پیام خراسان

آخرين مطالب

هزار میلیارد تومان در مرحله اول برای پدیده خط اعتباری برقرار می‌شود/بررسی پیشنهادات مربوط به «پدیده» در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: طبق توافق با وزیر اقتصاد در مرحله اول 600 تا هزار میلیارد تومان برای پدیده خط اعتباری برقرار می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست خبری ستاد تدبیر که با موضوع پدیده در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: پدیده یک شرکتی بوده که در زمینه‌های گردشگری، ساختمانی و خدماتی فعالیت داشته و بر اساس اقداماتی که انجام داده مشکلاتی پدید آورده که دستگاه قضایی در مقطعی به آن ورود پیدا کرده است.
وی افزود: با پیش بینی‌هایی که در زمان استاندار سابق صورت گرفته بود، با همکاری دستگاه قضا، ستاد تدبیر برای تعیین تکلیف وضعیت و اداره شرکت پدیده تشکیل می‌شود و در آن دوران با همت وزارت کشور، همکاری همه دستگاه‌های مسئول در استان اقدامات بسیار خوبی برای حفظ منافع سهام داران شکل می‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 500 میلیارد تومان کنسرسیوم بانکی پرداخت شد تا پروژه‌های پدیده متوقف نشود، ادامه داد: ضمن حل مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی پیرامون سهام داران، در سطح ملی مجوزهای لازم قانونی برای تعدادی از پروژه‌های پدیده از جمله هتل 32 طبقه و اماکن مسکونی مجددا صادر شد.
رزم‌حسینی تصریح کرد: در این مدت اتاق مبادلات سهام OTC (over-the-counter ) راه اندازی و حسابرسی مجموعه شرکت‌های پدیده انجام شد.
وی با بیان اینکه بعد از قبول مسئولیت در خراسان رضوی توسط اینجانب اولین موضوعی که در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت شرکت پدیده بود، تاکید کرد: اولین جمع بندی ما در ستاد تدبیر این بود که از دستگاه قضایی خواستیم وضعیت سهام و حکم دادگاه این شرکت تعیین تکلیف شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مکاتبات سازنده‌ای در سطح ملی انجام شده است، خاطرنشان کرد: به عنوان رویکرد ستاد تدبیر، افرادی که سهام این شرکت را به منظور آبادانی پروژه هایش خریده‌اند باید حفظ کنیم؛ این سهام داران ریسک کرده اند و جا دارد از آن‌ها تشکر کنیم، نگاه ستاد تدبیر و دولت این بود که حقوق سهام داران را مد نظر داشته باشیم.
رزم‌حسینی عنوان کرد: قبل از حکم دادگاه بیش از 15 جلسه در قالب ستاد تدبیر برگزار شد، مدیران وقت این مجموعه اداره شرکت را به خوبی دنبال و سعی کرده اند پروژه‌ها متوقف نشود، همچنین دولت هم برای حفظ حقوق سهام داران تلاش‌های خوبی کرد.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون شرکت پدیده به مرحله‌ای رسیده که آماده برگزاری مجمع عمومی است، گفت: این کار بزرگی است، جا دارد از سرپرست شرکت پدیده، مردم و سهامداران تشکر کنم، تاکنون با تعدادی از سهامداران ملاقات کرده ام و از تحمل و صبر آنها تقدیر می‌کنیم.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بعد از انتخاب عنوان سرپرست شرکت پدیده، خواسته‌های ایشان از دولت مطرح شد و من تقاضایی از آقای رئیس جمهور داشتم که بلافاصله جلسه شورای امنیت کشور برگزار شد و خوشبختانه خواسته‌های سرپرست شرکت پدیده تصویب و منتهی به جلسه امروز و اطلاع رسانی پیرامون اقدامات لازم شد، این پیشنهادات برای تایید نهایی در اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا مطرح خواهد شد.
رزم‌حسینی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه استان بابت پیگیری اقدامات شرکت پدیده، تاکید کرد: مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی به صورت تمام قد از پدیده حمایت خواهد کرد، وظیفه خود می‌دانیم برای ارتقای شاخص‌های این شرکت تلاش کنیم.
وی یادآور شد: از روز اول شروع کار گفته ایم برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم، امروز تمام ارکان خراسان رضوی برای استقبال از سرمایه گذاران همدل و همراه هستند و تنها استانی در کشور هستیم که در آن ریاست دادگستری استان و شهرستان ها، سرمایه گذاران و ائمه جمعه استان پای موافقت نامه‌های سرمایه گذاری امضا کرده اند.
استاندار خراسان رضوی با تقدیر از ائمه جمعه استان برای حمایت از مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی افزود: رقم موافت نامه‌های سرمایه گذاری در چهارچوب قرارداد‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان هم اکنون به 128 هزار میلیارد تومان رسیده که معادل یک چهارم بودجه کل کشور است، از طرفی در قالب این طرح تضمین سرمایه گذاری از سوی دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.
رزم حسینی با بیان اینکه امنیت ملی و ثبات سیاسی کشور به قدرت اقتصادی گره خورده است، تاکید کرد: ریاست جمهوری و روسای قوا به این مهم تاکید دارند همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که کارآفرینان رزمنده اقتصادی هستند.
وی تبیین کرد: رسانه‌ها در این مدت هیچ حاشیه‌ای برای استان به وجود نیاورده اند، این استان در حوزه‌های مختلف فعال است و کم حاشیه ترین مسائل را دارد و فضایش اقتصادی و فرهنگی است، در حوزه سیاسی همه گروه‌های سیاسی مجوز دار فعال هستند و آزادی عمل در این استان وجود دارد و هر شخصیتی و حزبی که مجوز قانونی دارد می‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد و ما برای انتخابات پرشکوه در استان آماده می‌شویم.
استاندار خراسان رضوی در خصوص حمایت‌های دولت برای احیای شرکت پدیده گفت: طبق توافق با وزیر اقتصاد در مرحله اول 600 تا هزار میلیارد تومان برای پدیده خط اعتباری برقرار خواهد شد.
رزم‌حسینی در پایان تاکید کرد که هیچ گونه اعمال نظر و سلیقه در شرکت پدیده نداشته‌ایم و فقط از این شرکت حمایت می‌کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/187704/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود

کشف محموله سنگین شیشه و هروئین از یکدستگاه تریلی در هنگ تایباد

درخشش استقلالی سابق این بار در دربی کوچک

پسربچه 7ساله در آب‌های سطحی روستای ازمیغان طبس غرق شد

تصادف مرگبار 2 سواری با تریلر در جاده مشهد - تربت حیدریه

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

پیروزی پیکان سبزوار مقابل هوانیروز اصفهان

کشف بیش از 2 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

ویسی: دو بار فولاد بیمار را به من دادند

یک کشته و 4 مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه

عفو و بخشودگی 3 محکوم تعزیراتی خراسان جنوبی از سوی رهبر انقلاب

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

علم الهدی : اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ + فیلم

10 بار حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان سرمربی؛ آنچلوتی به رکورد گواردیولا رسید

ژست های ژورنالی علیرضا نیکبخت واحدی کنار زمین فوتبال (عکس)

کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد

کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین/عکس

این باکتری‌ها به خون انسان تشنه هستند

تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی

کاهش بار ترافیکی میدان آزادی با تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام

تسهیل امر زیارت تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»

اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

بهره مندی 474 هزار نفر از خدمات بیمارستان علامه بهلول گنابادی شهرستان گناباد

پیش بینی افزایش 5 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در خراسان رضوی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است/ باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید

علم الهدی : در هر شهر ایران، مردم به قدری که از خدمات شهرداری ها برخوردار هستند، از خدمات هیچ اداره و سازمانی استفاده نمی‌کنند

عفو رهبری برای تعدادی از محکومان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی

حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت

ایجاد 13 هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

رقابت 270 چوخه کار در مسابقات کشتی شیروان

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور

مبارزه با جوندگان شهری با راهکار‌های جدید شهرداری مشهد

انسداد مرزها در استان خراسان رضوی