پیام خراسان

آخرين مطالب

سهم خراسان رضوی در بودجه سال آینده کشور تغییر نکرد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - مشهد- سهم استان 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی که با هفت درصد مساحت ایران 8.1 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده در بودجه سال آینده مشابه امسال بوده و تغییر خاصی در آن ایجاد نشده است.

لایحه بودجه 484 هزار میلیارد تومانی سال 1399 کشور که نسبت به بودجه امسال 24 درصد افزایش نشان می‌دهد، روز یکشنبه 17 آذر ماه جاری با حضور رییس جمهوری در صحن مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تصویب تقدیم نمایندگان مردم در خانه ملت شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع اعتبارات جاری و عمرانی این استان را در بودجه امسال 2 هزار و 817 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این رقم در لایحه بودجه سال آینده سه هزار و 114 میلیارد تومان تعیین شده است.
رضا جمشیدی افزود: بر این اساس مجموع اعتبارات جاری و عمرانی خراسان رضوی در بودجه سال 1399 کشور 10.6 درصد افزایش یافته که این رشد برای دیگر استان‌های کشور 10.2 درصد است.
وی ادامه داد: این بدان معناست که رشد سهم خراسان رضوی از مجموع اعتبارات جاری و عمرانی بودجه 1399 در مقایسه با بودجه امسال از 4.7 درصد به 4.8 درصد ارتقا یافته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: به این ترتیب بودجه 1399 این استان نسبت به بودجه امسال بدون تغییر باقی مانده زیرا در مجموع با محاسبه همه کاهش‌ها و افزایش‌ها در لایحه بودجه سال آینده، سرجمع بودجه 1399 خراسان رضوی تنها یک دهم درصد نسبت به بودجه 1398 این استان بیشتر شده است.
وی درآمد مصوب خراسان رضوی را در سال جاری معادل چهار هزار و 543 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: طی هشت ماه گذشته 92 درصد از سهمیه هشت ماهه درآمد استان وصول شده است.
جمشیدی ادامه داد: میزان درآمدهای استان خراسان رضوی در لایحه بودجه سال آینده پنج هزار و 620 میلیارد تومان درنظر گرفته شده که نسبت به امسال 23.7 درصد افزایش دارد. همچنین رشد درآمد استان‌ها در بودجه سال آینده 25.5 درصد است به این معنا که به طور نسبی سهم تکلیفی درآمدهای سال 1399 خراسان رضوی از 3.5 درصد امسال به 3.4 درصد کاهش یافته لذا فشار کمتری برای وصول مالیات در استان وارد می‌شود.
وی همچنین اعتبارات امسال هزینه‌های دستگاه‌های استانی را 708 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: برای سال آینده این اعتبارات به 792 میلیارد تومان افزایش یافته که نشانگر 12 درصد افزایش است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: این اعتبارات شامل دو بخش حقوق و مزایا و سایر هزینه‌هاست که تفکیک حقوق و سایر را ندارد اما آنچه مشخص است اینکه با توجه به میزان کسری امسال اعتبارات هزینه‌ای که مهمترین آن پاداش بازنشستگی کارکنان برای سال 1398 است نشان می‌دهد در سال آتی هم برای اعتبارات جاری با کسری مواجه خواهیم بود.
وی به اعتبارات عمرانی نیز اشاره و بیان کرد: مبلغ امسال این اعتبارات برای خراسان رضوی 2 هزار و 109 میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال 1399 به 2 هزار و 322 میلیارد تومان افزاش یافته است. بر این اساس رشد اعتبار خراسان رضوی 10.1 درصد و رشد همین اعتبار برای دیگر استان‌های کشور 9.4 درصد است لذا سهم اعتبارات استانی خراسان رضوی از مجموع منابع از 3.71 درصد به 3.74 درصد افزایش دارد.
جمشیدی گفت: بنابراین سهم نسبی خراسان رضوی از بودجه عمرانی کل کشور در سال 1399 با احتساب طرحهای ملی و ملی - استانی بیشتر شده است.
وی افزود: اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز استان خراسان رضوی نیز از 260 میلیارد تومان امسال به 156 میلیارد تومان در بودجه سال آینده کاهش یافته است، این رشد منفی برای سایر استان‌های کشور هم اتفاق افتاده که دلیل آن شرایط فروش نفت است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: رشد منفی بودجه استان در این بخش معادل منفی 40.1 درصد است اما سایر استان‌ها منفی 41.5 درصد کاهش داشته‌اند لذا وضعیت خراسان رضوی بهتر از سایر استان‌های کشور است. بنابراین سهم خراسان رضوی در اعتبارات مربوط به سه درصد نفت و گاز از 5.4 درصد امسال به 5.6 درصد در سال 1399 افزایش یافته است.
وی گفت: میزان اعتبارات استانی امسال 216 میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به 351 میلیارد تومان افزایش یافته است بنابراین این اعتبارات برای خراسان رضوی 62.4 درصد رشد دارد و رشد استان‌های دیگر66 درصد است به این ترتیب سهم خراسان رضوی از 4.8 درصد به 4.7 درصد کاهش یافته است.
جمشیدی با اشاره به دیگر بخش‌های لایحه بودجه 99 کشور و سهم استان خراسان رضوی افزود: در بخش اعتبارات 27صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز امسال سهم استان 57 میلیارد تومان است که این میزان در لایحه پیشنهادی دولت برای سال آینده به 89 میلیارد تومان افزایش یافته که معادل 55 درصد رشد است.
وی ادامه داد: در بخش اعتبارات تبصره 19 نیز امسال سهم خراسان رضوی 67 میلیارد تومان است و سال آینده این اعتبارات به صورت کامل ملی شده و به این ترتیب این بخش بودجه استانی حذف شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: همچنین اعتبارات در بخش مصوبات خاص که امسال برای خراسان رضوی 35 میلیارد تومان تعیین شده بود و همه استان‌ها دارای این بخش بودند، در لایحه سال 99 بودجه این ستون اعتبارات از سهم استان‌ها ملی شده است.
وی با بیان اینکه ستون جدیدی در اعتبارات استان‌ها با عنوان توسعه و تکمیل راه‌های روستایی در لایحه پیشنهادی بودجه ایجاد شده است افزود: در این قالب 260 میلیارد تومان برای استان‌های کشور پیش بینی شده که سهم خراسان رضوی از این مبلغ 16 میلیارد و 400 میلیون تومان است.
جمشیدی ادامه داد: در بخش اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور در قسمت استانی امسال 481 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که سال آینده این میزان به 346 میلیارد تومان کاهش یافته که سهم همه استان‌ها در این بخش 28 درصد کاهش دارد بنابراین سهم استان ما امسال و سال آینده معادل 4.8 درصد است.
وی گفت: در اعتبارات قانون متوازن استفاده از امکانات کشور در قسمت ملی سهم خراسان رضوی در سال جاری 206 میلیارد تومان است که در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده این میزان به 342 میلیارد تومان افزایش یافته که معادل 65.8 درصد رشد است .
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی افزود: در این بخش خراسان رضوی 4.7 درصد کل اعتبارات این بخش را دارد.
وی ادامه داد: در بخش اعتبارات طرح‌های ملی و ملی استانی شده مربوط به آن دسته از طرح های ملی که عنوان طرح و نام خراسان رضوی در آن قید شده است سهم این استان در سال جاری 786 میلیارد تومان است که در لایحه پیشنهادی به یک هزار و 23 میلیارد تومان رسیده است.
جمشیدی گفت: این استان در این زمینه 30.1 درصد رشد در لایحه پیشنهادی بودجه دارد و سایر استان‌ها 15 درصد رشد داشته اند، لذا سهم ما از 2.6 درصد امسال به 2.9 درصد در سال آینده افزایش یافته است.
وی در خصوص بودجه زیارت نیز افزود: چیزی تحت عنوان بودجه زیارت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کشور وجود ندارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: اما در دو موضوع زیرسازی بافت فرسوده و ساماندهی حاشیه کلانشهرهای مذهبی 95 میلیارد تومان برای کشور پیش بینی شده که ما هم از این ردیف منتفع می‌شویم.
وی گفت: در نوسازی بافت فرسوده هم 50 میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده است.
جمشیدی افزود: ساماندهی حاشیه کشف رود جزو مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی بود که در طول پیگیری های متعدد در لایحه بودجه ردیف برای آن پیش‌بینی شده است که گرچه عدد مورد انتظار ما نیست اما همین که جزو پروژه‌ها قید شده است این موضوع را باید به فال نیک گرفت.
وی ادامه داد: در این راستا 25 میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه رودخانه کشف رود در لایحه پیشنهادی بودجه سال 1399 کشور پیش‌بینی شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: این لایحه باید با بحث و بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه هفته جاری لایحه بودجه 484 هزار میلیارد تومانی سال 1399 را به مجلس ارائه کرد.
بودجه سال 99 کشور از نظر منابع حدود 19 میلیون و 887 هزار و 370 میلیارد و 910 میلیون (19.887.370.910.000.000) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.
برچسب‌ها
سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص اعتبار خراسان رضوی اعتبارات اعتبار عمرانی بودجه 99

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/193066/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است

تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد

تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

پرداخت تسهیلات به 534 طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

جذب نزدیک به 40 قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

کشف بیش از 8 کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد

راه‌اندازی 4 نیروگاه خورشیدی در سال جدید

بهره برداری از زائرسرای «کرامت 2» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

سیلاب وارد بخش سنگان شهرستان خواف شد

42 مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

بدل‌اندازی 2 مرد به طلافروشان شهر شیروان

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی

احیای بیش از 300 کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری می‌شود

تصمیم جدید برای بازماندگان از کنکور در شهرستان زیرکوه

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند

راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است

افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد

کشف 24 فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات

فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تشکیل رنگین کمان در آسمان بردسکن

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان

عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر

میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

تفاهم‌نامه فیبررسانی به منازل و کسب و کارها در بیرجند امضا شد