پیام خراسان

آخرين مطالب

تقدیر از مردم مشهد برای برگزاری مراسم تشییع با شکوه سردار سپهبد سلیمانی

رییس شورای شهر:منش و اندیشه شهید سلیمانی باید منتشر شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام خراسان - ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای به یادماندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی تنها نام‌گذاری خیابان کافی نیست، بلکه باید منش و اندیشه او مورد توجه قرار بگیرد و نشر پیدا کند. شهیدی که مردمی، صلح‌دوست و سازگار است. ایشان جمله معروفی دارند که می‌گویند «جامعه ما خانواده ماست». آنچه از شهید مانده است، انسجام و همبستگی است که باید از آن مراقبت کنیم.

محمدرضا حیدری در هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهادت سپهبد سردار سلیمانی را تسلیت عرض می‌کنیم و از مردم مشهد برای برگزاری مراسم تشییع باشکوه پیکر پاک شهدای مقاومت قدرشناسی می‌کنم. همکاران ما در حوزه حمل‌ونقل شهری و خدمات شهری در این مراسم کارویژه‌ای انجام دادند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، عنوان کرد: 19 دی‌ماه، سالروز عروج حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی بود. ایشان چهره برجسته در انقلاب و جنگ هشت سال دفاع مقدس بودند. ایشان نقش ویژه‌ای در پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت داشتند. زمانی که هاشمی در زندان بود، هیچکس از این نظریه‌پردازان کنونی نظام نبودند! هاشمی بخشی از شناسنامه انقلاب جمهوری اسلامی است. برگزاری مراسم سالگرد او با محدودیت‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و گاهی اوقات در حق او اشتباهات بدی صورت می‌گیرد.
حیدری با اشاره به اینکه «جمعی از هموطنان را در مراسم تشییع پیکر سردار از دست دادیم که این مسأله از ضعف مدیریتی در اجرای مراسم تشییع بوده است»، بیان کرد: حادثه هواپیمایی برای ملت ایران بسیار تاسف‌بار و غمناک بود. در این حادثه علاوه‌بر از دست‌دادن نخبه‌ها، اعتماد عمومی نیز نشانه گرفته شد. این اعتماد عمومی که بعد از شهادت سردار سلیمانی شکل گرفت، تا حدودی از دست رفت.
وی افزود: نظام اطلاع‌رسانی کشور باید مورد نقد و بررسی جدی قرار بگیرد. درست است که در حوزه‌ سخت‌افزاری، دستاوردها و موفقیت‌هایی داریم، اما این مسأله سبب نمی‌شود که در حوزه‌های نرم‌افزاری که اطلاع‌رسانی است، غافل شویم.
حیدری خاطرنشان کرد: در کنار مجازات مسببان این خطای بزرگ، باید از آسیب‌های احتمالی این فاجعه که بر روی وحدت جامعه تاثیر می‌گذارد، جلوگیری کنیم. از آسیب بر سامانه‌های دفاعی نیز نباید غافل شویم. باید تکریم و دلجویی از خانواده‌های این جانباختگان انجام شود و ضرورت داشت و دارد که در اکران شهری به این موضوع پرداخته شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در شرایطی که جامعه ما نیاز به همدلی، انسجام و وحدت در مقابل تروریسم آمریکا دارد، روز گذشته در اعلام نظری که هیأت‌های نظارت بر مجلس شورای اسلامی داشتند، عدم تایید صلاحیت گسترده در نیروهای اصلاحات مشاهده شد.
وی با بیان اینکه «این مسأله جای تعجب دارد»، اظهار کرد: انتخابات همیشه نماد اقتدار، انسجام‌بخشی و مشروعیت نظام بوده است. شاید در دوره‌های گذشته به این موضوع بی‌توجه بودیم، اما باتوجه به شرایط کنونی ما باید انتخابات را به نماد اقتدار تبدیل کنیم. باید انتخابات به صورت حداکثری باشد که از مهم‌ترین الزامات انتخابات حداکثری، رقابت است. از همه دلسوختگان و علاقه‌مندان به نظام درخواست می‌کنم به این موضوع ورود پیدا کرده و در فرصت داده شده این مسأله اصلاح شود.
حیدری افزود: در این مقطع باید بتوانیم انتخابات پرشور برگزار کنیم. این حرف همه دلسوزان کشور است. مطالبات باید از درون صدوق رأی بیرون بیاید. نمایندگان مردم باید در انتخابات و مجلس حضور پیدا کنند که خسارات‌های جبران‌ناپذیر اتفاق نیفتد. جریان‌های التزام به نظام باید در فضای رقابتی حضور پیدا کنند. امیدوارم در این بازه زمانی باقی‌مانده با کمک ورود دلسوزان و در شرایط سخت پیش رو بتوانیم انتخابات را با حضور مردم مدیریت کنیم. همان‌طور که در دوره‌های قبل این اتفاق افتاده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد مناسبت‌های پیش رو گفت: امام محمد غزالی از فیلسوفان ارزشمند ماست، او سرآمد محققان دوره خودش بوده است. او در روستای طوس به دنیا آمده است. باید امکاناتی فراهم شود تا فضایی در شأن این عالم بزرگ جهان اسلام در توس فراهم شود.
وی با بیان اینکه «20 دی‌ماه شهادت امیرکبیر است»، عنوان کرد: او از چهره‌های ماندگار جامعه ایران است. مرحوم هاشمی نیز کتابی در بحث مبارزات امیرکبیر نوشته است. طی این روزها هموطنان ما در استان سیستان‌وبلوچستان گرفتار سیل هستند که سیل آن‌جا کمتر از سیل جنوب کشور در سال گذشته نیست. در این زمینه نیز مدیریت شهری باید به کمک و همرامی هموطنان ما در سیستان برود. با توجه به نزولات آسمانی در چندروز گذشته، نیروهای شهرداری شب گذشته در آماده‌باش کامل بودند و شهردار نیز پا به پای آنها بوده است تا برف‌روبی لازم انجام شود تا مردم با کمترین مشکلات مواجه شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhorasan.ir/Fa/News/202046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران 74 بار از ما بزرگ‌تر و جمعیتش 9 برابر ما است

چهارشنبه بازار بجنورد، از قدیم تا امروز

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

برق در دولت آباد وصل شد

روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار

ارسال 2200 تخته پتو از هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان

ارسال 2200 تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان

آغاز مسابقات کشتی قهرمانی نونهالان خراسان جنوبی، انتخابیه کشوری در قاینات

استقلال جان به‌لب، به‌صدر برگشت؛ فرار از 10دقیقه انتخاری / پنالتی جنجالی این‌بار به نفع آبی‌ها / بهترین خط دفاع در 2دقیقه دود شد!

طرح آرامش در نیشابور اجرا شد

خزعلی: بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد

افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا دوشنبه

مسابقات منطقه‌ای کشتی باچوخه در جوین خراسان رضوی برگزار شد

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) مشهد مهار شد

5 واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد

راهپیمایی مردم نیشابور، سبزوار، بردسکن و درود

واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است

دستور مهم سردار سلامی به نیرو‌های سپاه

برخورد شدید 3 دستگاه پراید در جاده قدیم نیشابور

راهپیمایی حمایتی مردم گرمه از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم شهر تیتکانلو در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم فاروج در حمایت از رزمندگان سپاه اسلام

5 مصدوم در واژگونی پراید در شرق سبزوار

5 مصدوم در حادثه واژگونی خودروی پراید در شرق سبزوار

پلمب 5 واحد متخلف صنفی در مشهد

اطفاء حریق انبار لوازم الکتریکی در بزرگراه پیامبر اعظم(ص) با نجات یک مصدوم(31 فروردین 1403)

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

راهپیمایی مردم شهر صفی‌آباد در حمایت از عملیات وعده صادق

راهپیمایی مردم جاجرم در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دستور سردار سلامی به نیروهای سپاه برای امدادرسانی به سیل زندگان

ببینید | شعرخوانی آرزو سبزوار قهفرخی شرکت‌کنندهٔ برنامه سرزمین شعر در شب هشتم رقابت سرزمین شعر

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب بردسکن

واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت

پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد

عملیات "وعده صادق" نمایش قدرت نظامی ایران بود

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

دستور سرلشکر سلامی به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

آیت‌الله علم‌الهدی: سپاه در عملیات وعده صادق استکبار را ذلیل کرد

واژگونی پراید در محور سبزوار - نیشابور منجر به مصدومیت 5 نفر شد

دستور مهم سردار سلامی به نیروهای سپاه

راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه در خراسان جنوبی

هوا تا 2 روز دیگر آرام است

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

راهپیمایی مردم بجنورد در حمایت از اقدام موشکی و مقتدرانه سپاه + فیلم

نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی