پیام خراسان

آخرين مطالب

سرانه ورزشی خراسان جنوبی 31 سانتیمتر مربع است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - بیرجند - مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سرانه ورزشی استان 31 سانتیمتر مربع است که استاندارد آن 120 سانتیمتر مربع است.

حسن عزیزی عصر سه‌شنبه در نخستین نشست شورای عالی ورزش استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد گفت: 176 باشگاه ورزشی در استان داریم که از این تعداد 16 باشگاه در اختیار بانوان است.
وی افزود: 33 هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته داریم که به صورت نظام‌مند در رویدادهای ورزشی فعالیت دارند و در برنامه توسعه ششم افزایش 20 درصدی مشارکت را در زمینه ورزش همگانی باید داشته باشیم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه توسعه ورزش حرفه‌ای، حضور نمایندگان استان در مسابقات بین المللی، آسیایی و کسب سهمیه المپیک می‌تواند تعیین کننده باشد و نجمه خدمتی تنها نماینده استان در المپیک 2030 توکیو است.
وی گفت: سهم هر یک از دستگاه‌های اجرایی در زمینه ورزش قهرمانی، همگانی و حرفه‌ای باید لحاظ و مشخص شود و در این زمینه با برگزاری کمیته‌های مختلف به جمع بندی خواهیم رسید.
وی واکاوی فرصت‌های سرمایه گذاری در ورزش استان را به عنوان دستور کار شورای عالی ورزش ذکر و اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که در توسعه زیرساخت‌ها با دستگاه‌های اجرایی داریم این است که متاسفانه آمایشی از وضعیت فضاهای موجود دستگاه‌های اجرایی استان نداریم، همچنین آمار و وضعیت زمین‌ها با کاربری ورزشی را در استان نداریم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در زمینه توسعه کسب و کار در ورزش هم ظرفیت‌های خوبی داریم که باید از این ظرفیت در راستای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه تمام استان استفاده کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاه هیات ورزشی به کمک‌های موردی اداره کل ورزش و جوانان و استانداری تغییر پیدا کند گفت: باید تحرک جدی و تغییر نگاه وسیع و جدید نسبت به هیات ورزشی چه در حوزه جوان‌گرایی و چه در حوزه تغییر مدیریت‌ها مطابق با قوانین و مقررات داشته باشیم تا باعث توسعه ورزش استان شود.
وی عنوان کرد: اختصاص ردیف بودجه مستقل برای تامین هزینه‌های نگهداری و جذب نیرو برای ورزشگاه 15 هزار نفر بیرجند ضروری است تا بتوانیم حداقل‌ها را برای این مکان تهیه کنیم و این مشکل در سفر وزیر ورزش و جونان نیز مطرح خواهد شد.
عزیزی گفت: چالشی که در بهره‌برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند داریم این است که هیچ تیمی در لیگ دسته یک و دسته 2 نداریم و فقط یک لیگ دسته سوم داریم که امیدواریم امسال این تیم برای اولین بار جواز حضور در لیگ دسته 2 کشور را جذب کند.
وی افزود: تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه برای استفاده از مشاوران در کیفیت ساخت پروژه‌ها مهم است و اکنون 174 پروژه ورزشی نیمه تمام در استان داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: در صورت تایید کورت‌های اسکواش استان در آبان‌ماه توسط تیم فنی فدراسیون، میزبانی مسابقات بین المللی اسکواش را اسفند امسال در استان خواهیم داشت.
وی بیان کرد: درخصوص تکمیل کورت‌های اسکواش، یک میلیارد و 700 میلیون تومان از محل سهم 27 صدم درصد گذاشته ایم، 600 میلیون تومان اعتبارات شهرستانی، 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی به این طرح‌ها تزریق شده و 600 میلون تومان دیگر برای تکمیل کورت‌های اسکواش نیاز داریم.
عزیزی گفت: در زمینه مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها هم 68 مصوبه داشته‌ایم که بخشی از مصوبات تهیه تجهیزات ورزشی و کمک به هیات‌های ورزشی شهرستان‌ها بوده است.
وی ادامه داد: بنیاد علوی قول تامین منابع مالی 12 چمن مصنوعی در شهرستان‌های استان را داده‌ است که این چمن‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: 15 میلیارد و 810 میلیون تومان نیاز است که پروژه مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها را مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم و در این خصوص کمیته و پیگیری مصوبات سفر استاندار در اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شده است.
وی همچنین گفت: مسابقات قهرمانی کشتی آزاد کشور دهم تا سیزدهم مهرماه به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌شود و در این خصوص 34 تیم به همراه 500 نفر ورزشکار و تیم اجرایی در استان حضور خواهند داشت.
عزیزی ادامه داد: این مسابقات در سالن مخابرات بیرجند برگزار خواهد شد و برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات به 150 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.
وی با بیان اینکه تیم کشتی فرنگی خراسان جنوبی به لیگ برتر باشگاه‌های کشور راه یافته است گفت: برای میزبانی مسابقات، خرید کشتی گیر، ایاب و ذهاب و رفت و برگشت به 300 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که نیاز است استانداری در این زمینه مساعدت کند.
عزیزی گفت: اداره کل ورزش و جوانان 50 میلیون تومان تامین اعتبار کرده‌ و رایزنی با فدراسیون و بخش خصوصی نیز برای تامین هزینه‌های تیم استان انجام شده‌ است.
وی ارائه و تدوین طرح پیش نویس سند میان مدت توسعه ورزش استان تا افق 1400 را دستور کار دیگر شورای عالی ورزش اعلام کرد و گفت: رویکردهای جدیدی در توسعه ورزش استان داریم و اگر قرار است ورزش استان توسعه پیدا کند باید سهم ورزش همگانی و توزیع متوازن امکانات در بخش قهرمانی و همگانی مدنظر قرار گیرد.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: اینکه ما تمام هیات‌های ورزشی استان را پشتیبانی کنیم که به مسابقات اعزام شوند، با توجه به هزینه‌های بالای اعزام و تنوع و تعداد زیاد هیات‌های ورزشی امکان پذیر نیست اما باید به گونه‌ای تمرکز کنیم که کمیت و کیفیت مدال‌ها ما افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه افزایش مشارکت حداکثری مردم در ورزش‌های همگانی در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: افزایش مشارکت در افزایش نشاط اجتماعی و ترویج امید در جامعه کمک کننده است لذا رویکرد ما در این زمینه ورزش‌های خانواده محور، تمرکز بر بانوان، عدالت جنسیتی و توزیع امکانات است.
وی گفت: حلقه مفقود استان توسعه ورزش تربیتی است که این ورزش باید توسط نهادهای نظام‌مند اجرایی و توسعه یابد.
عزیزی افزود: در توسعه ورزش قهرمانی باید تمرکز بیشتری داشته‌باشیم تا بتوانیم با استعدادیابی و پرورش ورزشکاران معرفی و عضویت افراد و تیم‌ها را در تیم‌های ملی افزایش دهیم و زمینه رقابت ورزشکاران استان را در مسابقات ملی و بین المللی ایجاد کنیم.
رئیس هیات اسکواش خراسان جنوبی هم گفت: 15 اسفند ماه سال جاری قرار است مسابقات بین‌المللی بیرجند جونیور در بیرجند برگزار شود که اگر بودجه لازم برای تکمیل کورت‌های اسکواش تخصیص نیابد، امتیاز برگزاری این مسابقات از استان گرفته می‌شود.
علی غنی افزود: زیرساخت‌ها برای برگزاری این مسابقات در استان هنوز آماده نیست و کورت‌ها در دست احداث استان از نظر استانداردها در کشور بی‌نظیر است.
وی بیان کرد: اگر بخواهیم خراسان جنوبی را به خوبی معرفی کنیم یکی از راه‌های آن استفاده از ظرفیت ورزش و برگزاری مسابقات ملی در بیرجند است.
رئیس هیات ورزش های همگانی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: ورزش همگانی امروز دغدغه همه مسئولان است و تشویق مردم به ورزش های همگانی می‌تواند جامعه‌ای زنده و بانشاط ایجاد کند.
کاظم چراغ بیرجندی افزود: ورزش ضامن سلامت جامعه است و در بخش توسعه ورزش همگانی باید مردم وارد میدان شوند و توزیع عادلانه‌ای در توزیع امکانات ورزش همگانی و قهرمانی داشته باشیم.
وی بیان کرد: وقتی صحبت از ورزش همگانی به میان می‌آید یعنی اینکه باید شرایطی فراهم شود که همه آحاد جامعه بتوانند با کمترین امکانات، به ورزش بپردازند و روح و روان خود را جلا دهند.
7556*3028
برچسب‌ها
کشتی ورزش خراسان جنوبی وزارت ورزش و جوانان تکمیل زیرساخت ها

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/193036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

144 متخلف زیست محیطی دستگیر شدند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید

نا سالم بودن هوای کلانشهر مشهد؛ 31 فروردین

زلزله 4.2 ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند

زلزله 4/2 در «روداب» خراسان رضوی

دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

زلزله 4.2 ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند

کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از یک اتوبوس بوده و یک تن وزن داشته است

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

وقوع زلزله 4.2 در «روداب» خراسان رضوی

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

رودابِ خراسان رضوی لرزید

رتبه اعتباری اسرائیل بار دیگر کاهش یافت

بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!

کشف محموله 512 کیلویی شیشه در تایباد

تجدید پیمان با آرمان شهدا

چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟

لغو پرواز مشهد - دبی به‌دلیل عدم پذیرش فرودگاه مقصد

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است

امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود

بیش از 12 میلیون مسافر به خراسان رضوی سفر کردند

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

شهرداری خانلق شیروان قهرمان کشتی باچوخه کشور

راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار می شود

برگزاری همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

دختران خراسان شمالی بر بام کوراش کشور ایستادند

کشف محموله 566 کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

رئیسی : اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

خدمات رسانی قرارگاه خدمات به زائر در حوزه‌های اقامت و مباحث رفاهی

بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١5٠٠ واحدی میدان شهدا تا پایان بهار 1403

کشف محموله سنگین شیشه از یک دستگاه تریلی توسط مرزبانان هنگ تایباد

اگر دشمن بار دیگر خطا کند، پاسخی پشیمان کننده خواهد دید

ناجی‌ گل‌گهر این‌بار به داد استقلال رسید!

حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ (فیلم)

رئیسی در اجتماع مردم شاهرود: اگر دشمن بار دیگر خطا کند پاسخی دریافت خواهد کرد که او و حامیانش را پشیمان می‌کند

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی منصوب شد

کشف محموله سنگین مواد مخدر در هنگ مرزی تایباد

رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی

برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از 3 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی

برگزاری راهپیمایی حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

غرق شدن پسر هفت ساله در روستای ازمیغان طبس

کشف پراید سرقتی کمتر از 2 ساعت در طبس

پرواز بالگرد اورژانس نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی

تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است

دبیر کل سازمان ملل: تنها یک خطای محاسباتی در خاورمیانه، برای جهان فاجعه بار خواهد بود