رفع مشکل بیکاری با کارآفرینی
علمي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی محققان اظهار کردند: با در نظرگرفتن الگویی یکپارچه برای تقویت نوآوری و کارآفرینی در آموزش عالی میتوان مشکل کارآفرینی را برطرف کرد.
منظور از کارآفرینی در آموزش عالی چیست؟ این موضوع مفهومی جهانی است و دانشگاهها را قادر میسازد تا از طریق نوآوری و مشارکت در توسعه اقتصاد محلی به مسؤولیتپذیری اجتماعی دست یابند و این موضوع، از هر زمان دیگری در جامعه دانش امروز اهمیت دارد.
چگونگی پیشرفت یک دانشگاه کارآفرینی میتواند توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهایی که در زمینه فناوریهای نوین و نوآوریهای مبتنی بر علم عقب ماندهاند را بهبود بخشد.
فارغ التحصیلان آینده میتوانند با چالشهایی برای بهترشدن جامعه مواجه شوند. کارآفرینان با ایجاد مجموعه مهارتها و مشاغل سودآور میتوانند در پیشرفت اقتصادی کشور و شکلگیری جهان نقش داشته باشند.
اما چرا کارآفرینی و مهارتهای مرتبط با آن مهم است؟
کارآفرینان، سرمایههای باارزش کشور هستند و پرورش آنان میتواند علاوه بر ایجاد شغل و مشارکت در اقتصاد کشور، روش و کار در زندگی را نیز معرفی کنند.
محققان اظهار کردند: باید منابع بیشتری برای شکلگیری فضای کارآفرینی اختصاص یابد و در آموزش عالی میتوان محیطهایی برای ابراز ایدهها و نوآوریها فراهم کرد. مهمترین نکته اینجاست که باید دانشجویان را با دانش و مهارتهای عملی تجهیز کرد.
درخشان ترین کارآفرینان، مهارتهای خاصی دارند، یک شبه نمیتوان کارآفرین شد و برای دستیابی به آن، نیاز به زمان است، پس هرچه زودتر شروع کنیم بهتر است.
برای هر مسیر شغلی، آموزش نیاز است و کارآفرین شدن هم از این قاعده مستثنی نیست. آموزش کارآفرینی به عنوان بخشی از آموزش عالی میتواند برای همه سودمند باشد.
چگونه کشورهای مختلف از کارآفرینان خود حمایت می کنند؟
بهترین کشورها برای کارآفرینان، آلمان، ژاپن، ایالات متحده، انگلیس، سوئیس، سوئد، کانادا، سنگاپور، استرالیا و هلند هستند.
در گزارش دیگری از اکونومیونیتور آمده است که چین و هند به عنوان دو محیط نامناسب برای کارآفرینان جدید است.
موانع ورود کارآفرینان به دنیای کار در اروپا دشوارتر از ایالات متحده است.
اینترنت، موانع ورود به راه اندازی یک تجارت دیجیتال را بسیار کمتر از گذشته کرده است. فرد میتواند در چند ساعت، بدون هیچگونه مهارت برنامه نویسی و مهارتهای طراحی وب، مشاغل آنلاین راهاندازی کند.
سیستم آموزشی امروز بیش از آنکه مهارتهای حل مسأله را ایجاد کند، بیش از حد بر روی تئوری تمرکز میکند. این سیستمها به جای اینکه به دنبال افزایش اشتغال و تجربه باشد، بیشتر متمرکز بر نوشتن مقالات و کسب نمرات است.
بسیاری از فارغ التحصیلان برتر با داشتن دانش علمی نظری شاغل میشوند، اما هیچ مهارتی در زندگی واقعی ندارند.
مجموعه مهارتهای کارآفرینی از طریق تجربه آموخته میشود. برای پرورش کارآفرینان، باید هدف، ایجاد فرهنگهای نوآوری باشد.
در گذشته، افراد تحصیلکرده به راحتی صاحب شغل میشدند، اما در حال حاضر چنین نیست. بازار شغل و آموزش عالی رقابتیتر شده ، زیرا تعداد افراد تحصیلکرده در جامعه افزایش یافته است.
در سال 2018 تقریبا 30 درصد از افراد 18 ساله در انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شدند و این میزان بیشترین تعداد ثبت شده تاکنون بوده است. این بدان معناست که فارغ التحصیلان برای اشتغال نیازمند مدرک بیشتری هستند.
دانشگاه کمبریج یک مرکز در وب سایت خود دارد که به منظور ارتقاء دورههای کارآفرینی، برنامهها و تسهیلاتی برای کارآفرینان و افراد در نظر گرفته است.
مسیرهای رشد نوآوری و کارآفرینی در آموزش عالی عمدتا مسیرهای گسستهای را دنبال میکنند که هر کدام مستقل از دیگری است.
محققان اظهار کردند: برای افزایش شغل، نیاز به تمرکز بر روی کارآفرینی و نوآوری است که با پرورش مهارتها و رؤیاهای مبتکران جوان آغاز میشود.
منابع:
blog.fullfabric.com
amazon.com
انتهای پیام
-
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۱۹
-
۴۳ بازديد
-
ایسنا - علمی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/190002/