پیام خراسان

آخرين مطالب

رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل:

سردار سلیمانی مرد خدمت و جهاد بود علمي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل و هم‌رزم شهید سردار قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه «دلیل علاقه و عشق ملت‌های مسلمان به سردار سلیمانی این است که سردار را در همه عرصه‌ها خدمت‌رسان خود دیده‌اند»، گفت: ایشان بسیار علاقه‌مند به ارتباط انسانی بین انسان‌ها بود و ملیت آن‌ها برای او اهمیتی نداشت.

ناصر جهان‌شاهی، شب گذشته 16 دی‌ماه در آیین گرامی‌داشت سرداران بزرگ جبهه مقاومت که در مسجدالزهرا دانشگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: من توفیق سربازی شهید سردار قاسم سلیمانی را داشتم و خود را در شأن هم‌رزمی ایشان نمی‌بینم. سردار عزیز 40 سال خدمت خود را در سه حوزه، سپری کرد.
وی با اشاره به اینکه «حوزه اول آن در زمان دفاع ‌مقدس و در لشکر 41 ثارالله بود که من نیز با ایشان بودم»، افزود: حوزه دوم، حضور ایشان در صحنه تامین امنیت نظام در شرق کشور بود. عرصه سوم حضور ایشان، عرصه جهان اسلام بود. من توفیق داشتم در این عرصه‌ها با شهید عزیز باشم.
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل در خصوص ویژگی‌های شهید سردار قاسم سلیمانی، عنوان کرد: از ویژگی‌های فردی خاص ایشان که سبب تمایزشان از دیگران است، اخلاص عمل بود. این ویژگی در ایشان و محبوبیت او سبب استقبال بی‌نظیر از شهیدان مقاومت در عراق و ایران شد. محبوبیت شهید سلیمانی در کشورها به قدری بالاست که او را فردی خارج از کشور خود محسوب نمی‌کنند.
جهان‌شاهی با اشاره به اینکه «در زمان شهادت‌ سردار سلیمانی نیز خون او با شهادت یکی از فرماندهان بزرگ و مردمی عراق پیوند خورده است»، بیان کرد: ایشان در کنار هیبت‌شان، این اخلاص عمل پاک را داشتند. بعضی‌ها می‌توانند نقش بازی کنند اما این نقش بازی کردن تنها چند روز دوام می‌آورد.
وی با بیان اینکه «او یک فرمانده هدایت‌کننده در میدان اما مردی کاملا خاکی و همراه بود»، خاطرنشان کرد: در پاکستان سیل آمد و تنها مدیری که تلاش مضاعف کرد تا بتواند کمک‌های مردم ایران را به مردم مظلوم شیعه پاکستان برساند، سردار قاسم سلیمانی بود.
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل، تاکید کرد: منطقه‌ای مرزی بین افغانستان و پاکستان است که در آن‌جا مردم مظلوم شیعه زندگی می‌کنند. درگیری‌های قومی در آن منطقه رخ داد که شرایط زیستی برای شیعیان سخت شد. شهید سلیمانی با طرح‌های مختلف تلاش کرد، کمک‌های ایران را به مردم مظلوم شیعه آن‌جا برساند تا بتوانند از خود دفاع کنند تا زندگی بر آن‌ها سخت نشود.
جهان‌شاهی گفت: سردارسلیمانی در عراق در کنار رسالتش که مبارزه با گروه‌های افراطی بود، از خدمت‌رسانی به مردم نیز کوتاهی نکرد.در لبنان در کنار مبارزه در جنگ 33 روزه، ظرفیتی برای بازسازی سرزمین لبنان ایجاد کرد. یکی از رسالت‌های ایشان در افغانستان، کمک به زیرساخت‌های اقتصادی افغانستان بود.
وی با بیان اینکه «ایشان در آن‌جا درمانگاه‌های متعددی ساختند»، ادامه داد: یکی از مجهزترین بیمارستان‌های افغانستان با مدیریت ایشان در منطقه‌ای محروم افغانستان در حال ساخت است که ان‌شاءالله ساخته خواهد شد و مردم از آن استفاده خواهند کرد.
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به اینکه «شهید سلیمانی در سوریه، در کنار مبارزه با گروه‌های افراطی از خدمت به گروه‌های مسلمان کوتاهی نکرد»، اظهار کرد: دلیل علاقه و عشق ملت‌های مسلمان به سردار سلیمانی این است که سردار را در همه عرصه‌ها خدمت‌رسان خود دیده‌اند. ایشان بسیار علاقه‌مند به ارتباط انسانی بین انسان‌ها بود و ملیت آن‌ها برای او اهمیتی نداشت.
جهان‌شاهی با بیان اینکه «او تمام اجزای نهضت جهانی اسلام بود»، عنوان کرد: این را بی‌دلیل نبینید که ابومهدی المهندس با مقامی که دارد می‌گوید من سرباز سردار سلیمانی هستم. این‌ها به مفهوم نقش‌بازی نیست؛ چراکه با نقش‌بازی، نهایت شما بتوانید 6 ماه دوام بیاورید اما این سرداران مقاومت 20 سال به این‌گونه رفتار کردند.
وی افزود: شهید سردار سلیمانی در حوزه حرفه‌ای ویژگی‌های خاص خود را داشت و بسیار متخصص و حرفه‌ای در تمام عرصه‌ها بود. او در زمان جنگ دفاع‌مقدس یک جوان بود و من به عنوان یک رزمنده در کنار ایشان بودم. در زمان عملیات فجر 3 وقتی در مهران عملیات انجام می‌دادیم، دشمن به ما پاتک زد. همه نگران شدند؛ چراکه همه‌چیز ما را به‌هم ریخت و معضلاتی ایجاد شد، همین که شهید سردار سلیمانی وارد جبهه شد، توانست خط را ساماندهی کند و آرامش به همه رزمندگان برگشت.
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل، بیان کرد: شهید سلیمانی، انسانی بی‌مهابا بود در عرصه‌ها حضور پیدا می‌کرد. شاید یکی از دلایل محبوبیت ایشان این است که هرکجا ضرورت پیدا می‌کرد، شهید حضور داشت. حضور شهید در تمام عرصه‌ها به نحوی بود که دشمن فرصت پیدا کرد تا این کار را انجام دهد. او در سوریه، عراق، افغانستان و... مستقیما حضور پیدا می‌کرد.
جهان‌شاهی خاطرنشان کرد: اولین تاثیر شهید در دوران 20 ساله مقاومت، عمق‌بخشی به مقاومت است. امروز در هر گوشه جهان که صدای مظلوم بلند شده است، حضور و ردپای شهید سلیمانی در آن‌جا مشخص است. با مدیریت ایشان، مقاومت عمق جدی پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه «با حضور ایشان، سطح راهبردی مقاومت در منطقه ارتقا پیدا کرد»، تاکید کرد: زمانی اگر اسرائیل اراده می‌کرد، کشورها را به شیوه‌های مختلف تحت فشار قرار می‌داد؛ چراکه تجهیزات مقاومت ابتدایی بود.در حال حاضر مقاومت در سطح معادلات راهبردی تاثیرگذار شده است. مقاومت در دریا، هوا، زمین، سلاح‌های استراتژیک و... حضور دارد. مقاومت در جنگ 33 روزه توانست نماد قدرت اسرائیل را متلاشی کند.
رایزن فرهنگی سابق جمهوری اسلامی ایران در کابل، گفت: شهید سردار سلیمانی توانست کادر ارزشمندی در مقاومت تربیت کند. جریان مقاومت در دنیا می‌تواند روی پای خود بایستد. آمریکا اشتباه استراتژیک کرد که شهید سردار سلیمانی را در این مقطع به شهادت رساند. آمریکا در شکل شهادت، در کشور مورد استفاده، در ترکیب شهدا و در ایام فاطمیه این اشتباه را کرد.
جهان‌شاهی خاطرنشان کرد: اگر عزت، سربلندی، رشد، تکامل و... می‌خواهید، الگوی خود را شهید سلیمانی قرار دهید. راه شهید سلیمانی راه عزت اسلام است. راه شهید سلیمانی، راه عزت ملت‌های اسلام و راه عاقبت‌بخیری انسان هاست.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/201130/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند

راز لگد تاریخی کلینزمن: مقابل تراپاتونی گریه کردم!

اعزام 170 نفر به حج عمره پس از 9 سال

غیرتی که در خون غلتید

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد

اعتبار ندادن بانک‌ها برای وام ازدواج این بار دغدغه زوج‌های جوان شد

سرلشکر سلامی با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد +عکس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد

پنج پرواز فوق‌العاده در فرودگاه بجنورد برقرار شد

شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون

1500 واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است

کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور 1403 در حال برگزاری است

کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

هواشناسی 1403/02/07؛ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد

بازداشت 4 کنکوری متخلف؛ کنکور برای داوطلبان سیل‌زده تکرار می‌شود

خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

پاپیروس دو هزار ساله‌ای که احتمالا راز «آرامگاه افلاطون» را فاش می‌کند (+عکس)

«برمودا» همه رازها را افشا می‌کند حتی راز آقای مجری!

پیاده روی همگانی مردم بجنورد به مناسبت هفته سلامت

چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟

اعزام 2 کاروان 85 نفره از کرمانشاه به حج عمره

وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود

آبشار دائمی «باران کوه»؛ طبیعتی جذاب برای تمامی فصول

اختصاص 100 قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای 4 فرزند

100 کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی

تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

علت گرانی شدید قیمت پیاز

هواشناسی ایران1403/02/07؛هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی/ ثبت 4 تخلف در آزمون سراسری

نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی

وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس

اجرای بیش از 2 هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان

مرزبانی ایران: 6 مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند