پیام خراسان

آخرين مطالب

نمایشهای هنرمندان خراسانی در جشنواره فجر مشخص شدند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- نمایشهای "آدیداس" به کارگردانی پویا قاضی و "ژنتیک" به کارگردانی مهسا غفوریان در پایان رقابتهای جشنواره تئاتر رضوان به عنوان آثار برگزیده هنرمندان خراسان رضوی برای حضور در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب شدند.

رئیس انجمن نمایش خراسان رضوی پنجشنبه شب در مراسم پایانی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی "رضوان" در مشهد به 145 اثر نمایشی ارائه شده به دبیرخانه همایش اشاره و بیان کرد: از این تعداد 14 اثر گروههای نمایشی مشهد و شش اثر هنرمندان دیگر شهرهای استان به این جشنواره رضوان راه یافته بودند.
آرش خیرآبادی افزود: 14 اثر منتخب طی روزهای از 27 تا 29 آبان ماه جاری در صحنه تئاتر پنج سالن شامل "اشراق، تماشاخانه خورشید، تماشاخانه هنرهای زیبا، تماشاخانه بهار و سالن اصلی تئاتر شهر مشهد" برای عموم اجرا شدند.
وی همچنین گفت: انجمن نمایش خراسان رضوی در همه شهرستانهای استان امکان بهینه استفاده از سالنهای نمایش، امکانات آموزش و پرورش، استعدادهای شهرستانی و توجه به توان و استعداد هنرجویان و هنرمندان تئاتر را مد نظر دارد.
"آدیداس" به کارگردانی پوریا غازی، "حادثه در نوسا" به کارگردانی دانوش یزدان‌پناه، "ژنتیک" به کارگردانی مهسا غفوریان، "مکبث" به کارگردانی مشترک امین رضایی، وحید عباسی و مسعود میرنیکزاد، "نسخه پشتیبان" به کارگردانی علی ایزدپناه، "زن سرخپوش" به کارگردانی مجید بخششیان، "سونامی" به کارگردانی احسان روحی و "ناحملط" به کارگردانی مسعود صفری آثار نمایشی هنرمندان مشهدی بودند در چارچوب جشنواره تئاتر استانی رضوان اجرا شدند.
نمایشهای "دور سه فرمان با ماری" به کارگردانی رضا بیقشی از سبزوار، "منیژه 1400 و چند" به کارگردانی رضا حسن‌زاده از خواف، "پرونده عجیب مرگ آقایان ف.الف و عین.الف" به کارگردانی حمید مهدوی از گناباد، "نفت" به کارگردانی عبدالحسین مهرکام از فریمان، "چرا خداحافظی نکردی با نجمه سورچی" به کارگردانی محمد رضایی از نیشابور و "آوات" به کارگردانی رسول محمدنیا از تربت‌جام آثار اجرا شده هنرمندان دیگر شهرهای خراسان رضوی در جشنواره رضوان بودند.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، حمید نیلی رئیس انجمن هنرهای نمایشی ایران، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم پایانی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی "رضوان" در مشهد حضور داشتند.
همچنین فریبا متخصص به نمایندگی اعضای هیات داوران جشنواره رضوان در مراسم امشب از خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی، حمید کریمی هنرمند پیشکسوت و آقای تئاتر نیشابور و نیز امیر محاسبتی پیشکسوت تئاتر مشهد قدردانی نمود.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی با عنوان "رضوان" دوشنبه گذشته طی مراسمی نمادین با حضور مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در منزل شهید "حسین محرابی" از شهدای مشهدی والامقام مدافع حرم آغاز شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در مراسم آغزین جشنواره گفته بود: جشنواره رضوان با گرامیداشت شهدای مدافع حرم آغاز شده زیرا نقش این شهیدان والامقام در دفاع از مرزهای عقیدتی و هویتی بسیار حیاتی بوده است. رشد هنرهای مختلف در شهر مشهد نیز به سبب امنیتی است که آن را مدیون خون شهدا هستیم. شهید "حسین محرابی" متولد مشهد که داوطلب حضور در جبهه مبارزه با تروریستهای تکفیری و ایادی استکبار شده بود، آذر ماه 1395 در راه دفاع از حرم مطهر اهل بیت(ع) در منطقه حلب سوریه به فیض عظمای شهادت نایل آمد.
جعفر مروارید همچنین همچنین به سهمیه خراسان رضوی در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اشاره و بیان کرده بود: این سهمیه، دو اثر نمایشی است که در چارچوب جشنواره استانی رضوان از سوی هیات داوران مشخص می‌شوند.
بر همین اساس امشب نمایشهای منتخب "آدیداس" به کارگردانی پویا قاضی و "ژنتیک" به کارگردانی مهسا غفوریان در پایان رقابتهای جشنواره تئاتر رضوان به عنوان آثار برگزیده هنرمندان خراسان رضوی برای حضور در سی و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی شدند.
در جشنواره پارسال تئاتر استانی خراسان رضوی 88 اثر به دبیرخانه ارایه و در نهایت 43 اثر به آخرین مرحله بازبینی رسیدند ولی در جشنواره امسال 90 اثر نمایشی شامل 45 اثر از مشهد و بقیه از دیگر شهرستانهای استان به مرحله بازبینی رسیدند لذا تعداد آثار رسیده به جشنواره رضوان امسال نشانگر ارتقای سطح کمی و کیفی آثار نمایشی هنرمندان حوزه شهرستانهای این استان است.
در پی ارائه 145 اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره امسال تئاتر استانی رضوان 120 اثر به نخستین مرحله بازبینی رسیده بودند و بقیه آنها به دلایل مختلف از جمله نداشتن مجوز نویسنده و یا امکانات لازمه از گردونه جشنواره کنار گذاشته شدند. طی دومین مرحله باربینی هم پس از بازخوانی متون 120 اثر، در این مرحله 30 اثر دیگر حذف شده بودند.
در ادامه بررسیها "سه داور" ظرف فرصت چهار هفته‌ای 90 اثر نمایشی باقیمانده را مورد بازبینی قرار داده و در انتها 14 اثر را برای نمایش در جشنواره رضوان برگزیده بودند که ظرف سه روز برپایی جشنواره برای عموم به نمایش گذاشته و توسط داوران قضاوت شدند.
برچسب‌ها
سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر مشهد جشنواره استانی جشنواره خراسان رضوی تئاتر هنری نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/188757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

مواد قندی عامل ابتلا به زوال عقل است؟

اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

سکانس‌هایی از فیلم ماه در جنگل

توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - پنجشنبه 6 اردیبهشت

یک کشته و 6 مصدوم در تصادف تنگه راز

بند خاکی روستای سالک‌آباد هم شکسته شد/امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

امدادرسانی 16 تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه

تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد

بارش باران بهاری در گناباد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

جاده تربت جام- صالح آباد به علت وقوع سیلاب مسدود شد

سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد

شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بازیگری پوتین، 2 عمارت و مسافران تایلند

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

بازسازی صحنه جنایت در شب نشینی مستانه!

بیش از 10 برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود

رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد

یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد

واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

«قیمت دلار» برای اولین بار به 44 هزار تومان رسید!

بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود

کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل

اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

کشف جسد مردی در بیرجند

بارش باران در خراسان جنوبی سیلاب به راه انداخت + فیلم

عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود

مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد

یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز

لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم

استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد

مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)

پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن

تکمیل راه آهن خواف هرات

2 مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد

سانحه رانندگی با یک کشته در محور بجستان - بردسکن