیعی و محیط زیست، تخریب خاک و بیابان زدایی است که بارش‌های شدید و رگباری سبب وقوع سیلاب در استان می‌شود.
علیرضا نصرآبادی افزود: تخریب سرزمین و فرسایش خاک در استان سالانه بیش از 14 تن در هکتار است که از نرم کشوری بالاتر است.
وی با اشاره به وجود 28 کانون فرسایش بادی در شهرستان‌های استان به ویژه مناطق مرزی اظهار داشت: مجاورت با دو کویر بزرگ مرکزی و لوت و بادهای 120 تا 180 روزه سیستان مشکلات زیادی برای استان ایجاد کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تاکید کرد: سالانه 70 میلیون مترمکعب بارندگی و سیلاب در حوزه‌های آبخیزداری اجرا شده در استان مهار می‌شود که پارسال بین هشت تا 67 میلیون مترمکعب در 2 هزار و 300 سازه استان مهار شد.
وی با اشاره به اجرای طرح آبخیزداری و آبخوان داری از محل صندوق توسعه ملی تصریح کرد: پارسال مجوز برداشت 200 میلیون دلار از این محل برای اجرای طرح‌ها اختصاص یافت که سهمیه استان 16 میلیارد تومان بود و از این محل چهار طرح در قالب 24 پروژه و 103 سازه در 11 شهرستان اجرا شد.
نصرآبادی سهم امسال استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی را 31 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این طریق چهار طرح در قالب 27 پروزه و 85 سازه در 11 شهرستان در حال اجرا است.
وی عنوان کرد: با اجرای این طرح‌ها 80 روستا و آبادی، 116 منبع آبی و 20 هزار خانوار از مزایای آن بهره‌مند و ظرفیت آبگیری طرح‌های آبخیزداری نیز 1.5 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال 73 میلیارد و 300 میلیون تومان برای مقابله با بیابان زایی اختصاص یافت گفت: از این میزان 40 میلیارد تومان در مسجد شکر طبس و 33 میلیارد تومان دیگر برای بیابان زدایی در سطح استان هزینه خواهد شد.
وی به چشم‌انداز بخش جنگل در افق 1404 اشاره کرد و گفت: در این چشم‌انداز به دنبال این هستیم که سطح جنگل‌های استان را از 637 هزار هکتار به 1.5 میلیون هکتار برسانیم.
برچسب‌ها
جلسه شورای اداری خراسان جنوبی بیابانزدایی حمل و نقل

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/187552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پهن‌شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

جذب 49 درصدی تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی

ماجرای گروگانگیری خون‌بار در سبزوار

برپایی 1064 شعبه اخذ رأی در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات

دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین

ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

موضوع خودرو‌های لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات تتلو برگزار شد

قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار

خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد

بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان

کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

خوشحالی مردم از آبرسانی به 7روستای قلندرآباد فریمان

افتتاح مدرسه 6 کلاسه در شهر نشتیفان خواف

«نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

مصرف آب مشهد هفت هزار و 150 لیتر بر ثانیه است

اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد

5 رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد

مشارکت 43 درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

قدردانی از 87 فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی

رقابت 2 نامزد مجلس برای یک سهمیه باقیمانده در مشهد و کلات

مجوز اولین رشته تخصصی دندانپزشکی در بیرجند صادر شد

اطفای حریق منزل مسکونی در بولوار شهیدچراغچی مشهد

صرفه جویی 1200 مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند

ساخت 25 کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند

پاکسازی ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک

«آقای قاضی» به شبکه دو می آید

سومین جلسه دادگاه پسران معاون سابق قوه‌قضائیه برگزار شد/ خودروهای مازراتی، پورشه و بنز متعلق به چه کسی بود؟

رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور

آفت واردات بر بار برنج مازندران

غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود

افزوده شدن6 کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف

عکس| تصویر رضا قوچان نژاد در کنار پسرش

نظارت هوشمندانه بر فرایندهای پایش تخلفات ساختمانی در مشهد

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

زندگی دوباره 4 بیمار با اهدای عضو در مشهد

مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد

دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان

سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

عامل درگیری و قدرت‌نمایی با سلاح تقلبی در بجنورد دستگیر شد

میلیاردر زاغه‌نشین در بجنورد!

کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود

روز جهانی کتاب World Book Day + پوستر و شعار 2024