پیام خراسان

آخرين مطالب

راه‌های خراسان جنوبی جان تازه‌ گرفته است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: شریان‌های حیاتی استان در یک سال اخیر با تزریق سه برابری منابع اعتباری در مقایسه با سال قبل، جان تازه‌ای گرفته است به طوری که راه‌های توسعه خراسان جنوبی و پیوستن به راهروهای شمالی و جنوبی یکی پس از دیگری بازگشایی می‌شود.

مهدی جعفری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: در مجموع 370 کیلومتر پروژه جدید باند دوم و راه آهن در قالب 15 پروژه در این استان در دست اجرا است.
وی گفت: بیش از 80 درصد ترانزیت به افغانستان و کشورهای آسیای میانه از راه‌های خراسان جنوبی انجام و با روند رو به رشد توسعه مبادلات تجاری در مرز ماهیرود، چشم انداز بسیار روشنی در این زمینه پیش بینی می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت قرار گرفتن خراسان جنوبی در راهروهای بین المللی شمال - جنوب و شرق - غرب گفت: از همین رو ارتقای ارتباط ریلی، جاده‌ای، هوایی و بهره‌مندی روستاهای استان از راه مناسب و تامین منابع برای اجرای طرح‌های مصوب ناوگان حمل و نقل به صورت ویژه در دستور کار استاندار و سایر مسؤولان قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از این موضوع به عنوان انقلابی در حوزه حمل و نقل استان یاد کرد و افزود: در این سال‌ها محدودیت‌های اعتباری سبب شده تا موتور محرکه خودروهای راهسازی نتواند سرعتی در خور پیش بینی‌ها داشته باشد اما پیمودن راه‌های میانبر با پیگیری‌ها و رایزنی استاندار خراسان جنوبی و حضور مقامات بلندپایه کشوری تحولی شگرف در حوزه‌های جاده‌ای ریلی و هوایی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای تامین زیرساخت‌های ارتباطی در این استان گفت: ابتدای سال گذشته در مجموع 490 کیومتر بزرگراه (معادل 10 درصد راه های استان) زیر بار ترافیکی قرار داشت اما با پیگیری‌های مدیریت عالی استان عملیات اجرایی 630 کیلومتر راه اصلی چهارخطه تا افق 1402 در دستور کار قرار گرفته که با تکمیل این محورها، طول راه‌های اصلی چهارخطه با افزایش 120 درصدی به یک هزار و 120 کیلومتر خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: محورهای مواصلاتی نهبندان - سربیشه - بیرجند - قاین، راور - دیهوک - فردوس - بجستان، طبس - یزد، طبس - اصفهان، سربیشه - درح - ماهیرود، قاین - حاجی آباد - یزدان، فردوس - سرایان و طبس - بشرویه از پروژه‌های در دست اجرا است.
وی از افزایش 3.7 برابری تخصیص منابع ملی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته منابع ملی تخصیص یافته در حوزه راه‌های استان 60 میلیارد تومان بود اما امسال این رقم تاکنون به 222 میلیارد تومان افزایش یافته است که هنوز هم ادامه دارد.
جعفری اظهار داشت: با این روند تزریق منابع اعتباری توانستیم عملیات اجرایی 94 کیلومتر باند دوم را از ابتدای سال جاری آغاز کنیم و 171 کیلومتر از باندهای دوم استان در قالب هشت پروژه آماده مناقصه شده است.
وی با اشاره به تاثیر پیگیری‌های استاندار و حضور مقامات بلندپایه کشوری در استان گفت: افتتاح و بهره‌برداری بیش از 124 کیلومتر باند دوم در یک سال گذشته نیز حاصل همین تلاش‌ها بوده که منجر به افزایش 27 درصدی طول بزرگراه‌های استان شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به آماده آسفالت بودن 90 کیلومتر از باندهای دوم بیان کرد: از یک سال گذشته تاکنون 75 کیلومتر باند دوم آسفالت در حال تکمیل علایم و ایمن سازی برای بهره‌برداری است.
وی با بیان اینکه ابتدای سال 97 فقط پنج هزار و 700 کیلومتر معادل 48 درصد راه روستایی استان آسفالت شده بود اظهار داشت: با توجه به تاکید استاندار، تدوین سند توسعه روستایی خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت لذا برنامه تکمیل شبکه راه روستایی به طول 630 کیلومتر و برخورداری 96 روستای محروم آغاز شده است.
جعفری عنوان کرد: در یک سال گذشته 130 کیلیومتر راه آسفالت روستایی را توانستیم تکمیل کنیم و عملیات اجرایی 500 کیلومتر از راه‌های روستایی استان نیز شروع شده که با تکمیل آن شاهد افزایش 11 درصدی طول راه‌های آسفالت روستایی و برخورداری کامل روستاهای بالای 20 خانوار از راه مناسب خواهیم بود.
وی درخصوص پروژه راه آهن خراسان جنوبی نیز گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت استان برای اولین بار عملیات اجرایی 103 کیلیومتر خط راه آهن در قالب قطعه 16 از کریدور راه آهن شرق به طول 32 کیلومتر و همچنین 71 کیلیومتر خط آنتنی فردوس به جزین در استان آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موتور محرکه اجرای پروژه حیاتی و کلان راه آهن اخذ 2 مصوبه هیات وزیران در طول سه ماه بوده است گفت: این مهم نیز با پیگیری‌های استاندار محقق و منجر به اختصاص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار در قالب فاینانس داخلی برای اتصال بیرجند به شبکه راه آهن سراسری و 700 میلیون یورو فاینانس خارجی برای احداث راه آهن زاهدان به بیرجند شد.
وی اظهار داشت: این موضوع به طور حتم بر سرعت عملیات اجرایی طرح می‌افزاید تا بعد از گذشت سال‌ها صدای سوت قطار در خراسان جنوبی به صدا درآید.
جعفری یادآور شد: تا قبل از سال 97 تمام مراکز استان‌های کشور یا از خط ریلی برخوردار بودند یا پروژه در دست اجرا داشتند لذا با آغاز عملیات اجرایی طرح‌های راه آهن در خراسان جنوبی، بیرجند نیز به عنوان آخرین مرکز استان به خط ریلی سراسری متصل خواهد شد.
وی با اشاره به چهار برنامه دولت تدبیر و امید برای تامین زمین و مسکن مورد نیاز مردم گفت: نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تامین مسکن اقشار کم درآمد، تامین مسکن خانه اولی‌ها و نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از جمله این طرح‌ها است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: براساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مقام عالی دولت در استان، خراسان جنوبی یکی از پنج استان پیشتاز در خانه دار شدن مردم از طریق تامین زمین بوده که در همین راستا مرداد امسال عملیات تامین زمین مناسب برای ساخت 12 هزار و 250 واحد مسکونی در استان آغاز شد.
وی با تاکید بر اینکه در طرح اقدام ملی نیز مشکل تامین زمین وجود ندارد افزود: عملیات آماده سازی یا تهیه طرح برای 477 هکتار در شهرستان بیرجند، 76 هکتار در شهرستان طبس، 35 هکتار در شهرستان فردوس و 10 هکتار در شهرسان سرایان انجام گرفته است.
جعفری با اشاره به نیاز سالانه یک هزار و 450 واحد مسکونی در استان گفت: براساس پیش بینی جمعیت تا سال 1400 در قالب طرح اقدام ملی برنامه‌های دولت برای خانه دار شدن مردم دنبال می‌شود.
وی از پیش‌بینی ساخت چهار هزار و 500 واحد مسکونی در خراسان جنوبی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد و افزود: از این تعداد 2 هزار و 500 واحد سهمیه عمومی، یک هزار واحد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مابقی در قالب تفاهم نامه با خیران و آموزش و پرورش و نیروهای مسلح ساخته می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ثبت نام 2 هزار و 468 نفر در طرح اقدام ملی خبر داد و گفت: یک هزار و 382 نفر از شهرستان بیرجند بودند و در کل استان حدود 700 نفر فرم جیم آنها قرمز است.
برچسب‌ها
طرح های زیرساختی راه آهن دولت تدبیر و امید خراسان جنوبی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/192073/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد