شهردار مشهد با اشاره به تقدیم لایحهای به شورا؛
بهای حملونقل عمومی مبتنیبر «مسافت و زمان سفر» میشود
اجتماعي
بزرگنمايي:
پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: لایحه رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران به شورا تقدیم شده که براساس آن دریافتیها را با زمان سفر شهروندان و میزان سفر مرتبط میکند و بر اساس آن میتوانیم مشوقهایی را در اختیار شهروندان قرار دهیم و این طرح تا پایان سال انجام میشود.
محمدرضا کلایی در حاشیه مراسم بهرهبرداری از ایستگاه کوهسنگی خط دو قطار شهری در جمع خبرنگاران در خصوص برنامههای شهرداری برای افزایش ناوگان حملونقل عمومی، اظهار کرد: امروز حلقه آخر استفاده از خط دو و به بهرهبرداریرساندن آن انجام شد و تا پایان سال ظرفیت را حدود 10 تا 15 درصد افزایش میدهد.
وی افزود: در زمینه اتوبوسها نیز نوسازی ناوگان به اندازه 150 واحد انجام شده که برخی به خط اضافه شده و برخی تا پایان سال به خطوط حملونقل افزوده خواهد شد.
شهردار مشهد بیان کرد: همچنین تاکسیهای برقی را در اولویت جدی خود قرار دادهایم و امیدواریم با کمکهایی که از کارگروه ملی زیارت گرفته شده، مجوزها را تسریع ببخشیم. همچنین لایحه رعایت عدالت در پرداخت کرایه توسط مسافران به شورا تقدیم شده که براساس آن دریافتیها را با زمان سفر شهروندان و میزان سفر مرتبط میکند و براساس آن میتوانیم مشوقهایی را در اختیار شهروندان قرار دهیم که این طرح تا پایان سال انجام میشود.
کلایی در خصوص گلایه بانوان از فضای کم در مترو خاطرنشان کرد: ریشه تمام این موضوعات کاهش سرفاصلههاست و انشالله 10 واگن قطاری که از گمرک وارد شده و برای مونتاژ در واگنسازی است تا یک ماه دیگر وارد خط میشود و این مشکل حل خواهد شد و در رابطه با خط یک مسئله خرید واگن داریم که باید مجوزهای خرید واگن از طرف دولت صادر شود که در این زمینه صحبتهایی شده و اگر با حمایت استاندار صدور مجوز خرید واگن به سرانجام برسد، مشکل خط یک نیز برطرف خواهد شد.
تمام بودجه تامین قطارشهری مشهد بر عهده شهرداری است
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: ما به دولت اعلام کردیم که 60 واگنی که برای کل کشور تصویب شده انحصاراً در اختیار مشهد قرار بگیرد و با این موضوع موافقت شده و شورای شهر و شهرداری اعلام کردند که تمام بودجه تامین قطار را خود تامین کنند.
کیانوش کیامرز اظهار کرد: سیستم قطار خط یک ما، الآرتی یا قطار سبک شهری است و نوع واگنها 30 متری و خودکِشنده است؛ همچنین ایستگاه خط دو، سه و چهار مترویی است و قطار خط دو و سه میتوانند با یکدیگر لینک شوند. شکر خدا ما برای واگنها در خط دو و سه با پیشبینی شهرداری و شورای شهر مشکلی نداریم و الان 100 واگن در خط دو قرار دارد.
وی افزود: واگنهای خط یک در کشور وجود ندارد و ما تنها سیستم الآرتی در کشور در کنار کرمانشاه هستیم و انشالله اگر بتوانیم این 60 واگن را دریافت کنیم، میتوانیم ظرفیت حداکثری در جابهجایی مسافر را ایجاد کنیم و براساس آمار روز گذشته دو قطار رد شدند اما ظرفیت برای سوارشدن مسافر در آن وجود نداش؛ با این حال، دورنمای ما برای خط دو خوب است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: براساس مصوبه دولت دو هزار دستگاه ناوگان برای کلیه شهرهای کشور در نظر گرفته شد اما این مصوبه از سال گذشته تا کنون محقق نشده است و اگر هر شهر به صورت مجزا درخواست میکرد این امر زودتر محقق میشد و ما به دولت اعلام کردیم که این 60 دستگاه انحصاری شود و دولت نیز موافقت کرده تا این واگنها را در اختیار مشهد قرار دهد و شورای شهر و شهرداری اعلام کردند که تمام بودجه تامین قطار را خود تامین کنند.
انتهای پیام
-
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۵۷
-
۴۰ بازديد
-
ایسنا - اجتماعی - خراسان رضوی
-
پیام خراسان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/192972/