پیام خراسان

آخرين مطالب

بروکراسی نحس اداری «سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی» را خسته کرده است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - استاندار خراسان رضوی گفت: اعلام آمادگی می‌کنیم تا شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که امکان گذراندن دوره کارورزی به صورت رایگان برای دانشجویان در حوزه رشته تحصیلی فراهم شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در نشست صمیمی رئیس دفتر رئیس جمهور و استاندار با دانشجویان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو، اظهار کرد: از زمانی که نظام اداری در کشور ایجاد شد، تمرکزگرایی شدت گرفت و این اولین مانع توسعه کشور به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه بروکراسی نحس نظام اداری «سرمایه‌گذار و مجاهد اقتصادی» را خسته می‌کند، افزود: کم‌توجه به فرهنگ اقتصادی در آموزه‌های دینی بخشی دیگر از موانع موجود در کشور است و نیاز بوده تا با تدابیر روحانیت، ائمه جمعه و علمای دین این مهم گسترش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مقام معظم رهبری سرمایه‌گذاران اقتصادی و کارآفرینان را عابدین اقتصادی نامیده‌اند، در این راستا قوانین و مقررات مزاحم فراوانی وجود دارد که موانع عدم توسعه یافتگی کشور است.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه ارائه مدل موفق اقتصادی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان، خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای این مدل اقتصادی طبق آمار تا دو هفته گذشته پروژه‌های اقتصادی گوناگونی به ارزش 50 هزار میلیارد تومان در کرمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امروز در حوزه‌های مختلف شاخص‌های این شهرستان بهبود پیدا کرد و احیا شد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته خدمات زیادی در حوزه تجهیز زیرساخت‌های کشور انجام داده است، عنوان کرد: در راستای امر توسعه و توانمندسازی، خراسان رضوی را به 12 منطقه اقتصادی تقسیم و طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را در آن اجرا کرده‌ایم.
استاندار خراسان رضوی تبیین کرد: تا به امروز 128 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی با مشارکت ارکان حاکمیت به امضاء رسیده که معادل یک چهارم بودجه کل کشور است، همچنین 142 معین اقتصاد مقاومتی هم به موجب این طرح مسئولیت توسعه و توانمندسازی استان را برعهده گرفته‌اند.
رزم‌حسینی در بخش دیگری از این نشست صمیمی با اشاره به موضوع «دیپلماسی نرمش قهرمانانه» که مقام معظم رهبری در شهریورماه سال 1392 مبنی بر انعطاف و اقتدار بیان فرمودند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بعد از این مهم، به دولت یازدهم این اجازه را دادند تا مذاکرات با 1+5 شروع شود.
وی به آثار برجام در صنعت کشتیرانی ایران پرداخت و افزود: بعد از امضای برجام، تحریم صنعت کشتیرانی ایران به حالت تعلیق درآمد و کشتی سفارش داده شده «14500TEU کره‌ای» که در زمان تحریم‌ها تحویل کشور داده نشده بود، به ایران ارسال شد.
استاندار خراسان رضوی در این راستا به آزاد شدن 150 میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران، دایرشدن سوئیفت‌های بانکی، افزایش فروش نفت ایران و انعقاد خرید 80 فروند هواپیما اشاره کرد و یادآورشد: در ماه اکتبر سال 2016 بر اساس اعلام وزارت نفت ایران، تولید نفت کشورمان از 210 هزار بشکه در روز به 3 میلیون و 920 هزار بشکه در روز رسید.
رزم‌حسینی اضافه کرد: در ادامه یک دیوانه‌ای به نام ترامپ وارد و به یکباره از برجام خارج شد، لذا شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و به موجب این اقدام، اروپایی‌ها ما را بازی دادند و با آمریکایی‌ها همراه شدند.
وی خاطرنشان کرد: در خصوص طرح قانون مدیریت مصرف سوخت هم باید گفت، دولت و سران به این نتیجه رسیده بودند تا قیمت بنزین افزایش پیدا کند.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این نکته مهم که اعتراض حق مردم است، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم است، از طرفی امروز در شرایط خاصی قرار داریم و اگر وحدت خود را حفظ نکنیم آینده خوبی نخواهیم داشت؛ بنابراین نیاز است تا از ظرفیت‌های اقتصادی استفاده کنیم و در مسیر توسعه و اشتغالزایی گام برداریم.
رزم‌حسینی با اشاره به اتفاقات بعد از طرح قانون مدیریت مصرف سوخت در کشور، عنوان کرد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی استان پشتیبانی خوب توام با حوصله‌ای انجام دادند که باعث شد این مسئله در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شود.
وی با بیان اینکه از 40 شبکه مجازی خارجی 20 شبکه بر روی خراسان رضوی و مشهد متمرکز شده بودند تا آشوب به پا کنند، اظهار کرد: از مردم شریف خراسان رضوی و مشهد مقدس به واسطه هوشیاری در قضایای اخیر قدردانی ‌می‌کنم.
رزم‌حسینی با اشاره به اینکه نیازمند اداره استان به شیوه خردمندانه هستیم، گفت: هیچ کسی و هیچ کشوری در ناامنی موفق نمی‌شود و همه ضرر می‌کنند، لذا نباید به آشوب و ناامنی دامن بزنیم، در این راستا اگر جنگ اقتصادی جای خود را به جنگ نظامی بدهد، جوانان ما لباس رزم می‌پوشند و دوباره به مقابله دشمن خواهند رفت.
وی خطاب به دانشجویان حاضر در این نشست صمیمی این نوید را داد و اعلام کرد: با شورای شهر مشهد رایزنی کرده‌ایم تا تخفیفاتی در حوزه حمل‌و‌نقل و مباحث غیره به دانشجویان تعلق بگیرد، همچنین اعلام آمادگی می‌کنیم تا شرایطی را برای دانشجویان فراهم کنیم که امکان گذراندن دوره کارورزی به صورت رایگان برای آن‌ها فراهم شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/192143/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هوای کلانشهر مشهد آلوده شد

پاکسازی محیط شهری طبس از زباله با عنوان کمپین بی زباله

رنجش شهروندان دوگنبدان از تاخیر در راه اندازی خط تاکسی در محله باغ فردوس + تصویر

زیرساخت‌های خدمات بین راهی دیگ رستم متحول می شود

آغاز کشت محصولات بهاره در خراسان جنوبی

مسئولان خراسان‌ شمالی یک ساعت معلم می‌شوند

هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ

رمز و راز مافیایی که با زباله های تهران میلیاردر شدند

3×3 ریتریت؛ مکانی عالی برای دور شدن از زندگی پر هیاهوی شهری(+عکس)

تحقق 100 درصدی واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین در شهرستان درگز

افتتاح نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در چناران

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 1 اردیبهشت 1403+ جدول

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه اول اردیبهشت+ جدول فیلم و قیمت بلیت

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر افزایش یافت

کیفیت هوای مشهد در اولین روز اردیبهشت، ناسالم است

سرانه فضای آموزشی مشهد مقدس یک متر مربع افزایش یافت

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز شنبه یکم اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

تکمیل بیمارستان «عطار» نیشابور نیازمند 1600 میلیارد ریال اعتبار است

125ون طبق شیوه‌نامه وزارت کشور باید از طریق تاکسیرانی واگذار شود

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

کشف اموال مسروقه میلیاردی در شیروان

فصل طغیان آفات در کشاورزی خراسان‌شمالی

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

کیفیت هوای مشهد ناسالم است

خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد

کشف تعداد زیادی از اموال مسروقه در شیروان

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد

راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد / منابع آگاه از ریخت و پاش‌های زیاد خبر می‌دهند

علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان مشخص شد

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - شنبه 1 اردیبهشت

واگذاری 37 هزار و 528 مورد انشعاب برق در خراسان رضوی

درخشش فارغ التحصیل رشته مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

موافقت با حضور یک هسته فناور جدید در مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

لزوم اخذ مجوز ماده ٢٣ برای بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان

کشف سوخت قاچاق در فریمان

برگزاری پویش وعده صادق با نام اسراییل پر در بخش رضویه شهرستان مشهد

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار