پیام خراسان

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر مطرح شد:

کتاب «تا ابد با تو می‌مانم»؛ عاشقانه‌ای عرفانی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد - نویسنده کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» گفت: این کتاب سرشار از درس‌های مختلف زندگی است، در این اثر عشق موج می‌زند و یک نوع حماسه توأم با عرفان در آن وجود دارد.

مریم عرفانیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، در خصوص نوشتن کتاب«تا ابد با تو می مانم»، اظهار کرد: از سال 85 تا 89 نیروی قراردادی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بودم لذا با خانواده شهدا و جانبازان 70 درصد، طی مصاحبه‌های مختلف آشنایی زیادی پیدا کردم.
نویسنده کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی از میان صحبت‌های خانواده‌ها و همسران شهدا و جانبازان برای نوشتن کتاب پیدا کردم، افزود: زندگی همسران جانبازان نیمه‌های پنهان بسیاری دارد که همه آن‌ها جای کار فراوانی دارد.
وی با بیان اینکه محوریت کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» خاطرات مریم مقدس از سردار اکبر نجاتی که توسط بنده گردآوری و نوشته شده است، تصریح کرد: بیشتر کتاب‌هایی که در مورد همسران شهدا نوشته شده است با تلخی، غم و خستگی به اتمام می‌رسد، لذا بر آن شدم تا کتابی بنویسم که آخرش با شور و امید همراه باشد.
عرفانیان با بیان اینکه زندگی همسران جانبازان با همه واقعیت‌های زندگی بسیار سخت است، ادامه داد: جنگ با تمام لحظات سخت، دقایق خوبی را نیز برای خانواده‌های شهدا و رزمندگان رقم زده است، لذا ساختارشکنی کردم و شروع به نوشتن زندگی همسران جانبازان کردم. همسران جانبازانی که می‌توانستند همسر شهید باشند.
این نویسنده با اشاره به اینکه جانبازان 70 درصد امروزه شهید زنده هستند، ادامه داد: بعد از اتمام کتاب «راهی برای رفتن»، از آذرماه سال 94 شروع به نوشتن کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» کردم، این کتاب را بدون هیچ سفارش از سوی ارگان خاصی نوشتم.
وی ادامه داد: طی تماسی که با سردار نجاتی داشتم از ایشان تقاضا کردم که اگر رضایت دارند شروع به نوشتن زندگی همسر ایشان به عنوان یک همسر جانبازکنم و وارد بر زندگی و حریم شخصی ایشان بشوم، لذا با رضایت سردار شروع به نوشتن کتاب کردم و طی تبادل نظریات بسیار توانستم کتاب را بعد از گذشت چهار سال به اتمام برسانم.
عرفانیان با تأکید بر اینکه سردار نجاتی بدون هیچ سخت‌گیری، به خوبی در نوشتن کتاب به من کمک کرد، گفت: پیش زمینه نوشتن کتاب در مورد همسر جانبازان، مصاحبه‌ای بود که من با همسر سردار نجاتی داشتم لذا قبل از شروع نوشتن کتاب به ایشان گفتم که ممکن است نوشتن من سال‌ها طول بکشد ولی سردار باصلابت همیشگی گفتند که موردی ندارد و هرچند سال که زمان ببرد من کمک خواهم بود.
این نویسنده با بیان اینکه برای نوشتن کتابم ساعت‌ها طی مصاحبه‌های مختلف با همسر سردار گفتگو داشتم، عنوان کرد: گاهی سردار در بیان خاطرات به همسر خود کمک می‌کرد و مطالبی که کم و بیش در اثر گذشت زمان از ذهن همسرش رفته بود را کامل می‌کرد. در واقع سردار کارشناس ادبی کتاب من بود.
وی با اشاره به اینکه در سال 97 مقدمات کتاب به پایان رسید و آن را برای چاپ به، انتشارات به نشر سپردم، ابراز کرد: نوشتن این کتاب حدود چهار سال به طول انجامید و از اینکه زمان زیادی را برای نوشتن کتابم صرف کردم ناراحت نیستم چراکه در این مدت موارد بسیاری را از سردار و همسر ایشان آموختم.
عرفانیان با اشاره به کتاب‌ها خود گفت: کتاب‌های زیادی از جمله «شوشتری به روایت همسر»، «نیمه پنهان ماه» و... در خصوص همسران شهدا نوشتم ولی نوشتن کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» حسی دیگری را در من زنده کرد و از این جهت بسیار خوشحالم.
نویسنده کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» با بیان اینکه همسران جانبازان سختی‌های بسیاری کشیده‌اند، ولی امروز به فراموشی سپرده شدند، افزود: اکثر کتاب‌هایی که نوشتم سفارش ارگان و نهاد خاصی نبوده است و خودم دست به نوشتن کتاب زده‌ام. یکی از مشکلات نویسندگان در حوزه نویسندگی سفارشی کار کردن آنان است لذا در این شرایط نویسنده محدودیت زمانی و تحقیق دارند و نمی‌تواند با فراغ بال نوشته‌های خود را گردآوری کنند.
وی با بیان اینکه از اطلاعات جنگی سردار نجاتی در نوشتن کتابم استفاده زیادی کردم، اظهار کرد: سردار بسیاری از جزییات عملیات‌ها دقیق برایم توضیح می‌داد لذا از نظر اطلاعات جنگی بسیار غنی بودم.
عرفانیان گفت: سردار نجاتی همانند کتابی زنده است و از اینکه توانستم برای یک شهید زنده کتابش را بنویسم بسیار خرسندم، نوشتن این کتاب در رزومه کاری من یکی از بهترین تجربه‌های من است.
وی افزود: صبوری همسر سردار بسیار مورد توجه من قرار گرفت، همیشه آرامش خاصی در چهره ایشان وجود داشت و لحظه‌ای از اینکه شاید زندگی سختی و فشاری را به وی متحمل کند ناراحت نبود. تجربه سی ساله بعد از جنگ به ما ثابت کرد که ما باید روحیه شجاعت را زنده نگه داریم و این روحیه در همسران شهدا و جانبازان موج می‌زند.
این نویسنده گفت: در همه دنیا ادبیات جنگ مورد استقبال خوانندگان قرار دارد، کتاب‌ها و فیلم‌های بسیاری در این حوزه نوشته شده است و هر روز بر این استقبال افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این یک کتاب عاشقانه، عارفانه و حماسی است، اظهار کرد: این کتاب سرشار از درس‌های مختلف همچون مهارت تصمیم‌گیری در دوراهی‌های زندگی، صبر، توکل، مدارا کردن، احترام به والدین و داشتن حیا است که می‌تواند الگوی زندگی بسیاری از جوانان نسل امروز باشد.
عرفانیان افزود: در این اثر عشق موج می‌زند و یک نوع حماسه توأم با عرفان در آن وجود دارد. این اثر می تواند برای تولید فیلم‌ سوژه ای جذاب باشد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/192537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟ + فیلم

پنجم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت نخستین فرمانده سپاه یزد

شکست پنجه عقاب در صحرای طبس

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

یورو رکورد زد

برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی

پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد

شکستی که مصداق وعده صادق بود/ پنجه عقاب در شن‌های طبس

تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق

مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)

تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان

شاخص آلودگی هوای مشهد امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت

بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 5 اردیبهشت 1403+ جدول

نوازش مرگبار!

ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

یادی از شکست آمریکا در طبس

بازی معوقه هفته 12 لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان

جمعی از کارگران خراسان جنوبی با رهبری دیدار می‌کنند

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

شن‌هایی که مامور خدا بودند

39 سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان

از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها

چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد

مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی

برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است

دیدار مدیرکل اتباع کرمان با خانواده شهیدان آچکزهی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

«فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید

سفر به خانه خدا بعد از 9 سال | جزئیات عمره 1403

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

یوسفی: بار روانی منفی برای الفتی ایجاد نکنیم/ کسب مدال المپیک دور از دسترس نیست

رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی

آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

20 اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی

افشای راز هوتن شکیبا برای صداسازی بچه؛ روش عجیب ایرج طهماسب در کار (فیلم)

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

برگزاری جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد