پیام خراسان

آخرين مطالب

چمنیان: ویلموتس یک کالای بی‌کیفیت خارجی است/ برانکو بهترین گزینه است چون زمان نداریم ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران گفت: برای آینده تیم ملی باید از هم اکنون برای درازمدت تصمیم‌گیری شود تا ناچار نباشیم به کالای بی‌کیفیت خارجی رو بیاوریم.

عباس چمنیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش مشکلات میان ویلموتس و فدراسیون اظهار کرد: مشکلات اصلی به خود ویلموتس بازمی‌گردد. فدراسیون قراردادی حساب‌شده‌تر را نسبت به آنچه قبلا با کی‌روش بسته بود، با ویلموتس بست، اما علی‌رغم پرداخت حق و حقوق ویلموتس او از کارفرما تمکین نمی‌کند. او برای بازی با عراق، دیر به تیم ملی ملحق شد که در نتیجه شرایط بازی هم خوب پیش نرفت و نتیجه را واگذار کردیم.
وی عنوان کرد: فدراسیون باید هرچه سریع‌تر شرایط را تغییر دهد. فرصتی برای تیم ملی باقی نمانده و چهار بازی آتی، حکم مرگ و زندگی را دارد. از هر راهی برای تغییر شرایط و کمک به تیم ملی باید استفاده کرد.‌ رفتن ویلموتس اتفاق مثبتی است. ویلموتس نتوانسته تاثیر زیادی روی بازیکنان بگذارد و ارتباط خوبی هم با فدراسیون نداشت. از همه مهم‌تر برای فضای فوتبال کشور و مردم ایران احترامی قائل نبود و نشان داده برایش اهمیتی ندارد که موفقیت فوتبال ایران برای مردم چقدر مهم است.
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: در زمان کی‌روش هم تنش‌هایی برای پرداخت مطالبات و فراهم‌ شدن امکانات برای تیم ملی وجود داشت، اما کی‌روش هیچ‌وقت تیمش را رها نمی‌کرد. یکی از ویژگی‌های مثبت کی‌روش همین بود، چرا که می‌دانست اگر از تیم ملی غافل شود، همه چیز را از دست می‌دهد. ویلموتس به این شرایط واقف و پایبند نبود. در ابتدای ورود ویلموتس فضای مثبت و آرامی در فوتبال ایران به وجود آمد و از فضای پرتنش دوران کی‌روش، به فضای مهربانی و رفاقت برای ویلموتس وارد شدیم. این رویه شاید در کوتاه مدت جواب می‌داد و فضای مثبتی میان مردم، رسانه‌ها و باشگاه‌ها ایجاد می‌شد، اما به ازای آن تعصب و قدرت ذهنی تیم ملی را از دست دادیم.
چمنیان یادآور شد: در دوران کی‌روش، هیچگاه درون خود تیم ملی تنشی وجود نداشت. ممکن بود دفاعی بازی کنیم و فوتبال زیبایی ارائه ندهیم، اما می‌دانستیم بازیکنان برای موففیت تیم ملی می‌جنگند و به معنای واقعی تیم هستند، اما این روزها، به ویژه در مصاف با بحرین و عراق، چنین چیزی را در زمین ندیدیم. بازیکنان همان بازیکان هستند، اما چیزی که تغییر کرده فضای رهبری تیم به دلیل عدم تعصب و احساس مسئولیت ویلموتس بود. این که چه کسی قرار است جایگزین ویلموتس شود، بحثش جداست. در حال حاضر اسم برانکو مطرح است. بدیهی‌ترین گزینه که هم خارجی است و هم به فوتبال ایران اشراف دارد، برانکو است. او گزینه بدی نیست، گرچه مربیان داخلی همچون قلعه‌نویی و گل‌محمدی که در لیگ برتر موفق بوده‌اند نیز می‌توانند راه‌گشا باشند.
وی افزود: بزرگترین ویژگی مثبت برانکو این است که از فوتبال ایران شناخت دارد. نباید از واقعیت فرار کنیم. خیلی از مربیان بزرگ حاضر نیستند به فوتبال ایران بیایند، چرا که حاضر نیستند مسئولیت یک کار نیمه‌تمام را قبول کنند، البته شرایط پرداخت رقم مدنظر بزرگان را هم نداریم. برانکو محتمل‌ترین و در دست‌ترین گزینه موجود است. گرچه استحقاق فوتبال ایران یک مربی با سطح بالاست، اما این انتخاب باید در فرصت مناسب شکل گیرد. مشکلات مالی و تحریم‌ها را هم نباید فراموش کنیم. تمام این فاکتورها روی انتخاب سرمربی تیم ملی ایران تاثیرگذار است.
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا برانکو موفقیتش در پرسپولیس را علی‌رغم مشکلات فراوانی که پیش از این در تیم ملی داشته می‌تواند تکرار کند یا خیر، گفت: پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی پیچیده و زمان‌بر است. اگر می‌خواهیم به دنبال گزینه جدیدی باشیم، دو سه ماه خیلی مهم را از دست خواهیم داد. اگر قرار به تغییر سرمربی تیم ملی باشد، کلید موفقیت سرمربی آتی زمان خواهد بود. برای شناخت ظرفیت‌های تیم و پیاده کردن اهداف تاکتیکی نیاز به زمان داریم. اگر قرار به تغییر سرمربی است، باید کسی باشد که شناخت خوبی از فوتبال ایران داشته و سریع‌تر به جمع‌بندی برسد. اگر این اتفاق در مورد یک مربی بزرگ‌تر از کی‌‎روش و برانکو رخ دهد خیلی خوب است، اما مربی بزرگ حاضر نیست با چنین شرایطی به فوتبال ایران بیاید.
چمنیان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در دنیای فوتبال موفق باشیم باید راهی را برویم که پیش از ما قطر و بسیاری از کشورهای دنیا طی کردند. اگر این چشم‌انداز در فدراسیون ترسیم شود، ناچار نیستیم به کالای بی‌کیفیت خارجی رو بیاوریم تا بعدها برایمان عوارض مالی و سیاسی داشته و ضرر کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مشکلاتی در خصوص پرداخت حقوق کی‌روش، فدراسیون مجددا رویه گذشته خود را تکرار کرده، افزود: این چالشی است که در حال حاضر در مورد استفاده از کالای ایرانی وجود دارد. با توجه به سیاست‌های نظام تصمیم می‌گیریم در تمام زمینه‌ها از کالای ایرانی استفاده کنیم، در حالی که کالای ایرانی الزاما ماشین لباس‌شویی نیست و مربی داخلی هم می‌تواند باشد. باید بپذیریم که مربیان توانمندی داریم. ایران همانند خیلی از کشورهای کوچک دنیا و آسیا نیست که از نیروری انسانی کارآمدی برخوردار نباشد. باید به این مربیان بها داده و برای چشم‌اندازهای سال‌های آتی فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کنیم. دو سه مربی توانمند پس از جام جهانی می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. از هم اکنون باید آنان را به کلاس‌های مختلف مربی‌گری در دنیا اعزام کرده و یا در کادر تیم ملی از آن‌ها استفاده کنیم. پس از چند سال اعتماد به این مربیان، می‌توانیم از آن‌ها در تیم ملی استفاده کنیم. در گذشته این کار را انجام نداده‌ایم و در حال حاضر مجبوریم پس از کی‌روش از گزینه دسته دومی همچون ویلموتس استفاده کنیم.
سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان گفت: ویلموتس قاطعیت و کاریزمای لازم برای مدیریت تیم و مصون نگه داشتن آن از حواشی بیرونی را ندارد. کی‌روش در خیلی از مواقع با داوران، رسانه‌ها و حتی مربیان و مسئولین وارد تنش می‌شد تا حواشی را از تیمش دور نگه دارد، حتی به قیمت این که خودش وارد تنش‌ها و حواشی شود. نقطه مقابل کی‌روش، ویلموتس است. به راحتی اجازه می‌دهد حواشی به درون تیمش نفوذ کند. یکی از این‌ها ورود دلالان به تیم ملی است. در بازی بحرین و عراق بازیکنان با کوچک‌ترین حرکتی شکننده می‌شدند. این بازیکنان همان بازیکنانی هستند که روح جنگندگی و مبارزه‌طلبی داشتند، اما به راحتی مقابل بحرین و عراق تن به شکست دادند. نه فدراسیون و نه رسانه‌ها توانایی هدایت و رهبری تیم را ندارند. تمام این‌ها به دلیل مدیریت ضعیف ویلموتس است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/189853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویری از واژگونی پژو در زیرگذر میدان شهدای مشهد

شلیک پلیس برای دستگیری گوشی‌قاپ موتورسوار در مشهد

انجام غربالگری 3 سرطان شایع طی هفته سلامت در مشهد

برگزاری نمایشگاه نقالی و روایتگری واقعه طبس

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

اعزام اولین کاروان حج عمره لرستان به سرزمین وحی

اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی

ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد

افتتاح هفدهمین مدرسه سه شنبه‌های امید در شهرستان مشهد

(تصاویر) دره چریک درگز

خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل

کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار

افتتاح 27 مدرسه در 6 ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت

احیای سنت گلابگیری در یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

اجاره نشین بودن 60 درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی

چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد

محل برگزاری نمایشگاه کتاب 1403 اعلام شد

دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد

رشد 15 درصدی تولید و انتشار 2825 کتاب جدید در فروردین 1403

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا

بهای اجاره غرفه‌ در نمایشگاه‌کتاب منصفانه یا کاسب‌کارانه؟

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

«رضاخان را بهتر بشناسیم»

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد

چگونه طلبه شویم؟

هشدار هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری و افزایش شدت وزش باد

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

اطلاعیه مرحله دوم یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور + فیلم

34 هکتار به محدوده شهر گرمه الحاق شد

تحقق 110 درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی

پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی

حمایت 3000 میلیارد ریالی از طرح مسکن خراسان‌ جنوبی

افزایش 16 درصدی بارش‌ها در کشور

تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد

افت سطح زیر کشت مزارع گل محمدی در خراسان رضوی/ 38 کارگاه گلاب‌گیری در فرخد فعال هستند

اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان

اعزام 26 کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری

هوای خراسان رضوی خنک می‌شود

کشف جسد یک مرد در اطراف فرودگاه بیرجند

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر + فیلم

جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار