معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد؛
فعالیت 180 ایده در خراسان رضوی به کمک بخش خصوصی و دانشگاهها
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در طول این سالها حدود 180 ایده در سطح استان به کمک بخش خصوصی و دانشگاهها در حال فعالیت است.
محمدامین بابایی در نشستی به مناسبت آغاز هفته جهانی "کارآفرینی شتابدهنده" که در دانشگاه شهید منتظری برگزار شد، در خصوص نقش کارآفرینان در رشد و توسعه اقتصادی، اظهار کرد: عمدهترین مشکل برای دانشجویان فارغالتحصیل، بیکاری است. دانشجویان هدف، علایق و تخصص خود را نمیدانند. دانشجویان برای کسب موفقیت قبل از ورود به دانشگاه هدف باید برنامهریزی کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند.
وی افزود: از سال 84 وزرات کار و تعاون، رویکرد و نگرش خود را به سمت نیاز کشور یعنی اشتغال برد، سپس تغییراتی را در چارت سازمانی خود ایجاد کرد و تنها وزراتخانهایست که معاونت کارآفرینی اشتغال را راهاندازی کرده است. در ادامه پیگیریهای انجام شده دانشکده کارآفرینی تهران، دانشگاه آزاد قزوین، سیستان و بلوچستان، سمنان و همچنین مراکز مشاورهای برای ایجاد کسب و کار برای دانشجویان راهاندازی شد.
معاونت اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: از سال97 جوانان توانستند ایده بدهند و ایدههای خود را تجاریسازی کنند. در راستای آن شتابدهندهها ایجاد شدند. در طول این سالها حدود 180 ایده در سطح استان به کمک بخش خصوصی و دانشگاهها در حال فعالیت است.
کارآفرین باید با کمترین هزینه خود را به دنیا معرفی کند
در ادامه این نشست، حاتم مهجوری، مشاوره رسانهای، تبلیغات و برندینگ در خصوص تاثیر رسانهها در معرفی استارتآپ، اظهار کرد: از سال 89 با اصطلاح استارتآپ آشنا شدهایم. کسی که کارآفرینی میکند، هزینههای زیادی از لحاظ مالی و زمانی صرف میکند تا بتواند به نقطه آغازین در فعالیت تجاری خود برسد. کسانی وجود دارند که بعد از گذراندن مراحل کارآفرینی و تجاریکردن کار خود با وجود بهترین امکانات و ایده ولی هنوز شناخته نشدهاند.
وی افزود: متاسفانه مدیران کسبوکار همزمان با آمادهکردن زیرساختهای فعالیت خود نیمنگاهی به حوزه اجتماع نمیاندازند. کسبوکار باید در محیط اجتماعی شکل بگیرد.
مشاوره رسانهای، تبلیغات و برندینگ، ادامه داد: کارآفرین بعد از ارائه ایده و تجاریسازی کار خود برای ورود به جامعه دچار مشکل میشود. او باید برای جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه در محیط اجتماعی تلاش کند تا کار با سرعت بیشتری پیش رود. او برای شناختهشدن نیاز به رسانه دارد.
مهجوری گفت: رسانه به این معنی است که هر ابزاری بتواند برای انتقال پیام از آن کمک بگیرد. رسانهها مانند رادیو، تلویزیون، فضایمجازی و ... هستند و اثرگذاری آنها متفاوت است. مدیر کسبوکار باید این ابزار را بشناسد و راه استفاده از آن را بداند. علت استفاده از رسانه برای این است که کارآفرین با کمترین هزینه در زمان و پول بتواند خود را به دنیا معرفی کند.
کارآفرین میتواند دنیا را تغییر دهد
در بخش دیگری از این نشست، مصطفی پورعلی بنیانگذار و مشاور کسب و کار اینترنتی، در خصوص گونههای مختلف کارآفرینی، اظهارکرد: کارآفرینی گونههای مختلفی دارد که شامل کارآفرینی کسبوکار کوچک، استارتآپ گسترشپذیر، استارتآپ خریدنی، استارتآپ بزرگ، کارآفرینی شرکت بزرگ و کارآفرین اجتماع است.
وی افزود: کارآفرینان کار را با چشمانداز و ذهنیت خود میسازند و قصد دارند دنیا را تغییر دهند. آنان برای این تغییر نیاز به زمان دارند. استارتآپ در واقع یک سازمان موقت و دارای ساختار است که با اشکال متفاوتی ایجاد میشوند که شامل قابل تکرار با حفظ منابع اولیه و جستجوگر است.
بنیانگذار و مشاور کسب و کار اینترنتی، ادامه داد: استارتآپ شرکتی است که ساخته شده و در حال رشد است و نهادیست که انسان برای خلق محصول یا خدمتی نو در شرایط عدم قطعیت بسیار ساخته است. استارتآپ باید دارای ارزش باشد و مردم بابت این ارزش هزینه پرداخت میکنند.
پورعلی ادامه داد: همه استارتآپها قابل گسترش نیستند، زیرا شما نمیدانید در این کسبوکار چه اتفاقی میافتد. کارآفرین در طول زمان متوجه درآمد خود میشود. اجزاء استارتآپها شامل دانشگاهها و مراکز آموزشی، سرمایهگذاران، شرکتهای بزرگ، دولت و سازمانهای وابسته، مشاوران، مراکز نوآوری و رشد شتابدهنده است.
وی تصریح کرد: استارتآپ برای تبدیلشدن به یک شرکت ابتدا به مسألهای نیاز دارد که با راهحل همخوانی داشته باشد و همچنین محصول با بازار یکی باشد و سپس آن را گسترش دهد.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵:۱۲
-
۳۷ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/188388/