مدیرکل روابطعمومی وزارت نیرو:
بایداز فرصتها استفاده کنیم تا اعتماد مردم برگردانده شود
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو گفت: ما باید بدانیم چگونه از فرصتها استفاده کنیم تا اعتماد مردم برگردانده شود. ما نیز میتوانیم با اتکاء به نیروی داخل کشور را به توسعه برسانیم.
صدیقه ببران، ظهر امروز در آیین رونمایی از «راهنمای اجرای مانور آموزشی سیلاب در مدارس کشور» در سالن همایشات سازمان آب منطقهای استان خراسان رضوی بیان کرد: مسئله مهم این است که ما چه مقدار میتوانیم مدیریت بهینه را برای آبی که در دستمان است، انجام دهیم. نحوه مدیریت آب از دیگر شاخصهای مهم توسعه در کشورهای دیگر است.
وی گفت: بحث تغییر اقلیم و گرمایش زمین یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در سطح جهان است. سالی که گذشت، شروعش همراه با سیلابهای مخرب بود؛ شاید اگر مدیریت در حوزهی سیلاب یا گسترش اطلاعات بهتر بود، صدمات در این حد نمیبود.
مدیرکل روابطعمومی وزارت نیرو افزود: ما باید ببینیم که آب هماکنون موجود است و نباید یادمان برود که چگونه فعالیتمان را ادامه دهیم. من فکر میکنم باید یک آسیبشناسی در این زمینه انجام دهیم تا ببینیم چه کرده و چه نکردهایم. اخیراً کنفرانسی در خوزستان برگزار شد، ولی متاسفانه در زمینه کارهایی که باید انجام دهیم، بسیار عقب هستیم.
ببران ادامه داد: علیرغم تمامی اتفاقات افتاده، به هیچ وجه بخش روابطعمومی و اطلاعرسانی نباید از نظر خارج شود و باید با جدیت بیشتری ورود پیدا کنیم. گزارشهای کار باید حتماً با رویکرد جدید و فصلی باشد تا تغییرات مشاهده شود و اثربخشی آن را ببینیم.
وی بیان کرد: طرح پویش الف-ب ایران طی 6 هفته گذشته در حال انجام است. در این طرح یک تغییر ماهوی انجام شده است. در همین مدت دکتر اردکانیان گزارش آن را برای رئیس جمهور فرستادند. ایشان بسیار راضی بودند و گفتند همه گزارشها باید اینگونه باشد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو عنوان کرد: در فضای ناامیدیای که مردم در آن هستند، مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند باید دست روی زانوی خود بگذاریم و بلند شویم تا از این وضع بیرون آییم.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران:
شاخصترین وظیفه روابط عمومی شناسایی چالشها و زمینهسازی برای حل آن است
در بخش دیگری از این مراسم، مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: از جمله کارهایی که در زمینه روابط عمومی انجام شد تغییر شرح وظایف روابط عمومی بود که شاخصترین وظیفه آن را شناسایی چالش و زمینهسازی برای حل آن قرار دادیم.
عبدلله اسکویی، بیان کرد: آن چیزی که از آن به عنوان روابط عمومی تخصصی یاد میشود شناسایی چالشهای سازمان خود و ارائه راه حل برای آن است.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: ما باید موضوعات مختلفی مانند بحث آب زیرزمینی و آب مجازی را برای مردم توضیح داده و آن را تفهیم کنیم که خداروشکر بارقههای امید و اثربخشی پس از اجرای این طرح دیده میشود.
اسکویی ادامه داد: ما بدون تربیت یک نسل آبی به هدفمان نمیرسیم. خوشبختانه طرحهایی مثل نجات آب دانشآموزی انجام شده که امیدوارم این طرح ادامه پیدا کند.
وی گفت: ما با چاپ کتاب انسان و محیط زیست میتوانیم بگوییم کار تمام شد و کتاب چاپ شد و روابط عمومی دیگر رسالت خود را انجام داده است ولی ما باید برای این کتاب مدل اطلاع رسانی تدوین کنیم.
مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بینالملل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: ما از این به بعد باید بیشتر وارد فاز اجرایی شویم و جلسات را کاهش دهیم البته بعضی اوقات جلسات هماهنگی مورد نیاز است.
اسکویی عنوان کرد: نوجوانان باید با موضوعاتی همانند حریم، بستر و مفاهیم مرتبط پیشگیرانه آشنا شوند و آن را به خانه ببرند که اگر ما همین دو مفهوم حریم و بستر را به دانشآموزان یاد بدهیم کافیاست تا نسل آبی تربیت شود.
انتهای پیام
-
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸:۵۲
-
۲۸ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/188601/